Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:59:37 GMT

یک شهروند لبنانی زعفران ایرانی کاشت

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۲۰۹۴

یک شهروند لبنانی زعفران ایرانی کاشت

وی امروز (جمعه) به خبرگزاری ملی لبنان گفت: دلیل اقدام من برای کاشت زعفران اوضاع بد معیشتی و بحران اقتصادی در لبنان است و کاشت محصولات جایگزین مانند زعفران می تواند برای کشاورزان منطقه منبع درآمدزایی باشد و ادامه حضور آنان را در زمین های کشاورزی خود تضمین کند و جلو مهاجرت را بگیرد.

«حسین خلیل» افزود: من به طور آزمایشی کاشت زعفران را در زمینی بالغ بر ۴۰۰ متر مربع و در منطقه ای با ارتفاع ۲۵۰ متر از سطح دریا شروع کردم و روش کاشت زعفران را با مطالعه ، تحقیق و کوشش شخصی آموختم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهروند لبنانی اظهار داشت: کشورهای ایران و اسپانیا معروف به کاشت و برداشت زعفران هستند و من کاشت این محصول را از سه ماه پیش شروع کردم، با استفاده از کودهای سنتی وصنعتی به محصول کود دادم و جلو آفت و آسیب برخی حشرات موذی را گرفتم.

وی تاکید کرد: نتیجه کاشت این محصول عالی بود با این که نقاط ضعفی وجود داشت و مهم ترین آن تاخیر در شکوفه دادن گل ها بود که دلیل آن تاخیر در بارش باران در پاییز امسال بود، زیرا این تجربه را به شکل دیمی و نه آبی انجام دادم.

جرادی خاطر نشان کرد: زنبور عسل منبع خوبی برای گَرد گل های زعفران است و همچنین شاهد جمعیت زیادی از زنبوران عسل بودم که عملیات گَرده افشانی گل های زعفران را (تلقیح) انجام دادند.

وی در پایان گفت: اقدام به کاشت زعفران با تلاش فردی و تشویق بعضی از دوستان و بدون حمایت مالی از طرف فرد و گروهی انجام گرفت.

برچسب‌ها لبنان کشاورزی روز ملی زعفران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان کشاورزی لبنان کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۲۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیل به مزارع زعفران آبیز 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مزارع آبیز شهرستان زیرکوه  بر اثر سیل دچار خسارت شد.

اکنون مزارع زعفران زیر  گل و لای مدفون شدند. 




دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • خسارت سیل به مزارع زعفران آبیز 
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • (ویدئو) تشییع پیکر مادر و دختر لبنانی