Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@10:52:59 GMT

ثبت طرح ایران درباره فلسطین در سازمان ملل متحد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۷۰۸۲

دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، اقدام اخیر مجمع عمومی سازمان ملل را که با اکثریت آرا به قطعنامه "حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود" رأی داد، گام مهمی در مسیر احقاق حقوق این ملت توصیف کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای حسین امیرعبداللهیان با اشاره به ثبت اخیر طرح جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین از طریق برگزاری رفراندوم با مشارکت ساکنان اصلی فلسطین در سازمان ملل متحد تاکید کرد: کشور‌ها و ملت‌های جهان متوجه شده اند که بی ثباتی و ناامنی کنونی که صلح و امنیت منطقه و اروپا را تهدید می‌کند، ناشی از اشغال سرزمین فلسطین و ادامه تجاوز و قتل عام ملت مظلوم فلسطین از جانب صهیونیست هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب خواست با تصویب و حمایت از طرح دموکراتیک حق برگزاری همه پرسی تعیین سرنوشت ملت فلسطین، گام اساسی برای حل مهمترین مساله جهان اسلام بردارند. مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی با تصریح بر جعلی بودن رژیم صهیونیستی افزود: در طرح سیاسی جمهوری اسلامی بر "حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین از طریق برگزاری رفراندم میان ساکنان اصیل فلسطینی اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی" تایید شده است. وی یگانه راه حل واقعی و ممکن این مساله را احیای کشور واحد فلسطین به پایتختی قدس دانست و تاکید کرد: صهیونیست‌های غاصب و تروریست که دین یهود را نیز به سخره، بازی و گروگان گرفته اند، جایی در آینده منطقه نخواهند داشت.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ایران سازمان ملل فلسطین تعیین سرنوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۷۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش اسرائیل رسما آغاز مرحله عملیات زمینی به شرق رفح را اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع عبری از تأیید مرحله اول عملیات ارتش رژیم صهیونیستی علیه رفح از سوی کابینه جنگی این رژیم خبر می‌دهند.

خبرگزارش اسپوتنیک دوشنبه گزارش داد که آویخای ادرعی، سخنگوی عرب زبان ارتش رژیم صهیونیستی عصر امروز دوشنبه به طور رسمی از آغاز مرحله اول عملیات زمینی ضد اهدافی وابسته به جنبش حماس در شرق رفح در جنوب غزه خبر داد.

دقایقی قبل‌تر کابینه دفتر نخست‌وزیری اسرائیل اعلام کرد کابینه جنگی این رژیم به اتفاق آرا تصمیم به ادامه عملیات در رفح گرفت تا فشار نظامی بر حماس را برای آزادی اسرا و دستیابی به دیگر اهداف جنگ ادامه دهد.

گفتنی است نزدیک به ۱.۵ میلیون نفر فلسطینی در شهر رفح واقع در جنوبی‌ترین نقطه غزه پناه گرفته‌اند. در صورت آغاز عملیات اسرائیل در این منطقه، آوارگان فلسطینی جایی برای رفتن ندارند. آژانس امدادرسانی سازمان ملل متحد روز جمعه گفت چنانچه اسرائیل طرح خود برای حمله به رفح را پیش ببرد صدها هزار نفر در معرض خطر مرگ قرار خواهند داشت.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد ساعاتی قبل‌تر گفته بود از بابت گزارش‌هایی که نشان می‌دهند حمله زمینی گسترده اسرائیل به رفح ممکن است قریب‌الوقوع باشند مستوجب نگرانی است.

کد خبر 6098818

دیگر خبرها

  • پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد
  • حمایت غرب از نسل‌کشی جدید اسرائیل/ حضور در انتخابات سهیم شدن در تعیین سرنوشت است
  • ارتش اسرائیل رسما آغاز مرحله عملیات زمینی به شرق رفح را اعلام کرد
  • دست پر ایران در سازمان همکاری اسلامی/ نشست دو روزه سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا روز گذشته پایان یافت
  • جهاد اسلامی: شاهد ساعات حساس و تعیین‌کننده در جریان مذاکرات با اشغالگران هستیم
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • جهاد اسلامی: مذاکرات ساعت‌های سرنوشت‌سازی را طی می‌کند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد