Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروهای پدافند هوایی روسیه گفت: سالانه حدود ۲۵۰ هواپیما و پهپاد شناسایی ناتو در نزدیکی مرزهای جنوبی این کشور شناسایی شده و تنها در سال جاری ۷۵ هزار هدف هوایی در خطوط مرزی روسیه کشف و همراهی شده‌اند. ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، امروز نوشت: سرلشکر "نیکولای گوستیف"  فرمانده ارتش چهارم نیروی هوایی و پدافند هوایی روسیه اعلام کرد که واحدهای پدافند هوایی سالانه حدود 250 هواپیماهای شناسایی و هواپیماهای بدون سرنشین را در مجاورت مرزهای جنوبی کشور شناسایی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام نظامی در مصاحبه با روزنامه «کراسنایا زوزدا» (روزنامه داخلی وزارت دفاع روسیه) گفت: "از مارس 2014 و پس از الحاق مجدد شبه جزیره کریمه به ترکیب فدراسیون روسیه ، فعالیت‌های اطلاعاتی-جاسوسی در مجاورت مرزهای جنوبی ما به طور پیوسته در حال افزایش است. میانگین تعداد هواپیماهای شناسایی بیگانه که سالانه توسط واحدهای پدافند هوایی در این منطقه شناسایی می‌شوند ، حدود 250 هدف هوایی بوده است. آنها عبارتند از هواپیماهای شناسایی آمریکایی از نوع EP-3E (Aries) و P-8A (Poseidon) و هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی راهبردی RQ-4B هستند.»

گوستیف همچنین یادآور شد که در طول سال 2019 ، یگان‌های پدافند هوایی 78 هزار هدف هوایی را در خطوط مرزهای هوایی روسیه کشف و همراهی کرده‌اند. وی افزود: «جنگنده‌های حاضر به خدمت نیروهای پدافند هوایی بیش از 70 بار به پرواز برخاسته و هواپیماهای شناسایی متعلق به کشورهای عضو ناتو را در مرزهای جنوبی روسیه مشایعت کرده‌اند.»

پرواز 2 هواپیمای جاسوسی دیگر آمریکا در نزدیکی سواحل کِریمهپرواز پهپاد شناسایی آمریکایی در نزدیکی شبه جزیره کِریمه روسیهپرواز پهپادهای جاسوسی آمریکایی در نزدیکی مرزهای روسیه

پیش از این "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که مقامات مسکو نگران افزایش فعالیت نظامی کشورهای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و بلاروس هستند.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. 

به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به آمریکا اجازه نمی‌دهد از پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی به یمن و عراق حملات هوایی انجام دهد.

گفته می‌شود که ایالات متحده این تجهیزات را به پایگاه هوایی العدید در قطر منتقل می‌کند، جایی که استفاده از آن محدودیتی نخواهد داشت. 

به گفته این مقامات امارات از بیم آنکه به همکاری با آمریکا در حمله fه عراق و یمن متهم نشود و هدف حمله نیرو‌های مقاومت قرار نگیرد، از آمریکا خواسته جنگنده‌های خود را به پایگاه دیگری منتقل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله یک پهپاد انتحاری اوکراینی به حامل موشک یدکی برای سامانه پدافند هوایی بوک روس ها (فیلم)
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • سوخت گیری هوایی یک هواپیما با بالگرد (فیلم)
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • تصاویر لحظه فعال‌ شدن پدافند هوایی در بندر اشغالی ایلات + ویدئو
  • شناسایی، پایش و رصد تهدیدات موجود و پیش بینی تمهیدات مناسب
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • پهپاد جدید ایران؛ «هیرو» یا «لانست»؟