Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-06@22:46:06 GMT

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در تهران

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۱۰۲۷

صراط:

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با میزان، با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده گفت: از امروز تا چهارشنبه برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام و نسبتا پایدار پیش بینی شده که در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و غبار صبحگاهی پیش بینی می‌شود.


وی ادامه داد: از امروز تا دوشنبه در استان خوزستان به ویژه نواحی مرکزی و جنوبی آن مه غلیظ پدیده غالب خواهد بود این پدیده با شدت کمتر اوایل صبح در استان بوشهر هم رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نقشینه با بیان اینکه دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه با توجه به شکل گیری جریانات جنوبی بر روی سواحل دریای خزر و استان اردبیل افزایش دما خواهیم داشت که در استان اردبیل همراه با وزش باد‌های شدید رخ خواهد داد، تصریح کرد: از چهارشنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود، ابتدا شمال غرب و سپس غرب ایران را تحت تاثیر قرار خواهد داد و تا پنج شنبه نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد که سبب بارش برف و باران در این مناطق خواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه از روز پنج شنبه کاهش دما را در شمال غرب کشور خواهیم داشت، گفت: برای تهران پیش بینی می‌شود که غبار محلی رخ داده و امشب غبار آلود خواهد بود.


نقشینه با بیان اینکه از فردا بر غلظت آلاینده‌های تهران افزوده می‌شود، افزود: بیشنه دما ۱۴ درجه پیش بینی شده و کمینه دما در مهرآباد ۳ درجه پیش بینی شده است.


وی ادامه داد: همدان و شهرکرد با دمای ۱۰ درجه زیر صفر سردترین و بندرعباس با دمای ۲۵ درجه گرم‌ترین مراکز استان بوده اند.


این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه میانگین شاخص آلودگی هوا امروز به ۱۱۳ رسیده و وضعیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است، گفت: تا پنج شنبه برای تهران بارندگی پیش بینی نمی‌شود.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۱۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (دوشنبه) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی نقاط جنوب و مرکز کشور، استان‌های ساحلی خزر و قزوین، البرز و تهران رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه از شدت بارش در این مناطق تا حدودی کاسته شده و علاوه بر مناطق فوق، در شمال شرق کشور نیز بارش رخ خواهد داد.

چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر و چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما رخ خواهد داد.

جمعه جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور خواهیم داشت.

خلیج فارس و دریای خزر در ۲ روز آینده مواج هستند.

کد خبر 849547 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران درخصوص بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • پیش‌بینی وزش باد و گرد و خاک در استان کرمان
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • هوای تهران پاک شد
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • هوای تهران در وضعیت پاک قرار گرفت
  • هوای تهران پاک شد