Web Analytics Made Easy - Statcounter

یگان‌های ارتش سوریه عملیات‌شان در استان ادلب برای بازپس‌گیری کنترل جاده بین‌المللی «حلب- دمشق» را از سرگرفته است. ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع میدانی سوری به خبرگزاری «اسپوتنیک» اعلام کرد که ارتش سوریه عملیاتش از دو محور «سنجار» در حومه جنوب شرقی ادلب و محور «الخوین» از توابع «معره النعمان» در حومه جنوبی ادلب را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع از «درگیری‌های شدید ارتش سوریه با تروریست‌های جبهه النصره و دیگر گروه‌های همپیمان با آن خبر داد که در نتیجه آن، تعدادی از افراد طرفین کشته و یا زخمی شدند.

منبع مذکور در ادامه افزود، ارتش سوریه در جریان این نبردها توانست کنترل روستاهای «الخریبه»، «ربیعه» و «شعره العجاز» را در محور «اسطبلات» و همچنین روستاها و شهرک‌های «سحال»، «الرفه»، «البریصه»، «الفرجه»، «تل الشیخ»، «ام جلال» و «ابو حبه» را در محور دوم در دست بگیرد.

ارتش سوریه پنجشنبه شب گذشته عملیات آتش‌باری گسترده در حومه‌های جنوبی و جنوب شرقی ادلب را آغاز کرده بود.

در همین راستا، منابع پیگیر نبردهای شمال سوریه احتمال دادند که پس از آزادسازی ادلب، تسویه‌‌حساب‌های منطقه‌ی در تمام میادین نبرد تغییر خواهد کرد به‌ویژه این‌که ترکیه در مواضع خود تجدیدنظر کرده و روسیه تصمیم گرفته است سطح حمایت از ارتش سوریه را افزایش دهد.

در تحولی دیگر، یک منبع در وزارت نفت سوریه از حملات تروریستی همزمانی به پالایشگاه نفت حمص، کارخانه گاز جنوب منطقه مرکزی و ایستگاه گاز «الریان» در شب گذشته خبر داد.

این منبع افزود، احتمالا این حملات توسط پهپادهایی انجام شده است.

منبع مذکور با اشاره به این‌که، این حملات تروریستی منجر به وقوع آتش‌سوزی در خطوط لوله پالایشگاه حمص شده است، افزود آتش‌سوزی مهار شده است.

پنتاگون: در سوریه می‌مانیم

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا بر  ادامه حضور نظامیان کشورش در سوریه به بهانه شکست گروه تروریستی داعش تاکید کرد .

اسپر، روز گذشته در پاسخ به سوال خبرنگارانی درباره موعد احتمالی عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه، گفت: «کره جادویی ندارم که درباره آینده پیش‌بینی کنم ولی معتقدم که ما تا تضمین شکست کامل گروه داعش، در آنجا خواهیم ماند.»

از سوی دیگر، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز که در این کنفرانس خبری حضور داشت، گفت: «هیچکدام از ما خواستار جنگ‌های بی پایان نیست و حضور نظامی آمریکا در خارج از این کشور با منافع ملی و ارزیابی‌های واشنگتن از فعالیت‌های دشمنانش مربوط است.»

در اکتبر گذشته آمریکا شماری از نیروهای خود را از برخی مناطق سوریه و همزمان با آغاز عملیات نظامی ترکیه علیه شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه خارج کرد. با این حال، همچنان حدود 600 نظامی آمریکا در سوریه حضور دارند و دولت آمریکا از تصمیم خود برای حمایت از چاه‌های نفتی در شرق فرات سخن گفته است.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اِدلب سوریه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش یمن لحظه حمله به کشتی اسرائیلی را منتشر کرد+فیلم

نیروهای مسلح یمن سه شنبه شب لحظه حمله به کشتی سیکلادیس (CYCLADES) را منتشر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه المسیره یمن، این کشتی که عازم بنادر فلسطینی اشغالی بود، با چندین فروند پهپاد در دریای سرخ و بامداد امروز هدف حمله قرار گرفت.

در همین راستا، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه شنبه با تأیید حمله به کشتی عازم سرزمین های اشغالی گفت: علیه کشتی‌های جنگی دشمن در دریای سرخ از جمله ۲ ناوشکن آمریکایی، با تعدادی پهپاد عملیات نظامی انجام دادیم.

وی با بیان اینکه این عملیات موفقیت آمیز بود، افزود: نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه کشتی سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن، اضافه کرد: هدف قرار دادن کشتی سیکلادیس پس از آن صورت گرفت که این کشتی در ۲۱ آوریل (۲ اردیبهشت) عازم بندر ام‌الرشراش (ایلات اشغالی) با استفاده از روشی فریبنده و استتار با ادعای اعزام به بندری دیگر، شده بود.

سریع همچنین گفت: ما با تعدادی پهپاد کشتی اسرائیلی اِم‌اس‌سی اوریون (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار دادیم.

وی افزود: ما با حمایت مردم بزرگمان و مردم آزاده امت اسلامی به عملیات نظامی خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دفاع از یمن عزیز ادامه می‌دهیم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان تاکید کرد که عملیات این کشور تنها با برداشتن محاصره غزه و توقف تجاوز نظامی به مردم فلسطین در این باریکه، متوقف خواهد شد.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

دیگر خبرها

  • ارتش یمن لحظه حمله به کشتی اسرائیلی را منتشر کرد+فیلم
  • تصاویری متفاوت از لحظاتی پیش از عملیات «وعده صادق»
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد