Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@13:44:06 GMT

«اقدام» برای تحقق رویای خانه‌دار شدن

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۱۴۰۶

«اقدام» برای تحقق رویای خانه‌دار شدن

اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان حواشی زیادی داشت و با وجود اینکه این طرح به عنوان یک طرح حمایتی اجرایی می‌شود، اما بسیاری از مستاجران توان بهره‌مندی از آن را ندارند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سمیه محرمی، از ماه‌های گذشته اجرای طرح اقدام ملی با عنوان تولید مسکن سوژه داغ رسانه‌ها و نقل محافل مردمی شده بود و بارقه‌هایی از امید در دل مستاجران روشن کرده بود و نویدبخش صاحب‌خانه شدن آنها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبرها ادامه داشت، تا اینکه بالاخره مقرر شد ثبت‌نام از متقاضیان این طرح‌ها همزمان با بسیاری از استان‌های دیگر در کشور از جمله در استان زنجان نیز آغاز شود.

متقاضیان این مسکن‌ها باید شرایطی داشته باشند که از جمله آنها فقدان داشتن زمین یا واحد مسکونی توسط متقاضی و افراد تحت تکفل است و نباید این افراد از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی و غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

 متقاضی باید متأهل و یا سرپرست خانوار و یا زن خودسرپرست بالای ۳۵ سال باشد و دارای حداقل 5 سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا باشد و نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی و توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن از دیگر ویژگی‌های این افراد است.

سهم ۵ هزار واحدی زنجان از مسکن اقدام ملی

بنا با اعلام مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه برای هر یک از شهرهای زنجان بنا به نیاز واحدهای مسکونی در قالب طرح اقدام ملی آماده و تحویل داده می‌شود، اظهار کرد: در شهر زنجان 4 هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن اقدام ملی احداث می‌شود.

مسعود بیات‌منش با بیان اینکه برای شهر ابهر 300 واحد، آب‌بر 106 واحد و صائین قلعه 48 واحد مسکونی برای طرح اقدام ملی در نظر گرفته شده است، افزود: در شهر سجاس 42  واحد، شهر سهرورد 20 واحد و هیدج 80 واحد مسکونی در زمینه طرح اقدام ملی احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهر خرم‌دره 150 واحد مسکونی، گرماب 20 واحد، زرین‌رود 20 واحد، سلطانیه 70 واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن احداث می‌شود، عنوان کرد: در شهر ماهنشان 34 واحد، چورزق 20 واحد و زرین‌آباد 20 واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن احداث می‌شود.

بسته شدن سایت در ۴۰ دقیقه

مقرر شد در تاریخ ۲۳ آذر‌ماه سال‌جاری ثبت‌نام از متقاضیان انجام شود اما در کمتر از ۴۰ دقیقه این ظرفیت برای شهروندان زنجانی بسته شد و در حالی که بسیاری از مردم پیام تکمیل ظرفیت را صرفا یک خطای سیستمی می‌پنداشتند، اما در شهر زنجان ظرفیت ثبت‌نام به پایان رسیده و بسیاری از شهروندان پشت نوبت جاماندند.

موضوع ثبت‌نام آنی و پایان سهمیه مسکن در زنجان در کمتر از یک ساعت به حدی غیرقابل پذیرش بود که واکنش استاندار زنجان را در پی داشت و وی دستور اکید داد تا صلاحیت ثبت‌نام کنندگان برای مسکن‌دار شدن با دقت هر چه تمام‌تر انجام شود تا افراد فاقد این شرایط حذف و ظرفیت برای افراد دارای شرایط باز شود و حق کسی ضایع نشود.

طرحی برای ثروتمندان

در حالی که تکاپو برای ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن بین افراد مختلف به ویژه مستاجران بسیار زیاد است، اما برخی از شهروندان این طرح را طرحی برای ثروتمندان می‌دانند و معتقد هستند افراد دهک‌های پایین نمی‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند.

یک مستاجر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه ارقام اعلام شده برای پرداخت اولیه در این طرح بسیار بالاتر از توان یک زوج جوان و مستاجر است، گفت: اگر یک مستاجر حداقل ۴۰ میلیون به عنوان پرداخت اولیه در این طرح واریز کند دیگر پولی برای پرداخت به عنوان پول پیش واحد اجاره‌ای نخواهد داشت.

حسین اماموردی با بیان اینکه در شرایط کنونی اقتصادی پرداخت ارقام میلیونی به عنوان اقساط مسکن طرح اقدام ملی نیز از توان یک خانواده در سطح معمولی خارج است، تصریح کرد: این طرح برای افراد با شرایط مالی بالا مناسب است و نمی‌توان آن را یک طرح حمایتی خواند.

وی با اشاره به وجود حباب در بازار مسکن و بالا و غیر واقعی قیمت واحدهای مسکونی عنوان کرد: این شرایط موجب شده خانه‌دار شدن یک رویا برای جوانان باشد.

قیدار جا ماند

در حالی که در همه شهرهای استان زنجان ثبت‌نام مسکن اقدام ملی به پایان رسیده و حتی بنا به اعلام استاندار زنجان ظرفیت در برخی از شهرهای زنجان افزایش یافته است اما شهر قیدار در اجرای این طرح جا ماند و اقدام ملی مسکن در آن اجرایی نمی‌شود، علت این موضوع وقفی بودن این شهر و عدم در اختیار بودن زمینی در دست اداره راه و شهرسازی برای معرفی به این طرح بود که عدم هماهنگی دستگاه‌ها و توجه به این موضوع موجب شد تا مستاجران قیداری قید صاحب خانه شدن از طریق طرح اقدام ملی را بزنند.

پای «اقدام» این بار در دیوار!

در حالی که کمتر از یک هفته از ثبت‌نام از متقاضیان طرح مسکن اقدام ملی می‌گذرد و هنوز این فرآیند به پایان نرسیده است،کدهای رهگیری ارائه شده در سامانه طرح اقدام ملی در دیوار به فروش می‌رسد و این موضوع جز به وسیله افرادی سودجو رخ نمی‌دهد چرا که این کدها در شرایط کنونی هیچ ارزشی نداشته و امکان رد صلاحیت افراد متقاضی به هر دلیلی دور از انتظار نیست.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با تاکید بر اینکه مردم مراقب باشند و فریب افراد سودجو را نخورند، گفت: ثبت‌نام مجدد در سامانه اقدام ملی با توجه به پایش اطلاعات متقاضیان و تا پایان سهمیه ادامه دارد.

محسن محرمی یگانه با اشاره به آغاز مجدد ثبت‌نام از متقاضیان مسکن اقدام ملی در زنجان بیان کرد: افراد متقاضی در اسرع وقت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه متقاضیان باید توجه داشته باشند که ثبت‌نام دستی انجام نمی‌شود، گفت: ثبت‌نام تنها توسط خود فرد باید انجام شود.

انتهای پیام/73009/ق/گ

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن زنجان واحد مسکونی تسهیلات بانکی اقدام متقاضی دیوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۱۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: تحقق شعار سال مختص به یک سال نیست، بلکه جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است که مردم را در تولید و توسعه مشارکت دهد و به دنبال آن عدالت اجتماعی و توازن نیز رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در زنجان، محمد شعاعی، امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت -در همایش روز شوراها با بیان اینکه سه سال از عمر دولت مردمی سیزدهم سپری می‌شود که در این مدت پستی، بلندی و اتفاقات تلخ و شیرین زیادی رخ داده است، اظهار کرد: عزم جدی بر این است که در جهت توسعه و آبادانی کشور و رفع مشکلات مردم حرکت کنیم.

وی با اشاره به نام‌گذاری، شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: این شعار، خاص و عمیق است و مدت‌هاست که از آن حرف زده می‌شود اما در عمل مشکلات زیادی وجود دارد که باید برای رفع آنها و تحقق شعار سال همت مضاعف داشت.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه مدیریت استان نیز از ابتدای سال و برای تحقق شعار اقداماتی را مورد توجه قرار داده است، افزود: تحقق شعار سال مختص به یک سال نیست، بلکه جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است که مردم را در تولید و توسعه مشارکت دهد و به دنبال آن عدالت اجتماعی و توازن نیز رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه در توسعه اقتصادی می‌توان اعداد و ارقام اعلام کرد، اظهار داشت: نباید از توسعه اجتماعی فاصله گرفت چرا که این اصلی‌ترین شاخص، توانمندی و دارایی نظام مردم هستند.

شعاعی اقدام مهم استان را به سرانجام رساندن نهضت ملی مسکن عنوان کرد و گفت: این موضوع با تولید و معیشت در ارتباط است و بر این اساس تمام ارکان دولت و دستگاه‌های مختلف باید دست به دست هم دهند تا شعار امسال محقق شود.

این مسئول با بیان اینکه در استانداری زنجان دو روز در هفته طی جلساتی مباحث مربوط به شعار سال رصد می‌شود گفت: موضوع مربوط به ارتقای تولید با مشارکت مردم با جدیت پیگیری و تلاش می‌شود این مهم به نتیجه مطلوب برسد.

کد خبر 747878

دیگر خبرها

  • گواردیولا: هرگز در مورد داوری صحبت نمی‌کنم؛ قهرمانی در لیگ برتر رویای من است
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!