Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولید عسل و رفع مشکلات زنبورداری، نوعی فعالیت پژوهشی است که در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس بوشهر به آن پرداخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چهار سالی می‌شود که در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس بوشهر، زنبورداری رونق پیدا کرده و فعالیت‌های علمی و پژوهشی این دانشکده در راستای پرورش عسل و رفع مشکلات زنبورداری انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرضی، مسئول بخش زنبورداری دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس بوشهر در این باره می‌گوید: در این دانشکده هم بحث علمی و هم بحث تولیدی عسل مطرح است. یکی از تولیداتی که در این زمینه انجام دادیم و در حال حاضر وارد بازار شده مربوط به تولید کُنار ارگانیک کاملا خالص است که به صورت تزریقی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
برای شروع زنبورداری در مقیاس کوچک ۲ میلیون تومان هزینه شده و پس از خریداری زنبور اولیه می‌توان زنبور‌های عسل را پرورش داد و تکثیر کرد.
اقلیم خاص و شرایط ویژه استان بوشهر سبب شده کار زنبورداری در این منطقه به خوبی صورت گیرد.
مرضی می‌افزاید: بوشهر، استانی است که از جنبه‌های مختلف برای زنبورداران قابل توجه است. از یک طرف تولید عسل کُنار که از مهر تا آبان ماه مراحل تولید عسل کُنار انجام میب شود و بعد مرحله نگهداری زنبورهاست؛ با توجه به اینکه این زنبور‌ها باید در مناطق سردسیر نباشند، می‌توانیم در زمینه تکثیر و پرورش زنبور عسل در بوشهر فعالیت‌های ویژه‌ای داشته باشیم و به تعداد زنبورها، کلونی عسل فراهم و به بازار عرضه کنیم.
وی ادامه می‌دهد: همچنین این امکان وجود دارد که زنبورداران بتوانند عسل اکالیپتوس و عسل کهور و عسل گل‌های بهاره تولید کنند.
در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس بوشهر، عسل کُنار تولید می‌شود که محصولی هاص و ارگانیک است و به فروش می‌رسد.
مرضی ابراز می‌کند: در حال حاضر در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس بوشهر روی عسل کُنار تمرکز کرده ایم و تولید زنبورعسل را طوری مدیریت می‌کنیم که حداکثر تولید کُنار در سال را که یکی از عسل‌های خاص کشور و گران قیمت جهان است، داشته باشیم.
از آنجایی که جداسازی زهر و گرفتن ژل رویال از زنبور‌های عسل دارای ارزش‌های اقتصادی بالایی است، تحقیقات و پژوهش‌هایی در این راستا در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس بوشهر انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تولید عسل زنبور داری دانشگاه خلیج فارس بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۷۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت هنری، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا ۹ اردیبهشت برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این ۲ استان سفر می‌کند.

سمیعی در این سفر که با همراهی مسؤول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی انجام می شود، ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی، با گروه‌های سرود، فعالان موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسایل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر ۲ روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

کد خبر 6090001 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • انعکاس برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در بوشهر از ۱۹ شبکه خارجی
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه نمایش اقتدار ایران در بوشهر
  • برگزاری نمایش اقتدار در روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • تولید ۱۲۵۰۰ تن عسل در استان فارس
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود