Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از "راه آرمان" آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در ادامه می خوانید:

امام جمعه کرمان: لزوم تشکیل مجلسی در تراز گام دوم انقلاب

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان با تاکید بر اهمیت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: همه افراد و کاندیداها، هواداران آنها، همچنین رسانه‌ها و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در هیئت‌های اجرایی و نظارت باید بدانند که در شرایط حساسی قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه کرمان افزود: امروز آثار فروپاشی آمریکا در دنیا بر همگان مشخص است اما انقلاب اسلامی ایران وارد گام دوم شده البته در این مرحله پیشرفت کشور باید شتاب بگیرد.

وی با بیان اینکه هر چه ما پیشرفت می‌کنیم دشمنی دشمنان نظام که در راس آنها آمریکا است بیشتر خواهد شد ادامه: دشمن از هر حرکت ما سوءاستفاده می‌کند و با موج‌سواری بر آن در جهت رسیدن به اهداف خود بهره‌گیری می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار داشت: مردوم و مسئولان باید هوشیار باشند و اجازه ندهند دشمن در راستای رسیدن به اهداف و توطئه های خود بر رفتار و گفتار ما موج سواری کند.

علیدادی سلیمانی با اشاره به رفتارهای اخیر دشمنان در منطقه تصریح کرد: دشمن به دنبال ایجاد هرج و مرج و بی قانونی است و اتفاقات اخیر موید این مسئله است که هدف آنها از بین بردن ساختارهای قانونی مثل مجلس و دولت در کشورهاست.

امام جمعه کرمان با تاکید بر رعایت حق الناس در انتخابات تشریح کرد: در کشور ما نمونه‌ای وجود ندارد که رای مردم نادیده گرفته شود و همواره رای مردم از صندوق بیرون آمده است.

وی با اشاره به اینکه صلاحیت نامزدهای انتخاباتی باید با دقت و وسواس انجام شود تا حقی ضایع نشود گفت: آدم‌هایی که لیاقت ندارند و نامحرم هستند نباید به صحنه انتخابات راه پیدا کنند.

علیدادی سلیمان ادامه داد: مجموعه نظارتی کشور نباید صلاحیت کسانی که دچار اشکال جدی هستند را تایید کنند در غیر اینصورت به مردم خیانت کرده اند؛ زیرا در شرایط فعلی نماینده تراز حکومت دینی باید به عرصه انتخابات مجلس راه پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: هیچ یک از کاندیداها حق ندارند رقبا را تخریب کنند و همگی باید در مسبر انتخابات اخلاق را رعایت کنند تا مجلسی در تراز گام دوم انقلاب و مبتنی بر اصول دین اسلام تشکیل شود.

امام جمعه سیرجان: طرح استعفای دولت توطئه ای است که برخی در داخل از آن پیروی می کنند

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه سیرجان با انتقاد از کسانی که حامی دولت بودند و حالا طرح کناره‌گیری دولت را مطرح می‌کنند و از استعفای دولت حرف می‌زنند، اظهار داشت: این توطئه‌ای است که از طریق آمریکا طراحی شده و امروز هم متاسفانه از سوی برخی طرفداران دولت ذکر می‌شود.

امام جمعه سیرجان بیان کرد: باید به آنان گفت این اقدام به ضرر کشور و مردم است و مطلبی است که دشمنان بیرونی به آن دامن می‌زنند. وی تصریح کرد: این طرح دیکته شده در عراق و لبنان هم اتفاق افتاد و طراحان دامن می‌زنند به آشوب و اعتراض و به نوعی در زمین دشمن بازی‌کردن و آب به آسیاب دشمن ریختن است.

خطیب جمعه سیرجان افزود : مسئولان فرهنگی و متصدیان امر تعلیم و تربیت با برنامه‌ها و طرح‌های جذاب موجب اشتیاق جوانان برای حضور در مساجد شوند و همه بدانیم از جمله نقشه‌های دشمنان عدم حضور جوانان در مساجد است و مبادا در دام این دشمنان قسم‌خورده گرفتار شویم.

وی خواستار افزایش بودجه فرهنگی شد و گفت: هزینه جلوگیری از ریخت و پاش‌ها و سفرهای غیرضروری می‌تواند به بودجه فرهنگی برسد ومسائل فرهنگی هم دارای برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی شده قبل از اجرای آن‌ها باشد .

حسینی خاطرنشان کرد: اولین‌بار نیست که استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شده بود وامروزه عملیاتی شدن آن خبر از جریان به راه افتاده‌ای در آمریکا است که منتهی به آشکارشدن نشانه‌های افول و فروپاشی آمریکا است.

امام جمعه رفسنجان: کاندیداها از تخریب شخصیت رقبا خودداری کنند

حجت الاسلام عسکری در خطبه های این هفته شهر رفسنجان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و حدود و مقررات الهی و انجام واجبات اظهار داشت: امید که همه با تلاش و کوشش بتوانیم شرط عبودیت را به انجام برسانیم.

وی بیان داشت: یکی از مشکلات جدی در سطح کشور و رفسنجان؛ بیکاری و کمبود زمینه اشتغال برای جوانان است، عدم اشتغال موجب مفسده است اما شغل مفید موجب دلگرمی به زندگی، تشکیل خانواده و موجب ازدواج می شود و زندگی آرام و مستقل و برکات فراوانی دارد.

عسکری در بحث رونق تولید هم افزود: اگر این کار بخواهد شکل گیرد باید در راستای ایجاد شغل برای افراد جوان و مستعد گام برداشت وضعیت رفسنجان از نظر کشاورزی اشباع شده است لذا در کنار حفظ کشاورزی یکی از راه کارهای اشتغال مولد و مفید تشکیل یک سری تعاونی ها است.

خطیب جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: در کشور کمترین آمار بیکاری را استان یزد داریم، از نظر کم آبی هم رنج می برد اما تعاونی ها را شکل دادند ما در رفسنجان هم سرمایه های راکد را به کار گیریم و کارگروه ها شکل و نیازمندی ها سنجش و در راستای اشتغال مولد و کار دانش بنیان را پیگیری کنند.

وی در مورد انتخابات مجلس پیش رو هم افزود: مراحل اولیه با موفقیت جلو رفته اما یک وظیفه مشترک بین مردم، مبلغین و کاندیداها است آن هم حفظ حرمت افراد را داشته باشند ما حق نداریم حرمت افراد را در رقابت های انتخاباتی هتک کنیم و افشاگری ممنوع است، آبروی مسلمان نباید از بین برود.

عسکری خاطر نشان کرد: همه در جهت دعوت همه به شرکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنیم؛ هر چه آرای مردم برای کاندیدا بیشتر باشد قدرت وی در تصمیم گیری در مجلس شورای اسلامی بیشتر است هرچه مردم در انتخابات بیشتر شرکت کنند می تواند به جایگاه نظام و جایگاه سیاسی کشور موثر باشد.

امام جمعه ریگان: استیضاح ترامپ شکست خورده و نافرجام است

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان اشاره داشت به استیضاح ترامپ رییس جمهور آمریکا و اظهار داشت:با توجه به اینکه قاضی طرح استیضاح از طرف رییس جمهور آمریکا مشخص میشود استیضاح ترامپ شکست خورده و نافرجام است.

امام جمعه ریگان ادامه داد:استیضاح یا عدم استیضاح ترامپ تاثیر چندانی در سیاست خارجه آمریکا ندارد و نباید به آن دل خوش کرد.

وی افزود:کسانی که منافع کشور را به مذاکره با آمریکا و استیضاح ترامپ گره میزنند بدانند از این دیگ دیگر آبی گرم نخواهد شد.

