Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسؤول بسیج هنرمندان شهرستان بندرلنگه از راه‌اندازی انجمن و گروه‌های صنایع دستی در شهرها و روستاهای این شهرستان خبر داد.

فتح‌الله کمانداری امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس از راه‌اندازی انجمن و گروه‌های صنایع دستی در شهرها و روستاهای شهرستان بندرلنگه و استقبال هنرمندان از این طرح خبر داد.

وی افزود: تا کنون نیز یک انجمن صنایع دستی در شهر بندرکنگ و دو گروه صنایع دستی در روستاهای دژگان و کنخ بخش مهران راه‌اندازی شده است که به‌زودی کلاس‌های آموزشی در رشته‌های مختلف نیز برای این هنرمندان بسیجی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول بسیج هنرمندان شهرستان بندرلنگه یادآور شد: با توجه به شعار سال و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر رونق تولید، بر آن شدیم که با راه‌اندازی این گروه‌های صنایع دستی در شهرها و روستاها و آموزش‌های رشته‌های مختلف صنایع دستی، زمینه خود اشتغالی خانواده‌ها را فراهم کنیم‌.

کمانداری با بیان اینکه برای ساماندهی سایر گروه‌های هنری در شهرها و روستاها برنامه‌هایی را در نظر گرفتیم، بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های منسجم می‌توان با حفظ و احیای صنایع دستی بومی این شهرستان، گام‌های اساسی برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار و تحقق اقتصاد مقاومتی برداشت.

وی با اشاره به اینکه این گروه‌ها و انجمن‌ها در روستاها و شهرها بعنوان زیر مجموعه انجمن صنایع دستی بسیج هنرمندان شهرستان بندرلنگه فعالیت می‌کنند؛ یادآور شد: به زودی نیز در دو روستای بخش مرکزی بندرلنگه نیز انجمن صنایع دستی بسیج هنرمندان راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/88028

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیج هنرمندان بندرلنگه صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۶۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: مجوز ایجاد پنج کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های نقاشی سفال زیر لعابدار، حصیربافی، زیورآلات سنتی، نقاشی سفال و خراطی چوب برای فعالیت صنعتگران علاقه‌مند به این رشته‌ها در شهرستان آبدانان صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۱ کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف در این شهرستان فعالیت دارند، عنوان کرد: مجوز تأسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش‌بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

وی تصریح کرد: صنایع‌دستی جزو مشاغلی است که از مزایای آن می‌توان تجهیزات ارزان، سهولت دسترسی، بازار فروش و آموزش سریع آن را نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس