Web Analytics Made Easy - Statcounter

فین‌تک در سال‌های اخیر حوزه‌های متعدد خدمات مالی را متحول کرده و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت استارتاپ‌های فناوری شناخته می‌شود.

به گزارش گروه رسانه‌های‌دیگر خبرگزاری آنا، این روزها دشمنان ایران با چرخش چرخ تحریم اقتصاد کشورمان را هدف گرفته‌اند و به دنبال آن بودند تا شکست ایران را در این کارزار به نظاره بنشینند، اما توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید و سیاست‌های که در این راستا به اجرا گذاشته شد، مانع از بحرانی شدن اقتصاد ایران شد و به دشمنان نشان داد که آنان از این مسیر نیز نمی‌توانند به اهداف خود دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از روش‌های نوین و هم‌راستا با اهداف توسعه اقتصاد کشور، رونق کسب‌وکارهای نوین صنعت مالی است.

فین‌تک در سال‌های اخیر حوزه‌های متعدد خدمات مالی را متحول کرده و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت استارتاپ‌های فناوری شناخته می‌شود.

فین‌تک‌ها به‌ کاربران خود امکان می‌دهند تا فرایندهایی همچون سرمایه‌گذاری، پرداخت و حتی دریافت وام را آسان‌تر انجام دهند.

از این رو هم‌زمان با آغاز به کارگروه «فن‌آوری مالی افق ويرا» با دکتر محمد یونسی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان افق ویرا به گفتگو نشسته‌ایم.

وی بر این باور است که فعالان این عرصه سعی دارند با حفظ امنیت پرداخت‌ها، این عملیات را ساده‌تر کرده و در زمان صرفه‌جویی کنند.

آنچه در پی می‌آید حاصل این گفتگو است:

فناوری‌های مالی یا فین تک چه معنایی در عرصه اقتصادی دارند و چرا مورد توجه قرار گرفته‌اند؟

فین‌تک یا فناوری‌های مالی (FinTech یا همان Financial technology) به صنعتی از دنیای اقتصاد اشاره دارد که سعی دارد با استفاده از تکنولوژی و راهکارهای نوین خدمات مالی را کارآمدتر و سهل‌تر کند.

باید در نظر داشته که این روزها مردم به خصوص نسل جوان از هر خدماتی مبتنی بر فناوری و خصوصاً اینترنت استقبال می‌کنند و انجام سریع‌تر کارها را با استفاده از گوشی‌های هوشمند و به کارگیری فناوری‌هایی همچون اینترنت، وب و اپلیکیشن‌ها، می‌پسندند.

 استارتاپ‌ها و دیگر فعالان حوزه‌ی کسب‌وکار به این نیاز و درخواست کاربران پی برده‌‌اند و سرمایه‌گذاری عظیمی روی آن انجام داده‌اند.

فین‌تک‌ها نیز به خاطر این رویکرد جدید به خدمات مالی شهرت یافته‌اند، بعلاوه این فناوری‌ها امکان جمع‌آوری کلان‌داده را نیز فراهم می‌کنند و تحلیل کلان‌داده‌های استخراج شده از خدمات فین‌تک می‌تواند منجر به طراحی و تولید محصول و خدمات دیگری شود که می‌تواند چرخه‌ی اقتصادی فناوری را تکمیل ‌کند.

با توجه به تعاریف که به آن اشاره کردید، ممکن است در مورد اهداف راه‌اندازی حوزه گروه «فن‌آوری مالی افق ويرا» توضیح بفرمایید؟

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری گروه «فن‌آوری مالی افق ويرا» با هدف توسعه اقتصاد هوشمند و استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های جدید در این عرصه و کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی آغاز به کار کرده است.

در این شرکت تعدادی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های کشور و متخصصین اقتصادی کشور در حوزه‌های مختلف از جمله حقوق، بیمه، بازاریابی، بازرگانی، مدیریت مالی و ... حضور دارند و این شرکت با حضور این افراد و تشکیل کمیته‌های تخصصی توانسته است ورودی قدرتمند در عرصه استارت آپ های مالی داشته باشد.

از جمله اهداف این استارت‌‌‌آپ‌ مالی که در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی شده است، توسعه تجاری‌سازی ایده‌های خلاقانه و فناورانه و هدايت صاحبان سرمايه و ايده در چارچوب طرح‌های نوآورانه و بازار پذير کسب‌وکار است.

بر این اساس یکی از مهم‌ترین اهداف این شرکت ارائه مشاوره تخصصی به صاحبان ایده‌های نوآورانه است که موضوعاتی چون اجراي طرح توجيه فنی، مالی و اقتصادي امکان‌سنجی FS، طرح کسب‌وکار BP، مدل کسب‌وکار BM، مشاوره و هدايت صاحبان سرمايه و ايده در چارچوب طرح‌های نوآورانه و بازار پذير کسب و ارائه مشاوره‌های تخصصی به کارآفرينان را در برمی‌گیرد.

آیا فین تک‌ها انواع مختلف دارند یا خیر؟

بله فین تک‌ها در زیرمجموعه‌های مختلف به کار گرفته می‌شوند از جمله انجام امور مربوط به بیمه یا اینشورتک (InsureTech) یا رگ‌تک (RegTech) که در کمترین زمان ممکن کسب‌وکارها را منطبق بر قانون شکل می‌دهند و در نهایت هزینه را کاهش می‌دهند.

همچنین در حوزه‌هایی چون پرداخت و دیگر زمینه‌های که شامل 9 زیرمجموعه می‌شود که فین تک ویرا نیز کار خود را با این 9 زیرمجموعه آغاز کرده است.

البته یک قسمتی که اصطلاحاً شتاب‌دهنده نامیده می‌شود و تسهیل ارتباط بین دانش و صنعت را به عهده دارد در فین تک افق ویرا فعال شده است و ایده‌های تخصصی استارتاپ های نوین و تازه کار در کمیته تخصصی افق ویرا مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد و ایده‌های آنها را پخته و خروجی‌های آن را بررسی می‌کنند. حتی افق ویرا با بررسی این ایده‌ها سرمایه اولیه، جایگاه اجرا و آموزشی و سایر امکانات را در اختیار این شرکت‌ها قرار داده و با ارائه معرفی‌نامه‌های مختلف و کسب مجوز از این شرکت‌ها تا ارائه محصول و ایده خدمت حمایت می‌کند.

شرکت شما آیا به افزایش رقابت‌پذیری کاربران خود بازارهای هدف نیز کمک می‌کند؟

البته، یکی از رويکردهای این شرکت افزايش توان رقابت‌پذیری در بازارهاي هدف است. به این منظور ما مواردی چون جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، طراحی، مهندسی اصولی و تفصيلی پروژه‌هاي در دست اجرا و آتی ساير شرکت‌ها، تشکيل يا تأسیس و يا مشارکت در ساير شرکت‌ها، مؤسسات توليدي، خدماتی، بازرگانی از طريق تعهد سهام شرکت‌های جديد و يا خريد و يا تعهد سهام شرکت‌های موجود در داخل و خارج از کشور را دیده‌ایم.

آیا رویکرد خارج از کشور هم دارید؟

 بله اخذ نمايندگی از شرکت‌های داخلی و خارجی در حوزه فعاليت شرکت و ارائه خدمات پس از فروش آن و اعطاي نمايندگی، عقد تفاهم‌نامه و قرارداد همکاري مشترک با سایر اشخاص حقيقی و حقوقی، واردات و صادرات کليه کالاهاي مجاز، خریدوفروش کالاهاي مجاز بازرگانی، توليد و توزيع کليه کالاهاي مجاز بازرگانی، اخذ تسهيلات از بانک‌های دولتی و خصوصی، انجام کليه امور مربوط به ترخيص کالا از گمرکات کشور، شرکت در مناقصات و مزايدات خصوصی و دولتی، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و يا برگزاري نمايشگاه در داخل و خارج از کشور از اقداماتی است که به کاربران این فین تک اجازه می‌دهد تا در بازارهای خارج از کشور نیز فعالیت کرده و اهداف صادراتی را محقق کنند.

با توجه به اینکه این شرکت فعالیت‌های متعددی را در حوزه استارتاپی انجام می‌دهد آیا تجربیات خود را با سایر فعالین این حوزه به اشتراک می‌گذارید؟

البته این شرکت با در نظر گرفتن محدودیت‌های زمانی و مالی در عصر حاضر، به تمام فعالین در این عرصه مشاوره در زمينه تشکيل و راه‌اندازی استارتاپ ها و جذب فناوری‌های نوين، مشاوره می‌دهد. ما به این افراد به‌کارگیری تکنولوژی‌های مدرن و افزايش دانش فنی بنگاه‌های اقتصادي را آموزش می‌دهیم و به طور کلی بخشی از فعالیت‌های این شرکت، در حوزه ارائه خدمات آموزشی به شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های فین‌تک قرار دارد.

به این منظور با انجام خدمات پژوهشی، مطالعاتی و برگزاري سمينارها براي اشخاص و شرکت‌ها، طراحی، نظارت فنی و مشاوره، برگزاري رويدادهاي ترويجی نوآوري، عضويت در کنفرانس‌ها و انجمن‌ها و شرکت با هدف کسب و تبادل اطلاعات تخصصی، همکاري و اشتراک مساعی با ديگر شرکت‌ها اعم از شرکت‌های مشاور و غيره، تحلیل‌های دقیقی در این زمینه به مشتاقان ارائه می‌دهد.

ارتباط و همکاری فین تک افق ویرا با بانک‌ها چگونه است؟

در نظر داشته باشید که پیشرفت استارتاپ‌های فین‌تک موجب شده است تا بانک‌های سنتی همه‌ی تلاش خود برای مشابهت با آنان به کار گیرند. درواقع آن‌ها هم به‌مرور خدمات فین‌تک مخصوص مصرف‌کننده را به خدمات خود اضافه کردند تا هرچه سریع‌تر با ساختارکنی استارتاپ‌ها مقابله کنند.

افق ویرا نیز به عنوان یک استارتاپ مالی تلاش دارد تا به عنوان لایه ارتباطی بین بانک‌ها و مشتریان خود عمل کرده و امکان استفاده از خدمات بانک‌ها و بازارهای مالی را فراهم آورد.

در اهداف این شرکت خدماتی چون ارائه و تأمين مالی طرح‌های نوآورانه و سایر طرح‌ها از طريق دريافت وام و تسهيلات بانکی، بازار سرمايه و سایر روش‌های تأمين منابع مالی دیده شده است.

همچنین فین تک افق ویرا با حفظ امنیت پرداخت‌ها، این عملیات را ساده‌تر کرده و در زمان صرفه‌جویی کنند تا برای افرادی که علاقه دارند بر روی کسب‌وکار خاصی سرمایه‌گذاری کنند، بستری مطمئن آماده شود.

در مورد سرمایه‌گذاری جمعی نیز در شرکت توضیح دهید؟

افق ویرا با استفاده از سرمایه‌گذاری جمعی Crowdfunding مدلی از یک بورس کوچک را راه‌اندازی کرده است و می‌تواند در موارد تخصصی هم وارد عمل شود. امیدواریم در سال‌های بعد با استفاده از ظرفیت عظیم دانشجویان و نخبگان کشور بتوانیم خدمات بسیار مطلوبی را در چارچوب فین تک‌ها به مردم کشورمان ارائه دهند و پلی بین دانشگاه و صنعت ایجاد کنیم. ایران در حوزه تولید دانش جزو کشورهای مطرح جهان است که امیدواریم با بسترسازی‌های لازم ارتباط این دانش به صنعت ایجاد شود و بتوانیم گامی را در این خصوص برداریم.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان فین تک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۸۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای

میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی آغاز به کار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، به نقل از مرکز دیپلماسی‌ عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای صبح امروز (دوشنبه، 17 اردیبهشت ماه) و با حضور محمد قنادی مراغه، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از متخصصان صنعت هسته‌ای داخلی و خارجی به‌طور رسمی در اصفهان آغاز شد.

قنادی در آیین آغاز به کار میزگردها و پنل‌های تخصصی این کنفرانس‌ها اظهار کرد: سازمان انرژی اتمی ایران در همه سال‌های فعالیت به خدمات‌رسانی گسترده پرداخته و اکنون این سازمان در عرصه‌های گوناگون توانسته خدمات ارزنده‌ای را به هموطنان ارایه دهد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: چرخه سوخت، تولید برق هسته‌ای، رادیوداروها،‌ رادیوایزوتوپ‌ها در صنعت وکشاورزی، گداخت و لیزر از جمله دستاوردها و خدمات صنعت هسته‌ای بوده است.

وی با اشاره به اینکه همه قسمت‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه سازمان انرژی اتمی و صنعت هسته‌ای ایران برای ارایه خدمات به مردم بزرگوار کشور مشغول فعالیت هستند، گفت: ‌فعالیت‌هایی که در سال‌های گذشته و در سازمان انرژی اتمی ایران انجام شده بود، بیانگر موفقیت‌های این سازمان در عرصه علم و فناوری است. با توجه به گستره فعالیت‌ها و بر اساس دستور ریاست سازمان، سند جامع راهبردی در افق 1420 تهیه و تدوین شد که مطابق آن نقشه راه ما برای تولید 20 هزار مگاوات براق هسته‌ای، تولید رادیوایزوتوپ‌های مورد نیاز در صنعت و کشاورزی و نیز حوزه گداخت و لیزر در 20 سال آینده کاملا مشخص شده است.

معاون سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه اکنون نیروگاه اتمی بوشهر با تولید یک هزار مگاوات برق هسته‌ای درحال فعالیت است و همچنین چند نیروگاه اتمی نیز در دست ساخت داریم و که مطابق برنامه‌ریزی در موعد مقرر به بهره‌برداری خواهند رسید، افزود:‌ در تولید رادیوداروها در سطح منطقه در رتبه نخست قرار داریم و در سطح جهانی نیز از جایگاه خوبی برخورداریم. سالانه یک میلیون نفر از رادیوداروهای تولیدی سازمان انرژی اتمی ایران استفاده می‌کنند که برای سال‌های آینده، خدمات ما تداوم خواهد داشت.

قنادی ادامه داد: شاهد برگزاری سی امین کنفرانس ملی هسته‌‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای هستیم و مقالاتی که در این رویدادها ارایه شده در اصل آخرین دستاوردهایی است که در عرصه فناوری هسته‌ای در سازمان انرژی اتمی ایران و بعضی کشورها به‌دست آمده است.

معاون سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در این رویداد علمی شاهد حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های گوناگون داخلی و خارجی، متخصصان صنعت هسته‌ای و سایر صنایع و .. هستیم و امیدواریم که دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها با تبادل اطلاعات بتوانند برای فعالیت‌های هسته‌ای، اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: بر اساس فعالیت‌هایی که در سال‌های اخیر و در صنعت هسته‌ای ایران انجام شده به ارایه اطلاعات می‌پردازیم زیرا براین باوریم که تبادل اطلاعات سبب ارتقای علمی در سطح داخلی و جهانی فناوری هسته‌ای می‌شود.

برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای در اصفهان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانک ملی ایران؛ پشتیبان توسعه طرح های صنعت نفت کشور
  • خدمات صندوق توسعه فناوری‌های نوین توسعه یافت
  • حضور فعال و پرقدرت بانک تجارت در نمایشگاه صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش
  • بروزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی با کمک اپرتورهای ارتباطی
  • چگونه می‌توان زنجیره ارزش پتروشیمی را توسعه داد؟
  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال؛ پای معاون سابق در میان است!
  • آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • صدای چپ امریکایی را  در تهران می‌شنوید؟