Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@19:14:18 GMT

خراسان رضوی قطب تولید گیاهان دارویی کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۲۱۰۴

خراسان رضوی قطب تولید گیاهان دارویی کشور

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با تولید حدود ۲۶ هزار تن گیاه دارویی، این استان به قطب تولید این محصول در کشور تبدیل شده است.

به گزارش قدس آنلاین،  محمدرضا اورانی مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان رضوی در همایش ملی گیاهان دارویی در کاشمر با بیان اینکه باید در توسعه کشت گیاهان دارویی به تمام نیازها توجه شود، گفت: مشکلی که به صورت رفتاری در بخش کشاورزی داریم همین است که وقتی برای تولید محصولی براساس مصرف استان سقف تعیین می‌شود کشاورزان بیش از آن کشت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: باید در انتخاب نوع و سطح کشت همه به هم کمک کنیم، زیرا الان در زمینه زعفران با ماشین آلات کشت کردیم، اما باید با دست جمع‌آوری و تمیز ‌شود که روزانه نزدیک به ۳۷۲ هزار کارگر و نیروی کار می‌ خواهد بنابراین در این سطح شدنی نیست.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در توسعه کشت گیاهان دارویی در ابتدای راه قرار داریم و باید سطحی را انتخاب کنیم که بتوانیم کارگر مورد نیاز را تامین کنیم.

اورانی از کشاورزان و تولید کنندگان خواست هر نوع گیاه دارویی که برای کشت انتخاب می‌ کنند ابتدا به فکر آب مورد نیاز و زمینی که اختصاص می‌دهند باشند، زیرا باید زمین از نظر اکولوژیکی متناسب با گیاه دارویی مورد نظر باشد.

او تصریح کرد: در اولین گام نیاز به تربیت نیروی ماهر است و باید سازمان نظام مهندسی، مدیران جهاد کشاورزی در هر شهرستان کارشناسان با انگیزه را شناسایی کنند.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حوزه گیاهان دارویی در استان خراسان رضوی به تعداد انگشتان دست متخصص نداریم، به همین خاطر ابتدا باید سازمان جهاد کشاورزی نسبت به تربیت نیروی انسانی متخصص همزمان با توسعه کشت همت کند.

اورانی افزود: باید بیمه محصولات گیاهان دارویی را در لیست گیاهان تحت پوشش بیاوریم، همچنین ضروری است تعاونی تولید و بازاریابی گیاهان دارویی تشکیل شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تولید گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۲۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است

علیرضا خدابنده مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در راستای ابلاغیه وزارت نیرو مبنی بر نهضت «تولید محصول سبز با برق سبز» با هدف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تامین برق چاه‌های کشاورزی، نصب این نیروگاه‌ها را به عنوان اولین استان و پیشرو در این طرح آغاز کرد.

او افزود: مدیریت بار در روز‌های اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ و همچنین ضرورت حمایت از تولید پایدار محصولات کشاورزی از دیگر اهداف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی در استان خراسان رضوی است، در این راستا دارندگان چاه‌های کشاورزی می‌توانند با مراجعه به ادارات برق شهرستان‌ها نسبت به ثبت نام برای دریافت پنل‌های خورشیدی اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: یکی از استان‌های پیشتاز در حوزه نصب و بهره برداری از نیروگاه‌های خورشیدی خراسان رضوی است و تاکنون هزار و ۱۲۱ نیروگاه خورشیدی انشعابی به ظرفیت ۱۰.۵ مگاوات در استان نصب شده است.

خدابنده بیان کرد: برنامه امسال نیز نصب حدود ۵۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی ویژه مشترکان در خراسان رضوی است.

او تصریح کرد: به این منظور مقرر شده است با هدف انسجام بخشی و هم افزایی فعالیت‌های نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی، کمیته راهبری این نهضت در هر شهرستان تشکیل و به صورت هفتگی نشست‌های خود را برگزار کرده تا مسیر راهبری طرح تا قبل از آغاز روز‌های پیک تابستان ۱۴۰۳ هموار گردد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی تاکید کرد: با اجرای نهضت نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی گامی موثر در جهت کاهش ناترازی‌های تابستان و تولید پایدار محصولات کشاورزان عزیز برداشته تا رضایت این قشر ایثارگر نیز تأمین شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است