Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان گره خورده و یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اعتقاد به باور ما می‌توانیم است.

به گزارش خبرگزاری فارس در قزوین، بخش قابل توجهی از بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان و ظرفیت‌های این قشر اشاره دارد و رهبر معظم انقلاب با درایت و هوشمندانه جوانان را مورد خطاب قرار داده‌اند که این امر قطع به یقین وظایفی را متوجه این قشر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میزگرد این هفته خبرگزاری فارس که با حضور سمیه بکشلو رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی قزوین و هادی درزی‌رامندی مدیرخانه مطبوعات استان قزوین برگزار شد در خصوص وظایف جوانان در گام دوم انقلاب به بحث و گفت‌وگو پرداختیم.

مدیرخانه مطبوعات استان قزوین اظهار کرد: رهبر مظعم انقلاب در بیانیه گام طوم انقلاب به درستی جوانان را محور تحقق اهداف جهان اسلام دانستند.

هادی درزی‌رامندی افزود: ۳۶ میلیون نفر از جمعیت ایران را قشر جوان تشکیل می‌دهد که نشان از سرمایه بزرگ اجتماعی ایران دارد و باید از این ظرفیت در عرصه‌های مختلف استفاده شود.

وی با بیان اینکه نسلی که انقلاب کرده انتظار دارد جوانان راه آنان را ادامه دهند، اضافه کرد: در عرصه علم و پژوهش دانشگاه‌ها نباید به چند استاد خاص محدود شود و بهتر است اساتیدی که عمری از آنان گذشته کنار رفته و عرصه را برای جوانان باز کنند.

دبیرخبر خبرگزاری ایرنا در قزوین ادامه داد: قتی انقلاب اسلامی ایران را با انقلاب سایر کشورهای جهان مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که این انقلاب به دست قشر جوان شکل گرفته و در۴۰ ساله دوم انقلاب هم خطاب رهبری به جوانان است.

درزی‌رامندی عنوان کرد: یک دستاورد مهمی بود که این انقلاب برای جوانان داشت، اعتقاد به باور ما می‌توانیم بود.

وی تصریح کرد: دشمنان تلاش می‌کنند که به ما القا کنند شما نمی‌توانید و نظام جمهوری اسلامی ایران در این چهل سال هیچ دستاوردی نداشته است.

مدیرخانه مطبوعات استان قزوین گفت: در اغتشاشات اخیر دیدیم که کوچکترین قصور در مدیریت چقدر به این کشور آسیب وارد کرد بنابراین مدیران خیلی باید هوشیار باشند و اجازه ندهند جوانان ما به اپوزوسیون تبدیل شوند.

درزی‌رامندی افزود: در گذشته اقشار مختلف مردم جامعه سرسپرده بودند اما امروز یک جوان ایرانی هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهد یک فرد خارجی که خودش را مستکبر و برتر می‌داند خود را بر او تحمیل کند.

 

بیانیه گام دوم باید برای مردم تبیین شود

وی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری جوانان را سردمداران اجرای عدالت می‌دانند، اضافه کرد: با این تفاسیر کسی نمی‌تواند شاکی شود که من نتوانستم عدالت را اجرا کنم و در مورد عدم اجرای عدالت نیز نمی‌تواند گله‌ای داشته باشد.

دبیرخبر خبرگزاری ایرنا قزوین گفت:‌ این بیانیه باید برای مردم تبیین شود و آحاد مردم جامعه باید اهداف رهبری از تدوین این بیانیه را بدانند زیرا اگر این بیانیه تبیین و اجرایی نشود، هیچ فایده‌ای ندارد.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی قزوین نیز در این میزگرد عنوان کرد: براساس اظهارات صاحب‌نظران عبارات بکار برده شده در بیانیه گام دوم انقلاب برای آینده ما بسیار کاربردی است.

سمیه بکشلو افزود: رهبری روح حاکم بر بیانیه را با روح جوانان به خوبی نسبت دادند و متن و روح این بیانیه به صورت کامل برای یک جوان نوشته شده است.

وی اضافه کرد: ایشان در تدوین بیانیه گام دوم انقلاب برای ییان وضعیت موجود روی ظرفیت‌های ملی، صنایع و پیشرفت علم نگاه واقع‌بینانه دارند البته ایشان اغراق نمی‌کنند و براساس تقوا وضعیت موجود راشرح می‌دهند.

 

برای تشکیل تمدن نوین اسلامی باید از این مرحله عبور کنیم

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی قزوین با اشاره به اینکه مسئله مهم در انقلاب ما تمدن‌سازی بوده است، ادامه داد: رهبری می‌فرمایند ما در مرحله دولت‌سازی باقی‌ماندیم که باید این مرحله را سپری کرده تا در نهایت به تمدن‌سازی برسیم و برای این مسیر سند تدوین کردند.

بکشلو عنوان کرد: جوان تراز انقلاب اسلامی می‌تواند این مسیر را پیش ببرد و هر جوانی که دلش برای این انقلاب بتپد، می‌تواند مخاطب رهبری باشد.

وی تصریح کرد: در چند سال قبل که سرعت رشد علم در ایران کند شد، رهبری در این مورد تذکر دادند بنابراین جوانان تراز انقلاب باید در مرزهای علم و دانش حضور داشته باشند.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی قزوین گفت: جهاد در مقابل یک عامل بیرونی تعریف می‌شود ورهبری می‌فرمایند" امید ریشه‌ای‌ترین جهاد برای یک جوان و راه حل تمام مشکلات کشور نیز در داخل است."

