Web Analytics Made Easy - Statcounter

آزمون وکالت مرکز قوۀ قضائیه امروز با ۱۰۷ هزار نفر شرکت کننده در سراسر کشور برگزار شد که استان قزوین با شرکت ۱۷۳۱ نفر (۹۹۲ نفر آقا و ۷۳۱ نفر خانم) در سه حوزه به عنوان بزرگترین حوزه امتحانی، میزبان این آزمون بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آزمون وکالت مرکز وکلای قوۀ قضاییه امروز و برای نخستین بار به صورت غیر متمرکز در استان‌ها از جمله استان قزوین ظهر امروز در دانسگاه پیام نور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عقیل فاضل، رئیس هیئت مدیرۀ مرکز وکلای قوه قضاییه در استان قزوین در حاشیۀ برگزاری این آزمون در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین اظهار کرد: آزمون وکالت مرکز قوۀ قضائیه امروز با ۱۰۷ هزار نفر شرکت کننده در سراسر کشور برگزار شد که استان قزوین با شرکت ۱۷۳۱ نفر (۹۹۲ نفر آقا و ۷۳۱ نفر خانم) در سه حوزه  به عنوان بزرگترین حوزه امتحانی، میزبان این آزمون بود.

وی افزود: زمان برگزاری آزمون، ساعت ۹ صبح پیش‌بینی شده بود که درب‌های آزمون از ساعت ۷ صبح باز شد و داوطلبان در ساعت ۷:۴۵ دقیقه در محل‌های خود مستقر شدند و فرآیند آزمون راس ساعت ۹ برگزار شد.

فاضل عنوان کرد: در بازدید صورت گرفته از محل‌های آزمون، مشخص شد که فضای آزمون از نظر زیرساخت‌ها از جمله تهویه، نور چیدمان صندلی مناسب و رضایتبخش بود و مشکلی در این حوزه وجود نداشت.

رئیس هیئت مدیرۀ مرکز وکلای قوۀ قضائیه در استان قزوین تصریح کرد: منابع آزمون شامل حقوق مدنی و امور حسبی با ضریب ۲، قانون آئین دادرسی و مدنی با ضریب ۲، حقوق تجارت با ضریب ۲، جزای عمومی و اختصاصی با ضریب ۲، آئین دادرسی کیفری با ضریب ۲، متون فقه با ضریب ۲، حقوق ثبت با ضریب ۱ بود و ۱۴۰ دقیقه برای پاسخگویی به ۱۲۰ سوال درنظرگرفته شده بود.

وی اضافه کرد: سوالات نمرۀ منفی نیز داشت و داوطلبان حق همراه کتاب‌های قانون و جزوات آموزشی را در امتحان نداشتند.

فاضل تصریح کرد: برگزاری این آزمون در دومرحله پیش‌بینی شده است؛ مرحلۀ نخست شامل آزمون کتبی است که دوبرابر ظرفیت نیازسنجی آزمون استان‌ها که در هیئت مدیره مراکز استان‌ها به تهران اعلام شده، برگزار می‌شود؛ مرحلۀ دوم آزمون شامل مصاحبۀ تخصصی علمی، شخصیتی است که در این مرحله، بیشتر آمار داوطلبان حذف شده و باقی ماندۀ آنها وارد مرحلۀ کارآموزی برای اخذ پروانۀ وکالت می‌شوند.

رئیس هیئت مدیرۀ مرکز وکلای قوۀ قضائیه در استان قزوین با بیان اینکه نتیجۀ آزمون امروز به زودی اعلام می‌شود، گفت: آمار جذب داوطلبان وکیل در آزمون امروز اعلام نشده چراکه نخبه پروری به عنوان مهم‌ترین هدف برگزاری آزمون است و البته ما نیازسنجی کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: آزمون مرکز وکلا در گذشته به صورت محدود و تنها در چند استان و تهران برگزار می‌شد اما این آزمون امروز برای نخستین بار به صورت یکپارچه در تمام استان‌ها و شهرستان‌های برخی از استان‌ها برگزار شد.

فاضل مطرح کرد: هدف از برگزاری آزمون این است که از افراد نخبه در عرصۀ وکالت استفاده شود و آزمون برگزار شد تا توسعه‌ای در نهاد وکالت و تحولی در قوۀ قضائیه در راستای گام دوم انقلاب ایجاد شود.

رئیس هیئت مدیرۀ مرکز وکلای قوۀ قضائیه در استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر، ۳۶۰ نفر وکیل در سطح استان مشغول به فعالیت و ۳۶ نفر نیز کار آموز دارای پروانۀ کارآموزی هستند و مرکز وکلای قوۀ قضائیه در استان در مجموع دارای ۴۰۰ نفر وکیل است.

وی اضافه کرد: برنامه‌های مرکز وکلا در هیئت مدیره تدوین شده است که در این راستا برخی از برنامه‌های علمی و آموزشی و نشست‌های علمی برای وکلا برگزار می‌شود و برای نمونه، تمدید پروانۀ وکالت برای نخستین بار در کشور در استان قزوین به صورت الکترونیک انجام شده است.

 

رقابت 107 هزار نفر در کشور

طهماسب کیانفر، نائب رئیس هیئت مدیره مرکز وکلای استان قزوین نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین اظهار کرد: آزمون وکالت مرکز وکلای قوۀ قضائیه در سراسر کشور به صورت همزمان با ۱۰۷ هزار نفر شرکت کننده برگزار شد که از این تعداد ۱۷۳۰ نفر شرکت کننده در قزوین با تعداد ۹۹۳ نفر آقا و ۷۳۸ نفر خانم بود.

وی گفت: برنامه‌های جذب وکیل و نیاز سنجی به طور معمول هر سال یکبار برگزار و این نیازسنجی‌ها از سوی استان‌ها به مرکز وکلای قوۀ قضائیه مرکز در تهران اعلام می‌شود و در صورت نیاز به جذب بیشتر وکیل، آزمون مجددی نیز برگزار می‌شود.

نائب رئیس هیئت مدیرۀ مرکز وکلای استان قزوین مطرح کرد: از جمله اهدافی که موجب انگیزه در قانون گذار برای ایجاد مرکز قوۀ قضائیه ایجاد ، انحصار ایجاد شده در حوزۀ وکالت بود؛ مردم اجرای عدالت را از سوی دستگاه متولی همچون قوۀ قضائیه انتظار دارند و انحصار ایجاد شده بود که نهایتا در قانون برنامۀ سوم و مرکز وکلا موازی با دادگستری در راستای اصل قانون اساسی، با هدف فراهم شدن دسترسی مردم به وکیل و دادرسی عادلانه و استتفاده از وکلای علمی و اخلاقی و پرورش آن ایجاد شد.

کیانفر ادامه داد: این آزمون برای تقویت بنیۀ علمی وکلا، امروز برگزار شد تا داوطلبان موردسنجش قرار گیرند و تلاش بر این است که افراد متخصص و متعهد به جامعه عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد: اکثر وکلا در حوزه‌های مختلف از جمله بویین زهرا، تاکستان، آوج و آبیک و حوزه‌های قضائی کوهین و رامند به تفکیک دارای دفتر وکالت هستند و به عبارت دیگر، در هر حوزه به میزان پرونده‌های ورودی آن حوزه، وکیل تعیین شده است و عدم دفتر به عنوان تخلف محسوب می‌شود.

نائب رئیس هیئت مدیرۀ مرکز وکلای استان قزوین گفت: در بازرسی‌های سالیانه باید دفاتر این وکلا باید دایر باشد و وکلا باید ساعت‌های حضور خود را دفاتر بیان کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آزمون وکالت قزوین فاضل هیئت مدیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۷۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حوزه‌های آزمون مرحله اول اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

حوزه‌های برگزاری مرحله اول نوزدهمین دوره آزمون های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اعلام شد که بر اساس آن آزمون مربوطه در ۸۵ حوزه امتحانی در نظر گرفته شده در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مرحله اول آزمون نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، روز جمعه (۱۴ اردیبهشت‌ماه) به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بر همین اساس دبیرخانه طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم آدرس حوزه‌های برگزاری آزمون را در این مرحله اعلام کرد که بر اساس آن این آزمون در ۸۵ حوزه در ۳۱ استان کشور برگزار خواهد شد.

داوطلبان حضور در این آزمون می‌توانند کارت ورود به جلسه را از طریق درگاه  https://bpms.telavat.ir دریافت کنند. برای ورود به صفحه مربوط به مشاهده و دریافت کارت باید شماره ملی داوطلب وارد شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۲۱ هزار کرمانی درآزمون آموزش و پرورش
  • اعلام حوزه‌های آزمون مرحله اول اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش در قم برگزار می‌شود
  • شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • رقابت ۲۱ هزار و ۱۶۹ داوطلب استان کرمان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • آزمون استخدامی آموزش وپرورش استان در۴۵ حوزه امتحانی برگزار می شود
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان