Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سهراب مختاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: در استان تاکنون در ۸ شهرستان شیراز، لامرد، مهر، داراب، بوانات، فراشبند، فیروزآباد و قیر و کارزین تعاونی توسعه و عمران با کمک فرمانداران تأسیس شده است.

او افزود: در ۴ شهرستان فسا، لار، نی ریز و زرین دشت پذیره نویسی از متقاضیان عضویت صورت گرفته و در حال انجام مراحل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مختاری با اشاره به این که استان فارس رتبه نخست کشور در تعداد شهرستان‌های دارای تعاونی توسعه و عمران را دارد، ادامه داد: تا پایان سال جاری در پنج شهرستان دیگر تعاونی توسعه و عمران با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها تشکیل خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: اظهار داشت: در حال حاضر ۹۲ تعاونی توسعه و عمران در کشور ثبت شده است که حدود ۱۰ درصد آن در فارس قرار دارد.

مختاری یاد آور شد: تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی با هدف تسریع در رشد و توسعه شهرستان‌ها، هدایت منابع ورود‌ی به بخش‌های تولید‌ی و بسترسازی برای ورود بخش‌های تعاونی و خصوصی به فعالیت‌های اقتصاد‌ی تشکیل می‌ شود.

او تأکید کرد: فعالیت شرکت‌های توسعه و عمران شامل ایجاد و اداره واحد‌های اقتصادی، تولیدی، توزیعی و خدماتی، خرید سهام بنگاه‌های دولتی مستقر در حوزه شهرستان‌ها، تملک اراضی بافت‌های فرسوده، انجام هرگونه معامله، خرید اوراق بهادار برای مدیریت منابع تعاونی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه به صورت شرکت مادر تخصصی هلدینگ است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه اندازی تعاون توسعه و عمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۸۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان خبر داد و افزود: این تعاونی ۴۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت و برای افتتاح آن هشت میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مهدی اسلام‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با پیگیری‌های بسیار و مشارکت بخش خصوصی نخستین کاریابی فعال شیروان افتتاح شد تا شرایط ایجاد کار کارجویان در این شهرستان تسهیل شود.

وی بیان کرد: به جز شهرستان گرمه، در تمام شهرستان‌های استان مراکز کاریابی فعال شده‌اند و در این شهرستان نیز پیگیر راه اندازی کاریابی برای تسهیل در فرآیند اشتغال به کار کارجویان هستیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان راز و جرگلان نیز نخستین کاریابی در هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در حال حاضر در سراسر استان ۱۳ کاریابی وجود دارد که در سال گذشته سبب اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر و ارتباط آن‌ها با مراکز جویای نیروی کار شده‌اند.

وی همچنین از مراحل پایانی چند پروژه دیگر از جمله استخر کارگری اسفراین و مجموعه ورزشی کارگران فاروج خبرداد و بیان کرد: تلاش می‌شود این پروژه‌ها نیز برای سفر آینده و در پیش‌روی رئیس جمهور به استان آماده شود تا به بهره‌برداری برسد.

اسلام‌خواه در ادامه گفت: هفته کار و کارگر از پنجم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا یازدهم این ماه ادامه دارد. حدود ۳۰ برنامه محوری این هفته در استان اجرا می‌شود که با اعزام جمعی از کارگران استان برای دیدار با مقام معظم رهبری آغاز شد.

وی عیادت از بیماران و خانواده‌های جامعه کارگری، پیاده‌روی بزرگ خانوادگی کارگران، افتتاح زمین تنیس خاکی، تجلیل از زنان کارگر برگزیده، تجلیل از کارگران و کارآفرینان برتر، برگزاری مسابقات فوتسال و وزنه‌برداری، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار را از جمله برنامه‌های شاخص این هفته اعلام کرد و افزود: تلاش ما این است که این هفته، شور و نشاط خاصی را برای جامعه کارگری، کار و تولید ایجاد کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • بیمارستان ‌صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در «میربگ» دلفان راه‌اندازی می‌شود
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • شبکه‌ای واحد برای کمک‌های خیرین ایجاد شود