بکشلو بیان کرد: در نخستین سال‌های پیروزی انقلاب تمام کسانی که پای کار آمده بودند، جوان بودند و هر کسی که بخواهد عدالت را برپا کند اگر روحیه جوان نداشته باشد، نمی‌تواند موفق شود.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکلات این کشور در مسیر عدالت توسط کسانی رقم می‌خورد که به یک جایی متصل هستند اما جوانان وابستگی و دل‌بستگی کمتری به دنیا دارند و اجرای عدالت برای آنان به مراتب مهمتر از کسی است که پا به سن گذاشته است.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی قزوین اظهار کرد: مردم زمانی زیربار اجرای عدالت می‌روند که تلخی و شیرینی اجرای آن را درک کنند و تن‌پروری، خستگی و بی‌حوصلگی مانع حرکت در مسیر اجرای عدالت می‌شود.

بکشلو یادآور شد: مسؤولان باید فرصت لازم را برای جوانان فراهم کنند زیرا کارهای زمین‌مانده به این ظرفیت عظیم گره خورده است تا مهمترین اتفاقات برای این کشور رقم بخورد.

انتهای پیام/۷۷۰۱۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: جوان گام دوم انقلاب قزوین میزگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است

ایسنا/گیلان امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز شاهد فراگیر شدن گفتمان انقلاب اسلامی در سراسر دنیا هستیم، گفت: رهبر انقلاب حدود یک دهه قبل برای جوانان غربی نامه نوشتند و از آنها خواستند شناخت خود را نسبت به استکبار بالا ببرند.

آیت الله رسول فلاحتی امروز (۱۴ اردیبهشت ماه) در خطبه های نماز جمعه رشت، از مسؤولان سه قوه خواست در کنار توجه به تولید و رشد اقتصادی، از رشد قیمت کالاها جلوگیری کنند و افزود: جمهوری اسلامی ایران در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و بهترین شرایط برای توسعه و پیشرفت فراهم شده است.

وی با اشاره به دغدغه مردم نسبت به بی‌ثباتی بازار، اظهار کرد: برخی کوتاهی‌ها در عرصه‌ واردات، صادرات، تولید، صنعت و ... موجب برخی بی‌ثباتی‌ها می‌شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه برخی مدیران ناکارآمد اجازه نمی دهند اقدامات مثبت دولت کام مردم را شیرین کند، گفت: از دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی انتظار داریم با تخلفات در بخش‌های اقتصادی مقابله کنند.

وی با بیان اینکه ۱۸ اردیبهشت سالروز خروج آمریکا از برجام است، تاکید کرد: آمریکا خود را ابرقدرت می‌داند و به‌دنبال سلطه بر جهان است، اما ایران نشان داد که تکیه کردن به آمریکا خسارت می‌آورد.

فلاحتی با اشاره به جنایت‌های آمریکا در حق ملت‌ها، گفت: همه ملت‌ها از سیاست‌های آمریکا و اروپا آسیب دیده‌اند و خیری از آنها به دیگر کشورها نرسیده است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد فراگیر شدن گفتمان انقلاب اسلامی در سراسر دنیا هستیم، بیان کرد: رهبر انقلاب حدود یک دهه قبل برای جوانان غربی نامه نوشتند و از آنها خواستند شناخت خود را نسبت به استکبار بالا ببرند و امروز شاهد این آگاهی هستیم.

امام جمعه رشت مخاطبان نامه رهبر انقلاب را جوانان بویژه دانشجویان دانست و ادامه داد: رهبری مخاطب‌شناس و روان‌شناس و جامعه‌شناس هستند و این پیام عقلانی را به مخاطبان آمریکایی و اروپایی رساندند، یعنی باید واقعیت‌های غرب را دید و درباره جنایت‌های انجام‌شده داوری کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تلاش دشمن برای اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی، تاکید کرد: امروز جوانان دنیا این واقعیت‌ها را درک کرده‌اند و تصویر درستی از اسلام و ایران و پیام انقلاب اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته همواره اهمیت حمایت از آرمان فلسطین و پشتیبانی آمریکا از رژیم جعلی صهیونیستی را گوشزد کرده است، افزود: امروز حقانیت جمهوری اسلامی ایران ثابت شده است و شاهد افول رژیم صهیونیستی هستیم.

فلاحتی بیداری جهانی درباره فلسطین را به برکت انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: استکبار همواره از بیداری ملت‌ها وحشت دارد، زیرا موجودیت خود را در خطر می‌بیند، در طول هفت ماه گذشته، بیش از ۳۴ هزار انسان بی‌گناه در غزه قتل عام شدند، آمریکا و اسرائیل پشت این جنایت بودند، اما بیداری جهانی موجب شده است که انسان‌های آزادیخواه به بیان واقعیت‌ها بپردازند و پیام اسلام و انقلاب را درک کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استوری مشترک بازیکنان سپاهان؛ اصفهانِ مظلوم! + عکس
  • وزیر ورزش خطاب به تاج:کرامت بانوان زیر سؤال رفته،رسیدگی کنید
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است/ امروز دنیا دارد حقانیت جمهوری اسلامی را باور می‌کند
  • گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است
  • دستاوردهای عملیات وعده صادق روایت فتح می‌خواهد
  • از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران
  • سردار شکارچی: رسانه یکی از مهمترین عناصر نقش‌آفرین در تقویت قدرت نرم و امنیت است
  • توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور
  • رسانه یکی از مهمترین عناصر نقش آفرین در ارتقای قدرت نرم است