Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به کمک بلاعوض این دانشگاه به فناوران حوزه سلامت تا رسیدن به نمونه اولیه، از اختصاص نخستین دفتر انتقال تکنولوژی به حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و گفت: استانداردهای کشورهای مختلف برای صادرات محصول را از طریق "مرکز رشد توسعه صادرات و انتقال فناوری" شناسایی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا منظم در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با حمایت دانشگاه علوم پزشکی تهران از فناوران حوزه سلامت، اظهار کرد: قاعدتاً اعتماد به فناوران و صاحبان ایده در اختیار دانشگاه‌ها است و آن‌ها باید به فناوران اعتماد کنند. در دانشگاه علوم پزشکی تهران هم در سطوح مختلف، حمایت‌های متفاوتی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: زمانی که فناوران در قالب هسته و تیم هستند و می‌خواهند وارد مرحله تولید "پروتوتایپ" یا نمونه اولیه شوند، به آن‌ها کمک بلاعوض می‌کنیم و گرنت فناورانه در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم تا به پروتوتایپ برسند.

مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران در همین رابطه افزود: بعد از رسیدن تیم‌ها به پروتوتایپ، آن‌ها نیاز به حمایت‌های گوناگون، از جمله فضای استقرار دارند که ما تا حدی که امکان داشته باشیم، فضا در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

نخستین دفتر انتقال تکنولوژی سلامت در علوم پزشکی تهران

منظم خاطرنشان کرد: اخیراً سیستمی تحت عنوان "دفاتر انتقال تکنولوژی" راه انداختیم و نخستین دفتر در دانشگاه علوم پزشکی تهران به حوزه سلامت اختصاص یافته است.

وی، سپس به ارائه کارکرد این دفاتر پرداخت و توضیح داد: فناورانی که دارای نمونه اولیه محصولی هستند که قابلیت عرضه و فروش را دارد، اما نمی‌خواهند وارد عرصه تجاری‌سازی و فروش آن شوند، می‌توانند تجاری‌سازی محصول خود را به این دفاتر بسپارند.

مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران، یادآور شد: آن دسته از تیم‌هایی که بخواهند خودشان وارد عرصه تجاری‌سازی محصول شوند، می‌توانند در مرکز رشد مستقر شده و نسبت به این موضوع اقدام کنند که البته استقرار در مرکز رشد به لحاظ بهره‌مندی از فضا، آدرس و شرایط حضور "آفیسی"، برای آن‌ها کمک بزرگی است.

اعطای وام تولید با بازپرداخت طولانی به شرکت‌های بزرگ

منظم یادآور شد: همچنین سیستمی در داخل دانشگاه داریم و در این سیستم از نهادهایی همچون صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌ها تسهیلات اعطا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شراکتی با "صندوق تجهیزات پزشکی" و قرارداد عاملیت با آن‌ها داریم، افزود: معمولاً شرکت‌های بزرگ وام زیاد نمی‌خواهند و به آن‌ها وام تولید می‌دهیم که بهره‌ای ندارد و بازپرداخت آن طولانی است.

مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران، تصریح کرد: این وام‌ها تنها به پرسنل، اساتید و وابسته‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران اختصاص پیدا می‌کند و در صورتی که شرکتی از سایر دانشگاه‌ها را در مرکز استقرار دهیم، تسهیلات به آن‌ها تعلق پیدا نمی‌کند.

در تهران محدودیت فضا داریم

منظم یادآور شد: البته کمک‌های ما هم زیاد نیست و به‌خصوص از لحاظ فضا محدودیت داریم و نمی‌توانیم همه هسته‌ها را مستقر کنیم. شاید از لحاظ تخصیص فضای رشد به شرکت‌ها، دست مراکز رشد در شهرستان‌ها بازتر باشد، اما در تهران واقعاً با مشکل فضا روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه در این خصوص نیازمند حمایت معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری هستیم، گفت: از نظر مالی هم دستمان خیلی باز نیست، اما در حد توان به تیم‌ها و شرکت‌هایی که در مرحله ترانزیت هستند، کمک کرده‌ایم.

ضرورت توسعه فعالیت‌های آموزشی به شرکت‌ها درباره فرآیندهای اخذ مجوز

مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخشی دیگر از صحبت‌های خود و با اشاره به اینکه اخذ مجوزها فرآیند خودش را طی می‌کند، خاطرنشان کرد: مشکل ما بیشتر آموزش است، زیرا شرکت‌ها فرآیندها را نمی‌شناسند و وقت و انرژی آن‌ها هم به همین علت هدر می‌شود.

منظم ادامه داد: ما با توجه به تعاملی که با "اداره تجهیزات پزشکی" و "سازمان‌ غذا و دارو" داریم، کارگاه‌های اختصاصی در مراکز رشد مختلف برگزار می‌کنیم تا شرکت‌ها را با فرآیندها آشنا کنیم که البته این فعالیت‌ها باید توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه بیشتر مشکل ندانستن است، اضافه کرد: معمولاً سازمان‌های اجرایی در حیطه مجوزها کار خود را به درستی انجام می‌دهند و این ما هستیم که باید در مورد فرآیندها به شرکت‌ها اطلاع‌رسانی کنیم؛ مخصوصاً شرکت‌هایی که بخواهند در حوزه صادرات کار کنند، نیاز به استانداردهای بین‌الملی دارند که به دست آوردن آن‌ها هم راحت نیست و نیاز به برگزاری کارگاه و آموزش هست.

رعایت استاندارد محصولات با توجه به بازار هدف

مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به اینکه استاندارد محصولات شرکت‌های وابسته به این دانشگاه در چه سطوحی است، گفت: محصولات شرکت‌ها استانداردهای مختلفی دارد و بسته به اینکه محصول یک داروی شیمیایی یا دیگر موارد باشد، فرآیندهای مختلفی را برای تولید طی می‌کند. شرکت‌ها بسته به بازار هدف، سطوح مختلفی از استانداردها را رعایت می‌کنند.

منظم در پاسخ به اینکه آیا سطح‌بندی استاندارد شرکت‌ها و ورود تدریجی به بازار راهکار خوبی است یا خیر، توضیح داد: این موضوع به برنامه شرکت‌ها برمی‌گردد و شاید اگر شرکتی بخواهد در ابتدای کار بالاترین استانداردها را رعایت کند، ورشکست شود؛ بنابراین پیش رفتن گام به گام و با افق مشخص می‌تواند با موفقیت بیشتری همراه باشد.

شناسایی استانداردهای کشورهای مختلف از طریق "مرکز رشد توسعه صادرات و انتقال فناوری"

وی سپس به تشریح استانداردهای بین‌المللی پرداخت و گفت: در حوزه بین‌الملل "مرکز رشد توسعه صادرات و انتقال فناوری" راه انداختیم، استانداردهای مورد نیاز کشورهای مختلف را شناسایی کردیم و هاب‌های مشخصی داریم. برای اخذ استانداردهای بین‌المللی نه از تمام شرکت‌ها، بلکه از آن‌هایی که آمادگی بیشتری دارند، حمایت می‌کنیم.

مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره تفاوت مرکز توسعه صادرات با "کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری"، گفت: کریدور صادرات در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است؛ یکی از اعضای مرکز رشد ما در آنجا حضور دارد و به طور کامل با آن‌ها در تماس هستیم. علاوه بر این از آن‌ها مشورت و امکانات دریافت می‌کنیم.

منظم یادآور شد: مرکز رشد توسعه صادرات و انتقال فناوری، فضای بزرگ‌تری است که تحقیق انجام می‌دهد و شرایط تعاملات بین‌المللی را بررسی می‌کند.

قانون تسهیلاتی برای خرید از شرکت‌های دانش‌بنیان قائل شده است
الزامی به خرید محصولات نداریم

وی در پاسخ به اینکه آیا دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی الزامی برای خرید محصولات مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران دارند یا خیر، گفت: هیچ الزامی وجود ندارد. ما در بحث اینکه از داخل بخریم یا خارج، قواعدی داریم و قانون تسهیلاتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و خرید از آن‌ها قائل شده است.

مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: به عنوان دانشگاه می‌توانیم محصولات دانش‌بنیان خودمان را بخریم، اما الزامی هم به این کار نداریم.

تأثیر قطعی اینترنت بر فعالیت شرکت‌ها

منظم در ادامه با اشاره به قطعی اینترنت در کشور و تاثیر آن بر فعالیت شرکت‌ها، یادآور شد: در مدت زمان قطعی اینترنت، شرکت‌هایی که می‌خواستند تعاملات بین‌المللی داشته باشند و در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت کنند، به مشکل برخوردند؛ به ویژه آنکه در همان زمان یک نمایشگاه بین‌المللی در آلمان داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در داخل هم شرکت‌هایی که در حوزه آی‌.تی کار می‌کنند، طی این مدت ضرر کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تهران رونق تولید هفته پژوهش هفته پژوهش 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد

بخش R&D آوان بهمن شیمی مجهز به مدرن‌ترین تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا بوده و توسط تیمی از متخصصان برجسته در حوزه شیمی و داروسازی در حال توسعه مولکول‌های دارویی است. این بخش وظیفه توسعه مواد اولیه دارویی جدید و همچنین بهینه‌سازی روش‌های تولید محصولات موجود را بر عهده دارد.

دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نوآور در حوزه سلامت گفت: در کشور ما رویکرد جدیدی به علم و فناوری وجود دارد که مسیر را تغییر داده و تبدیل علوم به فنون در دستور کار مراکز علمی قرار گرفته است. دانشگاه‌ها فقط تا سطحی، فناوری را خلق می‌کنند و پس از آن نیاز است تا بخش خصوصی و صنایع در کنار یکدیگر قرار گیرند و بر اساس قانون و مسیر مشخص تولید دانش بنیان رشد و جهش یابد.

دکتر محمد رضا عبدالهی، مدیر عامل شرکت آوان شیمی، در سخنانی در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از افتتاح بخش R&D ، گفت: «ما متعهد به تولید مواد اولیه دارویی با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی هستیم. افتتاح این بخش، نقطه عطفی در مسیر این تعهد است و امیدواریم که با کمک این بخش، بتوانیم با توسعه و بهینه سازی محصولات جدید نقشی موثر در ارتقای سطح سلامت جامعه ایفا کنیم.»

وی افزود: «آوان شیمی همواره با توسعه دانش فنی محصولات ارزشمند با کیفیت و اثربخش، در جهت تامین با ثبات و امن دارویی و همچنین کاهش وابستگی کشور در زمینه مواد موثره داروئی گام بر می‌دارد. مبنا قرار دادن تحقیقات در خدمت تولید صنعتی در این شرکت از ارزش‌های اصلی  است».

دکتر عبدالهی اضافه کرد: «از دیگر اهداف استراتژیک شرکت و در راستای ارتقاء نظام سلامت کشور، می‌توان به ایجاد سایت تولیدی مطابق با اصول GMP برای تولید محصولات High-Potent و LVHV به منظور امکان تولید محصولات درمانی در حوزه‌های جدید اشاره کرد».

مدیرعامل آوان شیمی با تاکید بر اهمیت محصولات دانش بنیان افزود: « بر اساس تأییدیه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، شرکت آوان شیمی تاکنون موفق به اخذ گواهی دانش بنیان 3 محصول خود گردیده و اقدامات لازم جهت اخذ تائیدیه دانش بنیان 6 محصول دیگر نیز در حال انجام است. لازم به ذکر است این شرکت برای اولین بار در کشور، اقدام به تولید و فروش مولکول تلمیزارتان به عنوان یکی از محصولات جدید دسته قلبی و عروقی با هدف کنترل فشارخون نموده است».

در حال حاضر 30 مولکول در پایپ لاین توسعه شرکت آوان شیمی قرار دارد که از این تعداد، 4 مولکول در مرحله تولید و فروش صنعتی، 11 مولکول در مرحله اخذ پروانه فروش در سال جاری، 9 مولکول در مرحله توسعه دانش فنی و 6 مولکول در فاز بررسی اولیه است.

در راستای توسعه همکاری و مشارکت‌های علمی، کمک به اقتصاد دانش بنیان و ایجاد ارتباط موثر مابین صنعت و دانشگاه، همکاری با مراکز دانش نهاد و اساتید دانشگاهی و مراکز علمی و تحقیقاتی نیز در حال انجام است و همچنین شش پروژه توسعه محصول به منظور همکاری با دانشگاه‌ها و متخصصین کشور برای سال جاری تعریف شده است.

افتتاح بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی گامی بلند در مسیر ارتقای سطح سلامت جامعه از طریق تولید مواد اولیه دارویی باکیفیت و مبتنی بر نوآوری است.

درباره شرکت آوان بهمن شیمی

شرکت آوان بهمن شیمی به عنوان شرکتی دانش بنیان، تحقیقاتی و تولیدی از ابتدای سال1400در صنعت داروسازی کشور و در حوزه تولید مواد موثره داروئی فعالیت خود را آغاز نموده است. این شرکت با رویکرد نوآورانه و مطابق با استانداردهای بین المللی، یکی از شرکت‌های تامین کننده مواد موثره داروئی است که در حوزه‌های درمانی مختلف نظیر دیابت، کاردیولوژی، نورولوژی، ایمونولوژی و آنکولوژی در حال فعالیت است.

 

دیگر خبرها

  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب