Web Analytics Made Easy - Statcounter

از او به عنوان شاه‌ماهی فصل نقل و انتقالات یاد می‌شد. هم گفته می‌شد پرسپولیس خواهان به خدمت گرفتنش است و هم استقلال.  حتی صحبت از سپاهان هم بود. به هر حال او ستاره ذوب‌آهن به حساب می‌آمد و خیلی‌ها بر این باور بودند که در تیم ملی هم می‌تواند مثمر ثمر باشد. سرانجام تصمیمش را گرفت. بی‌خیال بازوبند کاپیتانی ذوب شد و به تهران آمد تا لباس آبی‌پوشان پایتخت را به تن کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی و هواداران استقلال رویاهای زیادی را در سر داشتند. محبوبیت، آقای گلی، رسیدن به پیراهن تیم ملی، بردن جام و ...

اما هیچوقت همه چیز آنطور که انتظار داریم پیش نمی‌رود. این قائده زندگی است. مرتضی اولین قربانی نبود و آخرین هم نخواهد بود. خیلی زود پایش به گلزنی باز شد و به زیبایی دروازه تراکتور را در هفته سوم باز کرد. یک ماه بعد گل دومش را در یک بازی تلخ مقابل السد در دوحه به ثمر رساند. روند گلزنی‌اش چندان رو به رشد نبود اما همه متفق‌القول بر این عقیده بودند که باید به شماره ۱۱ تیم زمان داد.

مطابقت با شرایط متفاوت ۲ تیم پرطرفدار پایتخت و عادت کردن به ذره‌بین رسانه ها و فشار هواداران، نیازمند زمان بود. تبریزی تا نیم‌فصل گل نزد. کم‌کم نگرانی‌ها شدت گرفت. تبریزی خطر را احساس می‌کرد و جایگاه ثابت خود را تا حدودی از دست داده بود. با این حال هنوز فرصت بود. او در هفته شانزدهم یکی از چهار گل آبی‌ها را وارد دروازه پیکان کرد اما مجددا چشمه گلزنی‌اش خشکید و حدود یک ماه بعد با پنالتی سه امتیازی به نساجی، این چشمه برای مدت کوتاهی فعالیتش را از سر گرفت. شرایط برای تبریزی خوب پیش نمی‌رفت و وضع بد تیم شفر هم مزید بر علت شده بود. پیرمرد آلمانی رفت و جای خود را به فرهاد مجیدی داد. این تغییر بیشتر از همه برای مرتضی خوب بود. او در پنج بازی تحت هدایت فرهاد، سه گل زد و اعتماد به نفس از دست رفته را بازیابی کرد. استقلال خوزستان، سپیدرود و العین امارات آخرین قربانی‌های مهاجم بلند بالای آبی‌ها بودند. او فصل را با هفت گل زده به پایان رساند.

با روی کار آمدن استراماچونی انتظارها این بود که تبریزی بتواند روند خوب انتهای فصل قبل را ادامه دهد. او دومین فصل حضورش را تجربه می‌کرد و دیگر با فضای استقلال آشنا شده بود. در بازی‌های پیش‌فصل هم جزو نفرات اصلی بود و خوب گل زده بود اما در بازی‌های رسمی قصه جور دیگری نوشته شده بود. تبریزی گل نزد و بعد از چند هفته به نیمکت تبعید شد. حمایت استراماچونی از روی او برداشته شد. پنالتی که مقابل گل‌ریحان از دست داد؛ آغازِ پایان او بود. دیاباته و قائدی در خط حمله چفت شدند و زوج مخوفی را تشکیل دادند. دلیلی بر بازی کردن مرتضی نبود. او هر از گاهی در حد چند دقیقه به زمین می‌آمد و با روحیه‌ای نزار، می‌دوید و فریاد می‌زد.

بعد از نیم‌فصل بدون گل، جدال برابر ماشین‌سازی از راه رسید. استقلال عقب افتاده بود و تبریزی فرصت حضور پیدا کرد. او می‌توانست تمام فشارها را با یک گل از بین ببرد و دوباره متولد شود. فرصت بزرگ در ثانیه‌های پایانی نصیبش شد. توپ به طور اتفاقی در دهانه دروازه بدون دروازه‌بان به مرتضی رسید اما او در عین ناباوری ضربه سرش را به بیرون فرستاد. او کار سخت‌تر را انجام داد و یک امتیاز بهتر از باخت را از تیمش گرفت. روی زمین دراز کشید و جلوی چشمانش را گرفت. خودش همانجا فهمید که به پایان راه رسیده است. در لیگ هفدهم علی قربانی مقابل ذوب‌آهن با از دست دادن چنین موقعیتی، پایان منصوریان و خودش را امضا کرده بود.

تبریزی به صف مهاجمانی اضافه شد که نتوانستند با جو استقلال کنار بیایند و خودشان را نشان دهند. بازیکنانی چون امین منوچهری، ایمان موسوی، محمد مهدی نظری، علی قربانی و ... حالا فقط یک معجزه ممکن است مرتضی را در جمع استقلالی‌ها نگه دارد وگرنه باید او را اولین خروجی نقل و انتقالات زمستانی بدانیم.

برچسب‌ها باشگاه استقلال مرتضی تبریزی علی قربانی فرهاد مجیدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باشگاه استقلال مرتضی تبریزی علی قربانی فرهاد مجیدی باشگاه استقلال مرتضی تبریزی علی قربانی فرهاد مجیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۴۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین موضع رسمی وزیر ورزش به تغییر نام استقلال

به گزارش "ورزش سه"، پس از روی کار آمدن مالک جدید در باشگاه استقلال و واگذاری سهام آبی ها به صنایع پتروشیمی خلیج فارس، صحبت هایی درخصوص تغییر نام آبی ها مطرح شد و اینکه پسوند خلیج فارس به انتهای نام استقلال اضافه شود.

حالا و در حاشیه جلسه هیأت دولت، وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران به سوالی درخصوص تغییر نام باشگاه استقلال واکنش نشان داد و اعلام کرد که همه چیز باید از طریق مراحل قانونی طی شود.

کیومرث هاشمی در در پاسخ به سؤالی در باره تغییر نام باشگاه استقلال گفت: واقعیت این است که دو باشگاه استقلال و پیروزی واگذار شده اند و متولی خاص خودشان را دارند اما هر باشگاهی بخواهد تغییر نام پیدا کند باید روال کار را طی کند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون ماده ۵ باشگاه ها داریم و هر باشگاهی چه استقلال و چه باشگاه دیگری بخواهد تغییر نام داشته باشد باید مسیر قانونی را طی کند.

هاشمی در پایان توضیح داد: خواهش می‌کنیم هر باشگاهی در هر سطحی چه بزرگ چه کوچک اگر قرار است تغییر نام بدهند، حتما این مسیر قانونی را طی کنند.

دیگر خبرها

  • قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس
  • اولین موضع رسمی وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
  • اولین خروجی لیورپول بعد از کلوپ مشخص شد
  • همه ماجرای تغییر نام استقلال | ویدئو
  • (ویدئو) اولین واکنش وزارت ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال
  • ببینید | اولین واکنش وزارت ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال
  • دلیل حذف خبر ۲ میلیارد تومانی استقلال مشخص شد!
  • (عکس) اولین قربانی تصادف در ایران چه کسی بود؟
  • دو برادر در بازی‌های سرنوشت‌ساز استقلال و پرسپولیس
  • نقد فیلم مست عشق + خلاصه، بازیگران و مدت زمان