خطیب جمعه ریگان اشاره داشت به آشوب های اخیر در منطقه و ابراز داشت:پس از آشوب های اخیر در سه کشور عراق، لبنان و ایران بوی کباب به مشام اروپایی ها رسید، خیال کردند جبهه مقاومت شکست خورده است و نوبت به این رسیده است که ایران تن به سازش بدهد لذا سناریوی جدید اینستکس را در منطقه احیا کردند.

امام جمعه کوهبنان: مدعیان مسیحیت دنیا را دچار گرفتاری کرده اند

نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام عباس جعفری و با حضور جمعی از مسئولین اجرایی و قضایی، فرماندهان نظامی و انتظامی ، دانش آموزان مدارس و مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان در مسجد صاحب الزمان(عج) شهرستان برگزار شد .

در این مراسم حجت الاسلام عباس جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت:یک مدیر باید به مسائل معنوی و بیت المال توجه داشته باشد نگذارد دیگران به بیت المال دست درازی کنند . وی ادامه داد: یک مدیر باید به کارآفرینی ، حقوق ملت، فرهنگ‌دینی و ملی و…. مردم‌ توجه کند روحیه جهادی و انقلابی داشته باشد و به توانایی های داخل عنایت نماید.

خطیب جمعه کوهبنان افزود: دشمن های آمریکا و دولتی های غربی با ما به خاطر این است که ما از خودمان دفاع می کنیم آنان با دین ، فرهنگ ، نوامیس ، پیشرفت حتی با دانشمندان ما دشمن هستند.

وی تاکید کرد:آغازگر دشمنی ها از سمت استکبار جهانی است که از دشمنان و منافقین حمایت می کنند و به آنان پناه می دهند مدیران باید تلاش کنند از مسیر ملت عقب نمانند.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: طی هفته جاری در شهرستان اجلاسیه نماز برگزار شد جلسه ای بسیار معنوی و خوب بود که در حاشیه اجلاسیه نماز از دانش آموزان برتر در این عرصه تجلیل شد در حالی که دانش آموزان کوهبنانی همواره در مسابقات قران، نهج البلاغه ، ورزشی و… حائز رتبه هستند.

وی تصریح نمود: شب یلدا از سنت های کشور ماست که توجه به صله رحم‌، دید و بازدید مورد توجه است لذا نباید جشن های عمومی برگزار شوند تا جشن های خانوادگی برگزار گردد و به نیازمندان و بیماران توجه شود.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: در آستانه سالگرد زلزله سال ۹۶ کوهبنان هستیم که گرفتاری هایی بوجود آورد در حالی که برای مردم و مدیران نوعی امتحان بود.

وی ابراز داشت: ساخت و سازها پس از زلزله انجام شد و میلیاردها تومان پول وارد شهرستان شد و بسیاری از افراد از جای جای کشور برای کار به کوهبنان آمدند مدارس و منازل مقاوم و نو ساخته شد.

امام جمعه کوهبنان به میلاد حضرت مسیح اشاره کرد و افزود: ایشان شخصیتی است که نماد محبت، مهربانی و صلح است در حالی که امروز گرفتاری ها و جنایت ها بدست کسانی است که‌مدعی مسیحیت بودن دارند اما تمام پیامبران برای صلح و دوستی آمدند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه امروز جنگ ها ، تحریم ها ، تهدیدها و ترورها توسط مدعیان مسیحیت در جای جای جهان در حال انجام است.

خطیب جمعه کوهبنان به روز ایمنی و کاهش بلایای طبیعی اشاره نمود و افزود: همگان باید تلاش کنند تا منازلی استاندارد، محکم و مقاوم بسازند.

امام جمعه کوهبنان تصریح نمود: شورا باید تلاش کند تا جشنی در شب یلدا برگزار نشود در برگزاری جشن ها از هنرمندان بومی بهره ببرند و از هزینه های دولت برای این کار هزینه نشود چون جشن برای شادی و خوشحالی است ما مخالف کنسرت های هزینه دار هستیم باید تلاش شود مانعی از جلوی پای مردم برداشته شود که این خوشحالی واقعی برای مردم را در بر دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۶۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده

امام جمعه قم گفت: باید تلاش شود که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است در سطح استان هم‌افزایی صورت گیرد.

به گزارش تسنیم، آیین تودیع و معارفه دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به در پیش بودن شهادت امام صادق علیه‌السلام اظهار داشت: ایشان در زمانی بودند که بعد از پیامبر (ص) احکام اسلام دچار خلل و انحراف شده و مذاهب مختلفی در شیعیان و اهل‌سنت تشکیل شده بود و با فعالیت امام صادق علیه‌السلام مذهب شیعه که همان مذهب پیامبر اکرم و سلوک ایشان بود به‌عنوان مذهب جعفری نامیده شد.

وی با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت بر لزوم تبیین شخصیت و جایگاه حضرت معصومه (س) تأکید کرد و گفت: حضرت معصومه (س) دختر نمونه آل الله بودند که باوجوداینکه ازدواج نکرده بودند تأثیرگذاری زیادی داشتند و این حرم مطهر یک نمونه از تأثیرات ظاهری ایشان است.

امام‌جمعه قم با تقدیر از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام گرجی در جایگاه دبیری ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم افزود: فعالیت‌های حجت‌الاسلام گرجی در ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم جامع و ارزشمند بود و من از ایشان تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های فعالیت جدی در عرصه امربه‌معروف فراهم شده و دبیر جدید این ستاد باید بدون توجه به حواشی به انجام‌وظیفه و مأموریت خود بپردازد عنوان کرد: باید تلاش شود که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است در سطح استان هم‌افزایی صورت گیرد.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه مردم به دنبال خروجی این تشکیلات و نهادها هستند افزود: این امکانات، استعدادها و ظرفیت‌ها باید خروجی ملموسی برای مردم داشته باشد و خروجی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اولاً باید کاهش ناهنجاری‌ها در جامعه باشد و ثانیاً باید با افرادی که جاهلانه و از روی ناآگاهی اقدام به ناهنجاری می‌کنند تذکر داده شود و با افرادی که از روی قصد و غرض به دنبال به‌هم‌ریختن زیست عفیفانه مردم هستند برخورد جدی شود.

وی با اشاره به پای‌کار آمدن نیروی انتظامی در اجرای طرح نور بر لزوم پشتیبانی از نیروی انتظامی تأکید کرد و گفت: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده بنابراین باید همه افراد و نهادهایی که مسئولیت دارند نیروی انتظامی و ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را در زمینه اجرای قانون عفاف و حجاب یاری کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اقدامات فراوانی در زمینه عفاف و حجاب انجام شده است، تصریح کرد: باید فعالیت‌های ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به‌خوبی اطلاع‌رسانی شود تا مردم در جریان امور قرار گیرند و جلوی بسیاری از شایعات و شبهه‌افکنی‌های دشمن گرفته شود.

در این نشست حجت‌الاسلام گرجی دبیر سابق ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم گزارشی از دوره دو سال و نیمه مسئولیت خود ارائه کرد.

همچنین حجت‌الاسلام کرباسی دبیر جدید ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم نیز بر مردم پایه بودن این ستاد تأکید کرد و گفت: وظیفه ستاد این است که زیر ساخت لازم را فراهم کند که مردم به میدان بیایند و کنش و وظیفه شرعی خود را که همان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است انجام دهند.

وی افزود: تلاش ما این است که در استان قم هم‌افزایی نهادهای مسئول در زمینه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را بیش از گذشته رقم بزنیم و تجربه تشکیل قرارگاه ناظران در تهران را در قم نیز اجرایی کنیم.

دیگر خبرها

  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا، انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی است
  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • حمایت از رژیم کودک‌کش اسرائیل تبلور شیطنت آمریکا در منطقه است
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است
  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود