Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:46:59 GMT

کرمانشاه در هفته ای که گذشت (۲۳ تا ۲۹ آذر)

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۰۱۸۸

کرمانشاه در هفته ای که گذشت (۲۳ تا ۲۹ آذر)

نفرات برگزیده جشنواره رسانه‌ای ابوذر در کرمانشاه معرفی شدند

سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر پس از داوری از میان یک هزار و ۱۵۰ اثر باشناخت نفرات برتر در حوزه‌های مختلف و با حضور صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پایان یافت.

براین اساس و در بخش گزارش، مسعود اسماعیلی خبرنگار ایرنا با اثر «اشک شوق در چشمان خسته آزادگان» رتبه اول را کسب کرد و پریسا پانیاز خبرنگار صداوسیما با اثر «فرشته نجات» و زهره کریم زاده خبرنگار ایرنا با اثر «آقاجان در مسیر توانمندی قرار گرفته است» به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش خبر نیز، فرزاد نویدی از ایرنا با اثر «آوه زین، جشنواره ای برای نجات آب»، علی احمدی پور با اثر «حذف تامل برانگیز دومین شهر مقاوم کشور از فهرست مناطق جنگی» و مرحومه «حدیث جمشیدی» با اثر «با حفظ وحدت و همدلی دشمنان را ناامید کنیم» به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش عکس نیز اثر بهمن زارعی از ایرنا با عنوان «تشییع مدافع حرم»، فرزاد منتی با عنوان «وحدت» و «بهمن نوری» با عنوان «محرومیت زدایی» به ترتیب رتبه های اول تا سوم کسب کردند.

جمهوری اسلامی قدرت آمریکا و استکبار را به چالش کشید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی با ظهور خود اقتدار آمریکا و دیگران سران استکبار را در هم شکست و به جهانیان ثابت کرد که می‌توان در برابر زورگیری و قلدرنمایی آنها ایستاد.

محمدحسین صفارهرندی در اختتامیه سومین جشنواره رسانه ای ابوذر که در تالار بهمن دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: با پیروزی انقلاب اسلامی فصل جدیدی از مبارزه با استکبار در جهان شکل گرفت.

وی با بیان اینکه تا قبل از شکل‌گیری جمهوری اسلامی کسی فکر نمی کرد که روزی بتوان برابر قدرت های جهانی قدعلم کرد، افزود: انقلاب ما این فرضیه را باطل کرد و به اصلی ترین مبارز با دنیای کفر و استکبار تبدیل شد.

داوطلبان برای ورود به مجلس وعده‌های خلاف به مردم ندهند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بابیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ۲ وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین را دارند، گفت: برای ورود به مجلس نباید وعده‌های خلاف واقع به مردم داد.

 آیت الله مصطفی علما در دیدار با اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلابی باتاکید بر اینکه باید به گونه‌ای رفتار کنیم که حتی معاندان نظام هم متأثر از اخلاق و رفتار ما باشند، افزود: دیگران انقلاب اسلامی را با رفتار و عملکرد ما می‌سنجند.

وی در ادامه با بیان اینکه نیروهای مؤمن و انقلابی باید با رفتار و کردارشان زینت نظام باشند، فعالیت‌های انقلابی در چهارچوب نظام را مورد تاکید قرار داد و گفت: همه کسانی که در شکل‌گیری انقلاب زحمت کشیدند و گوش به فرمان امام راحل انقلاب را به ثمر رساندند بر گردن همه ما حق دارند، پس باید در مسیر انقلاب قدردان زحمات و تلاش‌های این بزرگان باشیم.

کرمانشاه میزبان ۷۰ درصد زائران اربعین بود

استاندار کرمانشاه گفت: ۷۰ درصد زائران اربعین حسینی (ع) امسال با عبور از کرمانشاه به کربلای معلی اعزام شدند.

هوشنگ بازوند در آیین تکریم از خادمان اربعین حسینی که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهارداشت: با همت همه مسوُولان و اعضای ستاد همایش بزرگ اربعین به خوبی در استان انجام شد.

وی افزود: قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر تردد زائران کربلا فرصت بسیار مناسبی است تا ظرفیت های استان بیش از پیش به معرض نمایش گذاشته شود.

بازوند با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای بازگشایی مرز خسروی گفت: بازدیدی که سرلشکر صفوی دستیار ویژه رهبر معظم انقلاب از این مرز داشت و گزارشی که خدمت معظم له ارائه کردند در تحقق این مهم نقش بسیار موثری داشت.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: پیگیری های رییس جمهوری، وزیر کشور و البته سردار سلیمانی نیز در بازگشایی مرز خسروی بسیار موثر بود که جای قدردانی دارد.

دشمنان به دنبال ایجاد شکاف در روابط حسنه ایران و عراق هستند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که دشمنان دنبال می‌کنند ایجاد شکاف در روابط حسنه میان ۲ کشور ایران و عراق است که باید در این خصوص هوشیار باشیم.

آیت الله قربانعلی دری نجف ابادی در آیین تکریم از خادمان اربعین حسینی استان کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهارداشت: ایران و عراق در سال های اخیر همواره روابط حسنه ای با یکدیگر داشته و مردم آنها به خوبی از یکدیگر پذیرایی کرده اند.

وی افزود: دشمنان که نمی‌خواهند این همدلی و اتحاد را ببینند دست به توطئه زده و قصد دارند به هر روشی به این روابط حسنه آسیب وارد کنند که هوشیاری مسوُولان و مردم ۲ کشور را می طلبد.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: ناآرامی های اخیر در کشورهای ایران، عراق و لبنان بدون شک در پس توطئه دشمنان ایجاد شد چرا که انها می‌خواهند با تحت تاثیر قرار دادن روابط این کشورها موضوع اربعین را تحت تاثیر قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی همچنین بااشاره به همایش عظیم پیاده روی اربعین، گفت: این همایش بار دیگر قدرت جهان اسلام و مسلمانان را به رخ دشمنان کشید.

پنج میلیارد ریال دارو و لوازم بهداشتی قاچاق در کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: باتلاش ماموران پلیس، ۲۶ قلم دارو و لوازم بهداشتی قاچاق به تعداد ۴۴ هزار عدد و به ارزش پنج میلیارد ریال در کرمانشاه کشف شد.

سرهنگ «حسین براری» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از اطلاع پلیس از نگهداری مقدار زیادی دارو و لوازم بهداشتی قاچاق توسط فردی در یکی از شهرک‌های حاشیه‌ای کرمانشاه، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا ماموران با تحقیقات گسترده محل دپو دارو و لوازم بهداشتی قاچاق را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی، بازرسی‌های لازم را به عمل آوردند.

سرهنگ براری خاطرنشان کرد: در این بازرسی، تعداد زیادی دارو و قرص‌های ضد سرفه و ضد اضطراب، تقویت اعصاب، کنترل کننده قند و تصفیه خون، مکمل‌های بدنسازی، لاغری، چاق کننده، رفع چربی کبد، سنگ شکن، کراتین، انواع پماد سوختگی و ضد درد، تعدادی کرم بهداشتی، شامپو و چای قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: در این بازرسی همچنین ۱۵ هزار عدد برند تقلبی و یک دستگاه شمارش زن قیمت و تاریخ نیز کشف شد.

اعتماد اجتماعی نیازمند استفاده از رسانه‌های نوین است

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: افزایش اعتماد اجتماعی نیازمند استفاده از رسانه‌های نوین است و رسانه های سنتی در شرایط کنونی پاسخگوی نیازهای جامعه نیست.

سید ضیاء هاشمی در نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه، اظهار داشت: در زمینه اعتمادسازی به عنوان یکی از اصلی‌ترین سرمایه‌های جامعه نیازمند فعالیت بیشتر هستیم.

وی افزود: بدون شک اعتماد اجتماعی سرمایه‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد و در نهایت به اتحاد و اقتدار ملی منجر خواهد شد.

مدیرعامل ایرنا با تاکید بر اینکه در دوره‌ای قرار داریم که به افزایش اعتماد اجتماعی نیازمندیم، ادامه داد: پس از خروج یک جانبه و غیرقانونی آمریکا از برجام و فشارهایی که به جامعه ایران وارد شده است باید یک بازسازی اجتماعی ایجاد کنیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه باید جامعه مبتنی بر امید، سرشار از اعتماد و پرافتخار داشته باشیم، گفت: اگر ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی و مردم نباشد، دستاوردها و اقدامات انجام شده به خوبی منعکس نخواهد شد، از این رو روابط عمومی‌ها نقش بسیار پررنگی در این زمینه دارند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها زبان دستگاه‌ها برای سخن گفتن با رسانه‌ها هستند، گفت: رسانه‌ها چشم و گوش مردم محسوب می‌شوند و برای انتقال مطلوب دستاوردها به مردم نیازمند ارتباط مطلوب با روابط عمومی‌ها هستند.

منافع استان کرمانشاه باید خط قرمز همه باشد

استاندار کرمانشاه وجود انسجام ملی را برای توسعه ضروری دانست و گفت: برای دستیابی به توسعه، منافع استان باید خط قرمز همه مدیران و مسوولان باشد.

هوشنگ بازوند در دیدار با دکتر سیدضیاء هاشمی مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، با اشاره به اینکه هرکسی باید سهم خود را در توسعه‌نیافتگی استان بپذیرد، افزود: سختی‌ها و چالش‌های فراوانی پیش‌رو داریم اما به عنوان مدیر ارشد استان روند کنونی را خوب می‌بینم و از وضعیت موجود راضی هستم.

وی ضمن تشکر از خبرنگاران ایرنا در پوشش اخبار استان افزود: خبرنگاران ایرنا به خوبی اخبار و مسائل مربوط به زلزله و سیل را رصد کردند.

بازوند در ادامه گفت: زلزله و سیل شوک بزرگی به کشور وارد کرد و می‌توانست دردسر جدی را برای کشور بوجود آورد اما دولت بخوبی این قضیه را مدیریت کرد.

ایرنا در زمینه انتشار اخبار رویداد ۲۰۲۰ یاری‌رسان میراث فرهنگی باشد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی‌ و گردشگری استان کرمانشاه در دیدار با سیدضیاء هاشمی مدیرعامل ایرنا گفت: برای چنین رویداد بزرگی در سطح کشور به معرفی بهتر کرمانشاه نیاز داریم و از خبرنگاران ایرنا می‌خواهیم، جاذبه‌های گردشگری و اخبار ۲۰۲۰ را منعکس کنند و یاری‌رسان ما باشند.

امید قادری در این دیدار ، به معرفی ۲ پروژه بزرگ میراث فرهنگی و گردشگری پرداخت و گفت: سازمان گردشگری جهانی در سال ۲۰۲۰ قصد دارد شعار سال را با عنوان گردشگری روستایی و اکوتوریسم اعلام کند که مصادف با مهرماه آینده خواهد بود.

وی افزود: در همین راستا اجلاسی در ایران برگزار می شود که وزارتخانه مرکزی پذیرفته این اجلاس به میزبانی مشترک کردستان و به ویژه کرمانشاه باشد.

قادری با بیان اینکه تنها به برگزاری این اجلاس بسنده نمی کنیم، ادامه داد: به همین بهانه درصدد هستیم در بحث زیرساخت و تبلیغات گردشگری فعالیت کنیم، از همین رو برنامه عملیاتی مدونی در استان تهیه شده تا متناسب با رویداد ۲۰۲۰، زیرساخت های گردشگری۷۰ روستا در استان را تهیه کنیم.

۸۷ درصد داوطلبان نمایندگی استان کرمانشاه تایید صلاحیت شدند

دبیر ستاد انتخابات کرمانشاه اعلام کرد: صلاحیت ۸۷ درصد از داوطلبان نمایندگی استان کرمانشاه در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید شد.

«بهرام سلیمانی» روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: این میزان تایید صلاحیت نسبت به دوره قبلی انتخابات مجلس در استان کرمانشاه چهار درصد افزایش داشته است.

وی اظهارداشت: ۴۱۲ داوطلب برای این دوره از انتخابات در استان ثبت نام کردند که کار بررسی صلاحیت آنها توسط هیات های اجرایی از ۱۷ آذر شروع و تا پایان روز گذشته ادامه پیدا کرد.

سلیمانی افزود: با انصراف سه زن و ۱۷ مرد از داوطلبان نام نویسی کرده، هیات‌های اجرایی استان کار تایید صلاحیت ۳۹۲ داوطلب را به اتمام رساندند و نتایج را از امروز به داوطلبان اعلام می کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: ازاین تعداد ۶ نفر در حوزه انتخابیه کرمانشاه، یک نفر در حوزه انتخابیه سنقروکلیایی، پنج نفر در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو، چهار نفر در حوزه  انتخابیه پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی، ۲ نفر در حوزه انتخابیه کنگاور، هرسین و صحنه و ۲ نفر در حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب انصراف داده اند.

برای حل اختلافات مردم باید از ظرفیت‌های بزرگان بهره ببریم

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: مردم تلاش کنند که اختلافات خود را به دادگستری منتهی نکنند و از ظرفیت‌های مردمی و باوساطت و پا درمیانی بزرگان اختلافات را حل و فصل کنند.

پرویز توسلی‌زاده در جلسه رسیدگی به مشکلات مردم روانسر در مسجد جامع این شهر افزود: اعتقاد ما این است که اختلافات خارج از دادگستری برطرف شود چرا که صرفه جویی در وقت و از بین رفتن کدورت و کینه ها از فواید این طرح است.

وی تصریح کرد: به مجموعه داستگاه قضایی استان نیز تاکید شده که اختلافات مردم را به صلح و سازش منتهی کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: زندانی کردن کار آسانی نیست و برای جرایم با اهمیتی مانند قاچاق سلاح و مشروبات الکلی، سرقت، قتل، منازعه، آدم ربایی و اقدام علیه امنیت ملی حکم زندان صادر می شود.

توسلی زاده اضافه کرد: به دنبال سفرهای استانی که به  شهرستان های استان داریم، چهارمین سفر به شهرستان روانسر انجام شده تا مردم به سهولت بیشتری مشکلات قضایی خود را مطرح کنند.

آمریکا پشت پرده ناآرامی‌های اخیر بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه آمریکا را عامل تمام دشمنی‌ها علیه جمهوری اسلامی‌ ایران دانست و گفت: پشت پرده ناآرامیهای اخیر آمریکا بود؛ آنان اتاق فکر تشکیل داده بودند تا به ایران لطمه بزنند.

آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه، افزود: باید دشمنی‌های امریکا و لطمه هایی که به ایران اسلامی وارد کرده است را به مردم‌ به ویژه جوانان بازگو کنیم.

وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز تولید حضرت عیسی (ع) اظهارداشت: حضرت عیسی از انسان های والا است که از خصوصیات بزرگی برخوردار است.
آیت الله علما  افزود: کلمات و آموزه های حضرت عیسی بسیار آموزنده است که برای بشریت رهنما می باشد.
امام جمعه کرمانشاه عنوان کرد: رییس جمهوری امریکا و دیگر رهبران جهان که مدعی مسیحی بودن هستند باید شبیه پیامبر این دین رفتار کنند.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه ایرنا کرمانشاه پلیس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه ایرنا کرمانشاه پلیس استانداری کرمانشاه ایرنا کرمانشاه پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۰۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مدیرعامل فولاد به جریمه عجیب ویسی!

به گزارش "ورزش سه"، بهرام رضاییان در گفت و گو با سایت باشگاه فولاد خوزستان، با اشاره به شرایط این تیم قبل از دیدار با تراکتور تبریز بیان کرد: پیش از هر چیز باید از حمایت و همراهی مردم شریف خوزستان، هواداران فهیم فولاد، پیشکسوتان ارزنده و همه دلسوزان فوتبال استان در روزهای گذشته تشکر ویژه‌ای داشته باشم‌؛ به راستی که سرمایه‌های اصلی فولاد خوزستان همین عزیزان هستند و جای قدردانی دارد که درهر شرایطی تیم را تنها نمی‌گذارند. شکی نیست اعضای کادرفنی و بازیکنان فولاد هم با درک شرایط تمام توان خود را برای خوشحال کردن مردم خوزستان در هفته های پایانی لیگ برتر به کار خواهند گرفت.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان درباره جریمه سنگینی که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای عبدالله ویسی سرمربی فولاد در نظر گرفته، عنوان کرد: ما ضمن تمکین از قانون، از احقاق حقوق قانونی خود کوتاه نخواهیم آمد.

وی افزود: همانطور که مستحضر هستید، چند ساعت بیشتر تا بازی حساس فولاد مقابل تراکتور باقی نمانده و در چنین شرایطی پرداختن به موضوعات این چنینی جایز نیست؛ هرچند که اعتقاد داریم صحبت‌هایی که آقای ویسی انجام داده، جز برای نظارت بیشتر در راستای جاری شدن عدالت در هفته‌های پایانی لیگ برتر نبوده و ایشان قصد بی‌احترامی و اهانت به هیچ نهاد و شخصی را نداشته است. با این حال در موقع مناسب و از طریق مجاری قانونی پیگیر خواهیم بود تا خدای نکرده حقی از هیچ کدام از ارکان باشگاه فولاد خوزستان ضایع نشود.

رضاییان در پایان گفت: ما باید تلاش کنیم تا در مقطع کنونی هیچ مسئله‌ای آرامش اعضای تیم فولاد خوزستان را بر هم نزند و بتوانیم در فضای همدلی و اتحاد به نتایج دلخواه در ۵ هفته پایانی لیگ برتر دست پیدا کنیم تا موجبات خوشحالی و سربلندی مردم شریف خوزستان را فراهم آوریم.

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات دور دوم در کرمانشاه
  • هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود
  • رفاقت قدیمی‌ با سیروس میمنت باعث بازی‌ام در «نون خ» شد/ در کرمانشاه ۱۰۰۰ نفر تست بازیگری دادند
  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • باشگاه فولاد خوزستان از حق سرمربی خود کوتاه نمی‌آید
  • برگزاری دادگاه‌های علنی برخط در استان کرمانشاه
  • ویسی قصد توهین نداشت/ دنبال ماندن در لیگ برتر هستیم
  • واکنش مدیرعامل فولاد به جریمه عجیب ویسی!
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه