Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از روزنامه رأی الیوم، یگان های ارتش سوریه شهر مهم و استراتژیک«ام جلال» را پس از درگیری شدید با گروه های تروریستی «اجناد القوقواز» و «جبهه النصره»در جنوب شرق استان «ادلب»آزاد کردند.

یک منبع میدانی گفت که یگا های ارتش سوریه پس از مقدمه سازی آتش باری گسترده و درگیری شدید با تروریست ها به سمت شهر ام جلال پیشروی کرده و توانستند آن را آزاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع افزود که شهر ام جلال یکی از نخستین نقاط دفاع تروریست های اجناد القوقاز در جنوب شرق ادلب و به طور مشخص حومه شهر«معره النعمان» به شمار می رود و نیروهای زمینی ارتش سوریه توانستند پس از مقدمه سازی آتش باری گسترده آن را آزاد کنند.

پیش از این برخی منابع در ادلب گفتند که یگان های ارتش سوریه عصر روز پنجشنبه پیشروی به سمت خطوط دفاعی گروه های تروریستی اجناد القوقاز و جبهه النصره در جنوب استان ادلب با پشتیبانی جنگنده های سوری و روسی آغاز کرد.

این منابع افزودند که ارتش سوریه از سه روز پیش مقدمات آتش باری برای این عملیات را  آغاز کرد و استحکامات تروریست ها و خطوط امداد رسانی آنها را هدف قرار داد.

دو روز پیش روزنامه «الوطن» سوریه نوشت: هواپیماهای ارتش سوریه بمباران مواضع گروه های مسلح در استان«ادلب» را گسترده تر کرده و تلفات سنگینی به آنها وارد کرده اند این در حالی است که نیروهای تقویتی زیادی توسط ارتش به دروازه های این استان اعزام شده اند تا برای نبرد بزرگ مقدمه سازی شود.

این روزنامه نوشت: ارتش برای نبرد سرنوشت ساز ادلب و آزادی  این استان به طور کامل از گروه تروریستی «جبهه النصره» و گروه های همپیمانش،به لحاظ آتش باری مقدمه سازی می کند. ساعت آغاز نبرد بزرگ و سرنوشت ساز ادلب پس از گسیل نیرو و تجهیزات لازم  نزدیک شده است.

الوطن نوشت: یک منبع میدانی گفت که ارتش حمله مقدماتی خود را با بمباران مراکز استقرار تروریست ها در شهرهای «سراقب» و«معره النعمان» به شکل گسترده توسط هواپیماهای سوری و روسی آغاز کرد.

این منبع افزود که توپخانه سنگین و موشک اندازهای ارتش نیز تروریست هایی که به موازات جاده بین المللی «حلب و حماه» و شهرهای سراقب و معره النعمان و حومه های آنها متمرکز هستند را زیر آتش گرفتند.

این منبع میدانی در ادامه گف که ارتش آماده آزادی ادلب از گروه های تروریستی است و بالگردهای ارتش نیز مواضع گروه های تروریستی را در مناطق «تلمنس،التح،الرفه، قطره، الغدقه، معرشمشه، معرشورین، دیر الغربی، معره النعمان و اطراف آن» هدف قرار داد و تلفات سنگین انسانی و مادی به تروریست ها وارد آورد.

وی تأکید کرد که جنگنده های ارتش سوریه و جنگنده های ارتش روسیه نیز مواضع گروه های تروریستی و نقاط تمرکزشان را در محورهای مختلفی از ادلب بمباران کردند.

از سوی دیگر، یگان های ارتش سوریه روز گذشته-پنجشنبه- حمله گسترده عناصر گروه تروریستی داعش به محور«وادی الضبیات» پیرامون میدان نفتی«الهیل» در شرق استان«حمص» را دفع کردند.

برخی منابع در حمص گفتند که یگان های ارتش سوریه حمله شدید عناصر گروه تروریستی داعش را بر محور وادی الضبیات پیرامون میدان نفتی الهیل که در 26 کیلومتری شمال منطقه«55 کیلومتر» که ارتش آمریکا آن را اشغال کرده و آن را تبدیل به منطقه ای امن کرده که هزاران عنصر گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های وابسته به واشنگتن در آن حضور دارند، دفع کردند.

این منابع در ادامه گفتند که یگان های ارتش سوریه تحرکات عناصر داعش در منطقه وادی الضبیات در نزدیکی میدان نفتی الهیل را رصد کرده و پس از آن یگان های ارتش عناصر داعش را هدف قرار دادند و پس از آن درگیری شدیدی میان دو طرف به وقوع پیوست و نیروهای تقویتی  ارتش به محور منطقه التنف رسیده و هواپیماهای ارتش نیز دخالت کردند و خطوط امدادرسانی پشتی داعش را منهدم کردند.

این منابع در ادامه تأکید کردند که یگان های ارتش سوریه حمله داعش را دفع کردند و تلفات سنگینی به این گروه تروریستی وارد کردند و عناصری که زنده ماندند به سمت منطقه 55کیلومتر در محور منطقه التنف فرار کردند.

گروه تروریستی داعش از منطقه «حمایت آمریکایی» در منطقه 55کیلومتر در منطقه التنف را به عنوان منطقه ای برای حمله به مراکز دولتی و نیروهای ارتش سوریه استفاده می کند.

در تحولی دیگر، در پی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهرک «تل حلف» که در اشغال ارتش ترکیه و گروه های مسلح سوری مورد حمایت ترکیه در شمال غرب حومه «الحسکه» 5 شهید و 11 نفر زخمی شدند.

در انفجار این خودروی بمب‌گذاری شده در شهرک تل حلف نزدیک ساختمان بخشداری در شهرک تل حلف واقع غرب شهر «راس العین» خسارت مادی به منازل و املاک شد.

 

 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 سوریه داعش جبهه النصره ادلب سوریه التنف قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۳۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح

به گزارش قدس آنلاین، با گذشت بیش از دویست روز از جنگ علیه نوار غزه همچنان حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به بخش های مختلف این منطقه ادامه دارد که بر اثر این حملات، شماری شهید و زخمی شده اند.

پایگاه العهد نوشت: جنگنده های رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) نیز مناطقی از نوار غزه را بمباران کردند.

این جنگنده های رژیم صهیونیستی شهر رفح در جنوب نوار غزه را در یک نوبت بمباران کردند و مناطق «الفخاری» در جنوب شرق خان یونس در جنوب نوار غزه هم از سوی اشغالگران هدف قرار گرفت.

منابع فلسطینی همچنین از حملات هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی به منطقه الزیتون در جنوب شهر غزه خبر دادند.

همزمان این منابع به ویرانی هایی اشاره کردند که اشغالگران در خان یونس ایجاد کرده اند.

از سوی دیگر منابع خبری از درگیری های شدیدی خبر دادند که میان رزمندگان مقاومت فلسطین و نظامیان رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه جریان دارد.

رزمندگان مقاومت در برخی مناطق نوار غزه از جمله شمال اردوگاه النصیرات و محله الزیتون در غزه وارد درگیری‌های شدیدی با اشغالگران صهیونیست شدند.

گفتنی است؛ ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته ۲۰۲۳ ( ۱۵مهر۱۴۰۲) با انجام حملات وحشیانه دست به کشتار زنان ‌و کودکان غزه زده اما تاکنون نتوانسته به اهدافی که برای خود تعیین کرده است، دست یابد. ارتش رژیم صهیونیستی بازگرداندن اسیران صهیونیست از غزه و نابودی حماس را از اهداف این جنگ اعلام کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی
  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح