Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تهران، بیان کرد: اعمال و افکار ما همه در هرکجایی که از این زمین هستیم، در زمین سپرده می شود و خداوند به زمین فرمان می دهد مثل یک انسان که سخن می گوید تمام گفته ها، نوشته ها و فکر کردن ها را برای ما بازگو کند. اولین مرحله قیامت که زمین می لرزد و تکان می خورد این شهادت را در رابطه با اعمال ما خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص)، بیان کرد: پیامبر به اصحابش گفت شما می دانید که روز قیامت خبر می دهد، در همان لحظه اول که نظام آفرینش برهم می ریزد چه خبری می دهد. خبر این است که هر انسان که روی این زمینی تصمیمی گرفته و یا فکری کرده تمام آن را پخش می کند.زمین همانند انسانی که نفس آن را گرفته اند دهن باز خواهد کرد و فریاد سربر می آورد. از خوبان تشکر کرده و اعمال بد گناهکاران را به زبان می آورد.

اهم صحبت‌های او به نقل از مهر، ایسنا، تسنیم از این قرار است:

*پیغمبر اکرم تاکید داشته که در زمان وضو حواستان به خدا باشد و بهترین اعمال نماز است. وقتی نماز می خوانید بدانید که این زمین در همانجا عمل شما را حفظ می کند. باید متوجه بود که زمین تمام افکار و روحیات ما را در یک اتاق دربسته که نشسته ایم و فکر می کنیم ضبط می کند. اگر سرمایه کشور در راه تولید و اشتغال خرج کردید و کارخانه به راه انداختید و به دنبال سود و تعلیل کارگران نباشید بدانید که نه تنها ملائکه و اعضای بدن بلکه زمین نیز آن را ضبط کرده و در محشر با فریاد تمام را بازگو خواهد کرد.

* فحش‌ها، تهمت‌ها، آبروریزی‌ها، خودخواهی‌ها، مکرها و نقشه‌ها همگی در این زمین ضبط می شود. فکر می‌کنیم پشت میز تصمیمی گرفتیم و برنده شدیم اما این زمین در قیامت برسر ما فریاد خواهد زد. نتیجه اعمال زشت و خوب در همین دنیا به انسان باز می گردد. زمانی که عمل می خواهد دور بزند و به انسان برگردد بر روی دایره حرکت می کند و چه خیر و چه شر به خود انسان و یا فرزندان آن بازخواهد گشت. چه بسا جد اعلی یک فرد که کار خوب یا بدی کرده امروز نتیجه اش به من بازگردد.

* انسان با عمل بد در قیامت رسوا خواهد شد، با پول‌هایی که امروز باید صرف تولید می‌کردیم و اما نکردیم در قیامت رسوا می‌شویم. اینکه پول را برای خود و اولاد خود جمع می کنیم و به تولید و کشور بی توجه هستیم در قیامت زمین ما را رسوا خواهد کرد.

* همه باید بدانیم که اگر سرمایه را در راه تولید، اشتغال و راه اندازی کارخانه خرج کنیم و نگوییم که این سرمایه گذاری سود کمی برای ما خواهد داشت و به بهانه سود کم، کارگران را اخراج کنیم، در آن دنیا و در پیشگاه الهی روسفید خواهیم بود.

 *امروز دشمنان اسلام و ایران جوری طمع کرده‌اند که داعش را درست می‌کنند، داعش یک جمعی است که همین حکومت‌ها مثل صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها درست کرده‌اند و به خیال‌شان حکومت اسلامی از عراق تا شام است، پول آن را هم به سعودی‌ها دادند و با طمع جمه زیادی از مردم کشورهای عراق و سوریه را از بین بردند.

* وظیفه امت اسلام را در شرایط کنونی، بیداری و توجه است. دشمن در عراق، دشمنان و خائنان را بر موج‌ها سوار می‌کند که این وضع را به‌وجود آورده است.

* امروز در دنیای استکبار و صهیونیسم برای کشورهای اسلامی و ایران برنامه دارند، اینها برای اقتصاد، فرهنگ و سیاست ایران و امت اسلامی برنامه‌ریزی کرده‌اند، آیا ما در برابر این برنامه‌ریزی دشمنان بیداریم و یا خواب؟

* آدم خواب برنامه‌های دشمن را نمی‌داند؛ امروز زمانی است که باید بیدار بود، مسئولان و مدیران در هر رشته‌ای باید بیدار باشند که چگونه نظارت و مدیریت کنند، چگونه با قاچاق باید مقابله کرد؟؛ مسئولان با قاچاق مقابله کنند. 

* ملتی مقاوم است که همواره روی پای خودش بایستد، مسئولان فکری کنند که با این همه جوان، فرهیخته و سرمایه‌دار، برای پیشرفت کشور چه باید کرد؛ این وظیفه ماست که از ظرفیت‌های کشور برای مقابله با استکبار بهره بگیریم.

* باید ببینیم دنیای استکبار برای ما چه برنامه‌ای دارد، همه باید روی پای خودمان بایستیم.

* {با اشاره به آخرین وضعیت شیخ زکزاکی عالم بزرگ نیجریه} عالم بزرگ نیجریه، آقای ابراهیم زکزاکی بعد از این همه جراحت، به زندان افتاده است، مردم دنیای اسلامی همگی وظیفه دارند که حداقل بخواهیم دولت نالایق نیجریه این مرد بزرگ را آزاد کند و برای معالجه به کشوری برود، برای نجات از زندان و این گرفتاری‌ها، برای او دعا کنیم.

* {با اشاره به سالروز میلاد حضرت مسیح} ملت مسیح و مردم آمریکا اگر واقعا حضرت مسیح را قبول دارند باید دست رد بر حاکم نالایق آمریکا بزنند. مردم آمریکا بدانند که اگر در دور بعد نیز به ترامپ رای بدهند و خدایی ناخواسته دوباره رای بیاورد در برابر تمام خون هایی که ریخته می شود مسئول هستند و در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشد.

۲۱۷۲۱۶

کد خبر 1333208

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نماز جمعه محمد امامی کاشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۴۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9 حجت‌الاسلام دهقان امام جمعه شهر بلوک جیرفت روز گذشته در سانحه تصادف جان باخت. لحظات این تصادف که با خروج یک خودرو از فرعی به اتوبان و وقوع برخورد شدید رخ داد را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • به پایان عمر سیاسی رژیم غاصب صهیونیستی نزدیک می‌شویم‌
  • هیچ مدیری به دلیل تخلفات انتخاباتی برکنار نشد
  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد