Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@20:09:55 GMT

هرمزگان رتبه نخست تولید هندوانه در کشور را دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۷۳۲۱

هرمزگان رتبه نخست تولید هندوانه در کشور را دارد

امیری زاده مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: هرمزگان رتبه اول تولید هندوانه کشوردرشب یلدا را دارا می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید رضا امیری زاده ، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز، اظهار کرد: زمانی که تمام کشور را برف و سرما فرا گرفته است استان هرمزگان با دارا بودن آب و هوای مطلوب در فصل پاییزتولید کننده محصولات کشاورزی خارج از فصل کشورمی باشد که یکی از این محصولات هندوانه شب یلدا است که به سراسر کشور فرستاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  هشت هزار و 400 هکتار از زمین های استان هرمزگان تحت کشت هندوانه است که چهار هزار و 500 هکتار از آن تامین کننده هندوانه شب یلدا است.

امیری زاده تصریح کرد: هندوانه شب یلدا از 15 شهریورماه تا اوایل مهرماه کشت می شود که برداشت آن از نیمه دوم آذرماه آغاز می گردد.

وی با بیان اینکه بیشترین تولید هندوانه در شهرستان میناب است، گفت:  شهرستان های میناب ، رودان ، جاسک از مهمترین تولید کننده های هندوانه استان است که از این مناطق  140هزار تن هندوانه تولید و به بازار های هدف عرضه می گردد.

 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان عنوان کرد: قیمت هندوانه درجه یک که به  سایر استان ها صادر می گردد دو تا سه هزار تومان می باشد که قیمت آن نسبت به سال گذشته برای رفاه  حال کشاورزان  افزایش یافته است.

امیری زاده گفت: هندوانه های تولید شده علاوه بر تامین نیاز استان هرمزگان  به استان های تهران ، اصفهان ،تبریز و فارس نیز فرستاده می شود .

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خاطر نشان کرد: هرمزگان رتبه اول تولید هندوانه کشوردرشب یلدا را دارا می باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۷۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»

عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان معتمد موفق به کسب رتبه برتر چهارمین جشنواره تحقیقات برتر در حوزه سلول درمانی و سلول های بنیادی خونساز شد

به گزارش ایسنا، چهارمین جشنواره تحقیقات برتر سلول های بنیادی خونساز و سلول درمانی به همت پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی و پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیمارستان شریعتی برگزار شد.

در این مراسم زهرا سادات هاشمی، عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی با ارائه مقاله؛In vivo study for cytotoxicity of murine NK cell-derived exosomes against Triple-Negative mouse mode توانست رتبه نخست را کسب کند، همچنین مرکز رشد فناوری های پیشرفته درمانی و تشخیصی با ارائه مقاله؛ «تولید گوشت آزمایشگاهی جهت تغذیه حیوانات خانگی برای اولین بار در ایران» حائر رتبه دوم و سرکار خانم فاطمه سلیمیان پژوهشگر پژوهشکده سرطان معتمد با مقاله " Human Placenta Derived Mesenchymal Stem Cells Transplantation in Patients with Acute Respiratory Distress Syndrome (ARDS) Caused by COVID-19 (Phase I Clinical Trial):Safety profile assessment رتبه سوم را در این دوره از جشنواره کسب کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • رتبه نخست شهرستان پلدشت در نرخ رشد جمعیت
  • صفحه نخست روزنامه‌های هرمزگان ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • صفحه نخست روزنامه‌های هرمزگان ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور