Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@09:35:08 GMT

وتوی روسیه و چین علیه قطعنامه ضدسوری

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۸۷۴۴

وتوی روسیه و چین علیه قطعنامه ضدسوری

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، چین و روسیه امشب (جمعه) قطعنامه شورای امنیت که ضد دولت سوریه تنظیم شده بود را وتو کردند.

براساس این قطعنامه، کمک‌های بشر دوستانه خارجی برای مردم سوریه بدون هماهنگی با دولت مرکزی این کشور انجام می‌شد. روسیه و چین با اعلام اینکه این امر باعث نقض حاکمیت سوریه می‌شود، به این قطعنامه رای منفی دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌تر روسیه با هماهنگی دولت مرکزی سوریه اقدام به توزیع ۵ تن مواد غذایی در میان مردم نیازمند رقه، پایتخت پیشین خودخوانده داعش کرد.

کشور‌های غربی و ترکیه می‌کوشند در روند ارائه کمک‌های غذایی و بشردوستانه به سوریه، دولت بشار اسد را به حاشیه برانند. آن‌ها همچنین می‌کوشند کمک‌های خود را در مناطقی که تحت کنترل مخالفان اسد است توزیع کنند. این در حالی است که دولت اسد بار‌ها اعلام کرده است در توزیع کمک‌های بشردوستانه هیچ فرقی میان غیرنظامیان موافق و مخالف دولت این کشور وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای امنیت قطعنامه ضدسوری چین روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۸۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد

وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی در مجمع جهانی اقتصاد در کشور عربستان گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هیچ طرحی علیه روسیه ندارد.

به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی اظهار داشت که ناتو هیچ گونه طرحی علیه روسیه نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در نشست مجمع جهانی اقتصاد در عربستان سعودی گفت: همانطور که قبلاً اشاره کردم، ائتلاف ناتو یک ائتلاف دفاعی است که هیچ طرحی در مورد حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت.

در جریان اجلاس ماه جولای سال گذشته رهبران ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی، کشور‌های عضو این پیمان، روسیه را جدی‌ترین تهدید برای امنیت بین‌الملل خطاب کردند و اولین طرح دفاعی این ائتلاف در مقابل مسکو را تصویب کردند.

در اواخر ماه مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ادعا‌های غرب مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد در جنگی علیه ناتو وارد شود را یک هذیان خواند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو