Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:29:43 GMT

مقام آمریکایی: از لبنان دست نمی‌کشیم

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۰۸۷۱

مقام آمریکایی: از لبنان دست نمی‌کشیم

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی با ادعای اینکه انتخاب نخست وزیر لبنان یک مسأله داخلی است و آمریکا در اعتراضات مردمی این کشور هیچ نقشی نداشته است، اعلام کرد، واشنگتن از لبنان و رهبران آن را دست نخواهد کشید و جامعه جهانی نیز در صورت جدیت لبنان، آماده کمک به این کشور است.

به گزارش ایسنا، روزنامه الیوم السابع چاپ مصر نوشت، دیوید هیل، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: هدف از سفرم به لبنان انتقال پیام مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به رئیس جمهوری و پارلمان این کشور است که انجام اصلاحات جدی و پایدار اقتصادی به گونه‌ای که لبنان را به دوره امنیت، رونق و شکوفایی بازگرداند، ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین در این سفر در خصوص برخی از حوادث جنوب لبنان با نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور بحث و گفت‌وگو کردم و از میشل عون، رئیس جمهوری لبنان و دیگر مقاماتی که با آنها دیدار داشتم نیز خواستم مطالبات مردمی را در نظر بگیرند و اینکه پیشرفت اقتصادی در این کشور تنها به دست مقامات لبنانی صورت می‌گیرد.

هیل بر اهمیت پاسخ رهبران سیاسی لبنان به مطالبات مردمی و اجرای اصلاحات جدی در حوزه اقتصادی و نهادهای کشور تأکید کرد و گفت، تعدادی از رهبران سیاسی این کشور مدت زمان طولانی را به اولویت‌های احزاب و منافع خود به منظور دستیابی به دستاوردهای شخصی به ضرر منافع ملی اختصاص دادند به گونه‌ای که این اوضاعی که در لبنان شاهد هستیم به وجود آمد.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی این اظهارات را پس از دیدار با سعد حریری، نخست وزیر دولت موقت مطرح کرد.

وی در خصوص اعتراضات مردم لبنان هم گفت، این اعتراضات تاریخی و غیر فرقه‌ای و تا حدی مسالمت‌آمیز از دو ماه پیش آغاز شده است و نشان دهنده لزوم انجام اصلاحات اقتصادی و نهادی، حکومت بهتر و پایان دادن به فساد رایج در لبنان است که پتانسیل عظیم کشور را تحت‌الشعاع قرار داده است.

هیل گفت، آمریکا به ترغیب نیروهای امنیتی لبنان برای تأمین امنیت تظاهرکنندگان و خودداری همه طرف‌ها از اقدام به خشونت یا ایجاد رعب و وحشت ادامه می‌دهد.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی افزود: آمریکا همواره طی دهه‌ها شریک لبنان بوده و آماده ارائه کمک به این کشور برای گشودن صفحه جدیدی از شکوفایی اقتصادی برپایه حکومتی درست و به دور از فساد است. واشنگتن در کنار دیگر دوستان لبنان تنها زمانی می‌تواند این کمک‌ها را ارائه دهد که رهبران این کشور برای انجام اصلاحات متعهد باشند.

وی ناکامی آمریکا بر سر کار آوردن گزینه مورد حمایت این کشور را این گونه توجیه کرد: آمریکا در خصوص اینکه چه کسی نخست وزیر دولت جدید لبنان باشد یا اعضای این دولت چه کسانی باشند، هیچ نقشی یا اظهارنظری نکرده و تصمیم‌گیرنده هم نبوده است و این امور تنها به رهبران لبنان که مردم این کشور آنها را انتخاب کرده‌اند، مربوط می‌شود.

هیل این گونه اظهاراتش را ادامه داد: آنچه برای آمریکا حائز اهمیت است میزان پایبندی رهبران احزاب لبنان به خدمات‌رسانی به ملت این کشور با پاسخ‌گویی آنها به مطالبات مردم است و تنها در این صورت است که جامعه‌ بین‌الملل می‌تواند برای کمک به لبنان وارد عمل شود.

انتخاب حسّان دیاب به عنوان نخست وزیر لبنان، هیل را مجبور کرد در دیدارهایش با مقامات این کشور بررسی موضوع ترسیم مرزهای میان لبنان و اراضی اشغالی را که مأموریت وی در بیروت است کنار گذاشته و تنها دیدارهایش را به موضوع تشکیل دولت جدید محدود کند.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی روز جمعه وارد بیروت شد و با برخی از مقامات این کشور دیدار کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا اعتراضات لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۰۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، «جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اِی بی سی اعلام کرد که اشغالگران قدس پیش از آغاز حمله به رفح دیدگاه ها و نگرانی های واشنگتن را دریافت خواهد کرد.

هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در این گفتگوی تلویزیونی ادامه داد: آنها به ما اطمینان داده اند که تا وقتی درباره چشم‌ اندازها و نگرانی‌ های خود گفتگو نکرده‌ ایم، به رفح حمله نکنند.

«جان کربی» در این مصاحبه اضافه کرد که «در صدر برنامه سفر آتی بلینکن (وزیر خارجه آمریکا)» به منطقه، «تلاش برای حصول آتش بس موقت ۶ هفته ای ادامه خواهد داشت».

این مقام آمریکایی در ادامه افزود که در صورت موافقت حماس با توافق تبادل اسرا، ممکن است این آتش‌ بس برقرار شده و طرح حمله نظامی به رفح منتفی اعلام شود.

رویترز پیشتر اعلام کرده بود که وزیر امور خارجه آمریکا قرار است طی سفری دو روز به عربستان با شرکت در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض با شرکای منطقه‌ای خود درباره تحولات منطقه و آتش بس در غزه رایزنی کند.

وزارت خارجه آمریکا دیروز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در یک سفر دو روزه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار است وزیر امور خارجه آمریکا در سقر دو روزه قریب الوقوع به عربستان سعودی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری با شرکت در نشستی با شرکای منطقه‌ای خود مسئله آتش بس در نوار غزه و مذاکرات بر سر آزادی اسرای اسرائیلی را از نزدیک رایزنی و بررسی کند.

کد خبر 6091424

دیگر خبرها

  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • پس لرزه‌های یک شکست
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان