Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، سینماگر تحسین‌شده آمریکایی که امسال با «ایرلندی» از گزینه‌های درخشیدن در فصل جوایز به ویژه اسکار است، در فهرست ۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۹ از نگاه گاردین در بریتانیا صدرنشین شد. هر چند «ایرلندی» او در فهرست ۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۹ گاردین در آمریکا در رتبه دوم ایستاد و صدرنشین این فهرست هنوز مشخص و اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقط شش واژه در ۲۰۹ دقیقه | چرا زنان در ایرلندی حرف نمی‌زنند؟

اسکورسیزی به مناسبت صدرنشینی «ایرلندی» در فهرست ۵۰ فیلم برتر سال گفتگویی مفصل با گاردین انجام داد و در بخشی از آن درباره سلطه فیلم‌های ابرقهرمانی بر سینما گفت: «این فیلم‌هایی که همه در آن پرواز می‌کنند و می‌زنند و می‌ریزند سینماها را پر کرده‌اند. همه هم برای دیدن آنها می‌روند و جایی دیگر برای نوعی دیگر از سینما نمانده است. نمی‌دانم چند فیلم دیگر می‌توانم بسازم و شاید این آخرین فیلم من باشد.»

فیلمساز برنده اسکار ادامه داد: «ایده ابتدایی این بود که فیلم را بسازیم و شاید آن را دست‌کم یک‌بار در نشنال فیلم تیه‌تر (موسسه فیلم بریتانیا) نمایش بدهیم. شاید هم یک روز در سینماتکی در پاریس. شوخی نمی‌کنم. ما امروز در موقعیتی هستیم که همه سینماها آخرین نمونه فیلم‌های ابرقهرمانی را نمایش می‌دهند. ۱۲ سالن نمایش وجود دارد و در ۱۱ سالن فیلم ابرقهرمانی روی پرده است. از این فیلم‌های خوشتان می‌آید؟ مشکلی نیست اما ۱۱ سینما؟»

اسکورسیزی با اشاره به اینکه فیلم‌های هنری در این میان بیشترین آسیب را می‌بینند، ادامه داد: «تاب آوردن این روند برای فیلم‌هایی چون «لیدی برد» و «سوغاتی» خیلی سخت است. این فیلم‌های شاید لزوما از نظر تجاری خیلی موفق نباشند اما فیلم‌هایی محترم و هوشمندانه هستند و می‌توانند تماشاگر فراوان بیابند. اساسا موافق این نیستم که چوئن فیلمی تماشاگر زیاد دارد پس هنری نیست.»

او در تعریف فیلم‌های هنری هم گفت: «هر چه در سالن‌ها نمایش داده شود یک محصول است. محصولی که باید مصرف و سپس دوره انداخته شود. مثلا نگاه کنید به فیلمی تجاری چون «آواز در باران». شما نمی‌توانید این فیلم را بارها و بارها ببینید. حالا این پرسش پیش می‌آید که ما چطور می‌خواهیم مراقب آثار هنری باشیم؟»

کد خبر 471574 برچسب‌ها سینمای جهان مارتین اسکورسیزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان مارتین اسکورسیزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۴۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممبینی: نمی‌توانیم درباره VAR خیلی اطلاعات بدهیم

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون در حاشیه مراسم استقبال از اعضای تیم ملی فوتسال پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ اظهار داشت: پتانسیل فوتسال کشورمان در این مسابقات نشان داده شد و امیدواریم در جام جهانی فوتسال در ازبکستان در شهریور ماه باعث شادی مردم شویم و سطح فوتسال و استعدادهای‌مان را به دنیا نشان دهیم. تیم‌های منطقه کافا که خودمان عضو هیئت رئیسه آن هستیم، پیشرفت قابل توجهی به واسطه سرمایه‌گذاری روی فوتبال و فوتسال کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۴ تیم از کافا به جام جهانی فوتسال راه پیدا کرده‌اند که جای خوشبختی برای ما خواهد بود. فوتسال ایران باعث رشد چشمگیر این منطقه شده است. مربیان ایرانی در کشور‌های مختلف از جمله افغانستان حضور دارند و این نشان می‌دهد فوتسال روند رو به رشدی را دنبال می‌کند.

ممبینی درباره آخرین وضعیت حامیان مالی تیم‌های ملی فوتبال گفت: مشکلات ما بودجه‌ای است که فدراسیون باید در اختیار بگیرد. فضای فوتبال به شکلی است که باید اسپانسری را بالا ببریم. تا زمانی که بحث حق پخش تلویزیونی حل نشود، شاید اسپانسر‌ها نیز رغبتی برای جلو آمدن نداشته باشند. در دولت جدید و البته در مجلس اتفاقات خوبی می‌افتد و وزیر ورزش مدام پیگیری می‌کند. امیدوارم با گرفتن حق پخش برای فدراسیون و باشگاه‌ها روند رو به رشدی برای فوتبال‌مان داشته باشیم.

دبیرکل فدراسیون درباره پاداش‌های در نظر گرفته شده برای اعضای تیم ملی فوتسال گفت: در طول برگزاری مسابقات یکسری پاداش‌ها که شاید چشمگیر نباشد به بازیکنان دادیم. فردا جلسه‌ای داریم تا میزان پاداش‌ها را با رعایت یکسری پروتکل‌ها بیشتر کنیم. این بحث برای کلیه تیم‌های ملی است. تیم ملی بانوان زیر ۱۸ سال قهرمان کافا شده و فوتبال ساحلی نیز به مقام سوم جهان دست یافته است. همه این‌ها باعث شده است که راهکاری داشته باشیم تا بتوانیم زحمات بازیکنان را جبران کنیم.

وی درباره آخرین وضعیت استفاده از سیستم‌های VAR در فوتبال ایران اظهار داشت: تا یکسری اتفاقات نیفتد، نمی‌توانیم خیلی اطلاعات بدهیم. یک شرکت چینی به شرکت‌های مورد تأیید فیفا، اضافه شده است و شاید به خاطر مراودات‌مان با این کشور بتوانیم تسهیلاتی داشته باشیم.

ممبینی درباره ادعای وحید شمسایی مبنی بر عدم داشتن قرارداد با فدراسیون فوتبال گفت: شاید به لحاظ اداری برخی قرارداد‌ها مانده باشد، اما مشکلی نیست و حتماً امضا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شاید ما در حال حاضر در یک جنگ جهانی هستیم!
  • برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه
  • هدف دنیای صهیونیست تک قطبی شدن جهان است
  • درخشش سر یک اسب در تصویر جدید «جیمز وب»
  • فروش اینترنتی دارو
  • تصمیم غیرمنتظره: ستاره میلان جدا می‌شود
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • ممبینی: نمی‌توانیم درباره VAR خیلی اطلاعات بدهیم
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان