Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@21:23:46 GMT

ترس چینی‌ها از آمریکا کمتر شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۳۳۴۳

ترس چینی‌ها از آمریکا کمتر شد

آفتاب‌‌نیوز :

اریک وو «Eric wu» حدود یک ماه پیش به ایران آمد، درست وقتی که رسانه‌ها از ناآرامی‌ها می‌نوشتند. شنیده بود ایران کشور ناامنی است، دوستان و همکارانش هم خبرهای خوبی از ایران به او نمی‌دادند. با این حال او و تعدادی از همکارانش از کشورهای اسپانیا، پرتغال، ایتالیا و پرو به دعوت یک آژانس ایرانی راهی تهران شدند و بعد هم به شیراز، یزد، اصفهان و کاشان رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر آن‌ها حدود یک هفته طول کشید، قصدشان آشنایی با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و تجهیزات گردشگری ایران بود.

«وو» در آخرین ساعات حضورش در ایران، درحالی‌که یک هتل ۵ ستاره در تهران را ارزیابی می‌کرد تا شاید برای اقامت توریست‌هایش در نظر بگیرد، به ایسنا گفت: دیگران نظرات خوبی درباره ایران ندارند، با این حال ما به این کشور سفر کردیم تا آن را از نزدیک ببینیم، اتفاقا ایران را کشور خیلی امنی دیدیم. هیچ مشکلی در این‌باره وجود ندارد. شهرهای تاریخی زیادی هم دارد که با سلیقه گردشگران چینی هماهنگ است.

این توراپراتور چینی اضافه کرد: ما پیش از آن‌که اتفاقات سیاسی و اقتصادی در ایران رخ دهد، با برخی از آژانس‌های این کشور همکاری گردشگری داشتیم و هنوز هم داریم. بین دو کشور پرواز مستقیم وجود دارد و همین باعث می‌شود تردد مسافران چینی آسان‌تر باشد. به نظر می‌آید که مشکلی برای همکاری با ایران نداریم.

«وو» درباره تاثیر لغو ویزای ایران در سفر چینی‌ها، به «فرمان ترامپ» که سفر بدون ویزا به آمریکا را برای برخی اتباع خارجی در صورت سفر به کشورهایی چون عراق، سودان و سوریه دشوار می‌کند، ‌ اشاره کرد و گفت: زمانی که ویزا بین ایران و چین برقرار بود، خیلی‌ها به خاطر محدودیت‌هایی که ممکن بود هنگام سفر به آمریکا دچار شوند، نگران بودند و حتی می‌ترسیدند، طبیعتا ترجیح می‌دادند به آمریکا سفر کنند تا ایران. اما با لغو ویزای ایران و حذف مهر ورود، آن نگرانی‌ها از بین رفت، چینی‌ها حالا راحت‌تر به ایران سفر می‌کنند، مخصوصا این‌که هزینه ویزا هم برداشته شده و بین دو کشور پرواز مستقیم وجود دارد. همین‌ها انگیزه زیادی ایجاد کرده است.

 

هرچند آمارها نشان می‌داد که سفر چینی‌ها به ایران در دو سال گذشته روند نزولی و رشدی منفی داشته اما معاون گردشگری کشور اخیرا اعلام کرده که روند سفر چینی‌ها به ایران پس از لغو روادید مثبت شده است، به طوری که در سه ماه مرداد، شهریور و مهر (بعد از اجرای قانون لغو روادید) حدود ۱۴ هزار نفر چینی به ایران سفر کردند، درحالی‌که این آمار سال گذشته ۱۳ هزار نفر بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گردشگر چینی صنعت توریسم وزیر میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، آیین رونمایی از «یزد ستاد» سامانه مدیریت یکپارچه اماکن فرهنگی، تاریخی و گردشگری یزد با حضور مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و دیگر مسئولان کشور و استان برگزار شد.

این سامانه که به صورت ۷ زبانه عرضه شده، قابلیت نمایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در حوزه زنجیره‌های ارزش استان از قبیل گردشگری، کشاورزی و صنعت را دارد و در حال حاضر ۱۲۸ پروژه در آن تعریف شده است.

گفتنی است؛ سرمایه‌گذاران با مراجعه به این سامانه می‌توانند تمام مشخصات فنی، طرح‌های مالی و تمامی اطلاعاتی که برای سرمایه‌گذاری نیاز دارند، را به دست آورند.

کد خبر 6093220

دیگر خبرها

  • (تصاویر) این خودروی چینی به جنگ تسلا می‌رود
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • گردشگری ایران در مسیر جاده ابریشم
  • سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد
  • هزینهٔ حج امسال، ۳۰۰ دلار کمتر است
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن
  • نیاز مرغ روزانه کشور کمتر از ۷ هزار تن است
  • هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است