Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسینی بر لزوم توجه به عیوب معنوی و نفسانی و رفع آنها تاکید کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی باید در تراز انقلاب باشد و انتخاب اصلح در انتخابات باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «سید قاسم حسینی»، امروز (جمعه 29 آذر) در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه قائمشهر گفت: از گمان بد نسبت به دیگران باید پرهیز کرد و همچنین به دنبال جستجو در کار دیگران بودن، امری زشت و ناپسند است که باید از آن، اجتناب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت قائمشهر اظهار کرد: بیان عیب شخص در برابر خود او و آن هم به خاطر دلسوزی، خوب و نوعی امر به معروف است.

 

وی بیان کرد: ما به دنبال رفع عیوب جسمانی نظیر چربی و ... جهت عدم گرفتاری به بیماری هستیم اما مهم تر از آن، رفع عیوب معنوی، نفسانی و روحی است.

امام جمعه موقت قائمشهر با اشاره به اینکه عیب پوشی از صفات انسان باکرامت و با تقوا است، ابراز کرد: مهم ترین صفت انسان های کریم، اهل غفلت هستند یعنی نسبت به عیوب دیگران، چشم پوشی می کنند.

 

حجت الاسلام حسینی گفت: از بین رفتن محبت در جامعه، ایجاد قهر، کینه توزی، عدم اعتماد به دیگران و ... از تاثیرات مهم عیب جویی است و همچنین نباید گناه شخصی در جامعه و بین مردم، بیان شود چرا که آن شخص به انجام گناه برای دفعات بعدی نیز اقدام می کند.

 

وی تصریح کرد: کتمان عیب هم خیانت، محسوب می شود اما آن عیب را باید با زبان خوش و صمیمی فقط به آن شخص، بیان شود.

خطیب موقت قائمشهر اظهار کرد: عیب پوشی، موجب حفظ شخصیت مسلمانان در جامعه، افزایش اعتماد به نفس و محبت، نزول رحمت و فضل و بخشش و ستاریت خدا می شود و اینچنین راه برای بازگشت و توبه شخص خطاکار، باز نگه می ماند.

 

وی بیان کرد: بی عیب فقط خدا است و همه به گونه ای، عیب دارند بنابراین باید به عیب پوشی دیگران، توجه ویژه شود.

 

حجت الاسلام حسینی ابراز کرد: نگاه انسان باید به سمت خوبی ها باشد و نسبت به دیگران باید، مثبت اندیش بود و با تحقق این مهم، روابط اجتماعی در جامعه، خوب می شود و محبت و اعتماد به یکدیگر، افزایش می یابد.

 

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری(مد ظاله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: معظم له، الزاماتی را برای چهل سال دوم انقلاب، مطرح کردند.

امام جمعه موقت قائمشهر گفت: مجلس شورای اسلامی باید در تراز انقلاب باشد و ما در انتخابات باید هوشیار، عمل کنیم و وظیفه ما علاوه بر شرکت در انتخابات، انتخاب اصلح در راستای اهداف انقلاب است.

 

حجت الاسلام حسینی به جشن شب یلدا اشاره کرد و یادآور شد: چنین جشن هایی به دور از گناه، موجب تقویت رابطه خانواده ها، افزایش صله رحم و احترام به والدین می شود.

پایان پیام/86

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات نماز جمعه استان همدان بارندگی و سیلاب وحدت حوزه و دانشگاه جشن شب یلدا عیب پوشی منویات مقام معظم رهبری انتخاب اصلح طراز انقلاب انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۵۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین نشست منتخبان مجلس دوازدهم شورای اسلامی توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با حضور بیش از ۱۴۰ نفر از نمایندگان منتخب مردم برگزار شد.

کد خبر 6093587 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • شهید مطهری الگویی ارزشمندی برای دانشجویان است
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات