Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر یک آژانس گردشگری در چین می‌گوید:‌ پس از لغو ویزای ایران، ترس و نگرانی چینی‌ها از آمریکا کم‌تر شده است.

اریک وو «Eric wu» حدود یک ماه پیش به ایران آمد، درست وقتی که رسانه‌ها از ناآرامی‌ها می‌نوشتند. شنیده بود ایران کشور ناامنی است، دوستان و همکارانش هم خبرهای خوبی از ایران به او نمی‌دادند. با این حال او و تعدادی از همکارانش از کشورهای اسپانیا، پرتغال، ایتالیا و پرو به دعوت یک آژانس ایرانی راهی تهران شدند و بعد هم به شیراز، یزد، اصفهان و کاشان رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر آن‌ها حدود یک هفته طول کشید، قصدشان آشنایی با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و تجهیزات گردشگری ایران بود.

«وو» در آخرین ساعات حضورش در ایران، درحالی‌که یک هتل ۵ ستاره در تهران را ارزیابی می‌کرد تا شاید برای اقامت توریست‌هایش در نظر بگیرد، به ایسنا گفت: دیگران نظرات خوبی درباره ایران ندارند، با این حال ما به این کشور سفر کردیم تا آن را از نزدیک ببینیم، اتفاقا ایران را کشور خیلی امنی دیدیم. هیچ مشکلی در این‌باره وجود ندارد. شهرهای تاریخی زیادی هم دارد که با سلیقه گردشگران چینی هماهنگ است.

این توراپراتور چینی اضافه کرد: ما پیش از آن‌که اتفاقات سیاسی و اقتصادی در ایران رخ دهد، با برخی از آژانس‌های این کشور همکاری گردشگری داشتیم و هنوز هم داریم. بین دو کشور پرواز مستقیم وجود دارد و همین باعث می‌شود تردد مسافران چینی آسان‌تر باشد. به نظر می‌آید که مشکلی برای همکاری با ایران نداریم.

  «وو» درباره تاثیر لغو ویزای ایران در سفر چینی‌ها، به «فرمان ترامپ» که سفر بدون ویزا به آمریکا را برای برخی اتباع خارجی در صورت سفر به کشورهایی چون عراق، سودان و سوریه دشوار می‌کند، ‌ اشاره کرد و گفت:  زمانی که ویزا بین ایران و چین برقرار بود، خیلی‌ها به خاطر محدودیت‌هایی که ممکن بود هنگام سفر به آمریکا دچار شوند، نگران بودند و حتی می‌ترسیدند، طبیعتا ترجیح می‌دادند به آمریکا سفر کنند تا ایران. اما با لغو ویزای ایران و حذف مهر ورود، آن نگرانی‌ها از بین رفت، چینی‌ها حالا راحت‌تر به ایران سفر می‌کنند، مخصوصا این‌که هزینه ویزا هم برداشته شده و بین دو کشور پرواز مستقیم وجود دارد. همین‌ها انگیزه زیادی ایجاد کرده است.

هرچند آمارها نشان می‌داد که سفر چینی‌ها به ایران در دو سال گذشته روند نزولی و رشدی منفی داشته اما معاون گردشگری کشور اخیرا اعلام کرده که روند سفر چینی‌ها به ایران پس از لغو روادید مثبت شده است، به طوری که در سه ماه مرداد، شهریور و مهر (بعد از اجرای قانون لغو روادید) حدود ۱۴ هزار نفر چینی به ایران سفر کردند، درحالی‌که این آمار سال گذشته ۱۳ هزار نفر بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري گردشگران چینی دونالد ترامپ تحريم امنيت لغو ویزای ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۲۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول

هونگچی H۵ محصول وارداتی گروه بهمن است که نخستین نمونه‌های آن اواخر سال ۱۴۰۲ وارد بازار ایران شدند. مالکان خودرو‌های وارداتی جدید به‌طور معمول خودرو‌های تحویل‌شده را برای فروش آگهی می‌کنند، ازاین‌رو قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد مشخص شده است. این خودرو با قیمتی بیش از ۶.۵ میلیارد تومان در بازار آزاد، به یکی از گران‌ترین خودرو‌های چینی ایران تبدیل شده است.

به گزارش دیجیاتو، البته باید یادآور شویم که قیمت هونگچی H۵ از سوی گروه بهمن معادل دو میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان اعلام شده است. بااین‌حال برای خرید هونگچی H۵ از بازار آزاد، باید حدود ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وجه نقد بپردازید. البته در برخی آگهی‌ها، قیمت این خودرو تا هشت میلیارد تومان نیز ذکر شده است!

جدول قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد، اردیبهشت ۱۴۰۳:

بدون شک تصور لوکس بودن هونگچی اچ ۵، نقش مهمی در افزایش بهای این سدان دارد و فروشندگان سعی دارند جایگاه هونگچی H۵ را در بازار ایران ارتقا دهند تا اتومبیل خود را گران‌تر بفروشند. سطح امکانات به‌کاررفته در هونگچی H۵ نیز قابل‌قبول است و مواد باکیفیتی را در نقاط مختلف کابین خودرو خواهید یافت. با‌این‌حال نباید فراموش کرد که همچنان هونگچی H۵ یک محصول چینی است و نباید با محصولات اروپایی مقایسه شود.

بهای فول‌ترین نسخه هونگچی H۵ در بازار امارات متحده عربی ۱۱۰ هزار درهم (یک میلیارد و ۸۸۱ میلیون تومان) است. همین نسخه خودرو در بازار عربستان سعودی نیز ۱۰۲ هزار ریال سعودی (یک میلیارد و ۷۰۳ میلیون تومان) قیمت دارد؛ بنابراین خرید هونگچی H۵ با قیمت ۶، ۷ یا ۸ میلیارد تومان به هیچ عنوان توجیه‌پذیر نیست.

دیگر خبرها

  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن
  • نیاز مرغ روزانه کشور کمتر از ۷ هزار تن است
  • هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!
  • گام به گام تا ویزای توریستی کانادا
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان بوده است
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی