Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@20:12:52 GMT

زیباترین مسیر حمل و نقل ایران را بشناسید+عکس

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۳۰۶۳

زیباترین مسیر حمل و نقل ایران را بشناسید+عکس

مسیرهای بسیار زیادی در جای جای ایران وجود دارند که مسافران با دیدن آن شگفت زده می‌‌شوند. اما زیبایی را که مسیر تهران گرگان به وسیله قطار به افراد هدیه می‌دهد را در هیچ مسیری با وسایل نقلیه مختلف مشاهده نخواهید کرد. انتخاب قطار در این مسیر و مسیرهای دیگر می‌تواند یک گزینه مناسب برای سفر باشد. چه دلایلی باعث می‌شود افراد مختلف بلیط قطار را برای سفر انتخاب نمایند؟ ابتدا برای آشنایی بیشتر، مزایای سفر با وسیله قطار را بیان می‌کنیم و سپس به زیباترین مسیر ریلی ایران می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای خواندن یک مطلب جذاب و شگفت‌انگیز با ما همراه باشید.

مسیرهای بسیار زیادی در جای جای ایران وجود دارند که مسافران با دیدن آن شگفت زده می شوند. اما زیبایی را که مسیر تهران گرگان به وسیله قطار به افراد هدیه می دهد را در هیچ مسیری با وسایل نقلیه مختلف مشاهده نخواهید کرد. انتخاب قطار در این مسیر و مسیرهای دیگر می تواند یک گزینه مناسب برای سفر باشد. چه دلایلی باعث می شود افراد مختلف بلیط قطار را برای سفر انتخاب نمایند؟ ابتدا برای آشنایی بیشتر، مزایای سفر با وسیله قطار را بیان می کنیم و سپس به زیباترین مسیر ریلی ایران می پردازیم. برای خواندن یک مطلب جذاب و شگفت انگیز با ما همراه باشید.

 

مزایای سفر با قطار

افراد بسیار زیادی از قطار به عنوان وسیله نقلیه برای مسافرت استفاده می کنند. دلایلی که این افراد وسیله نقلیه ای مانند قطار را برای سفر انتخاب می نمایند، بسیار زیاد است. اگر پای صحبت های این عزیزان بنشینید و از دلایل انتخاب قطار به عنوان وسیله نقلیه برای سفرشان بپرسید به جواب های گوناگونی برخواهید خورد. 

امنیت قطار

بلیط قطار به دلایل زیادی در راس انتخاب مسافران گوناگون بوده است. ایمنی در سفر یکی از مقوله هایی است که کاملا برای مسافران حائز اهمیت خواهد بود. چه بسیارند مسافرانی که با انتخاب وسایل شخصی و حمل و نقل جاده ای در بازه های زمانی مختلف طعم مرگ را چشیده اند. مهمترین مقوله تهیه بلیط قطار امنیت در سفر است.

حمل خودرو شخصی با قطار

از دیگر دلایل انتخاب قطار برای سفر که برای ما هم جالب بود، حمل خودرو شخصی است. این مزیت سفر با قطار می تواند هزینه های حمل و نقل در مقصد را بسیار کاهش دهد و راحتی بیشتری را در سفر به ارمغان بیاورد.

قیمت ثابت یا ارزان بلیط قطار

قیمت بلیط قطار همیشه دارای ثبات است، این ثبات قیمت بلیط قطار باعث می شود تا مسافران برای سفر خود به طور دقیق برنامه ریزی نمایند.

 یکی دیگر از مزایای سفر با قطار که آن را بسیار از مسافران خواهید شنید، قیمت ارزان بلیط قطار است. مسافران با خرید بلیط قطار ارزان می توانند هزینه های سفر خود را به طور چشمگیری کاهش دهند.

امکانات سفر با قطار

سرویس بهداشتی، رستوران، بوفه، تختخواب و امکانات بسیار زیاد دیگر گوشه کوچکی از امکانات قطار به شمار می رود. از یک وسیله نقلیه برای سفر چه انتظاراتی دارید؟ هر انتظاری را قطار در سفر براورده خواهد کرد.

زیباترین مسیر حمل و نقل در ایران

همانطور که گفتیم، قطار زیباترین مسیر حمل و نقل در ایران را پوشش می دهد که کمتر کسی آن را در سایر خطوط حمل و نقل مشاهده خواهد کرد. این مسیر مسیری نیست جز خط ریلی تهران به گرگان که زیبایی های بی بدیلی را به مهمانان خود تقدیم می کند.

حال می خواهیم، ایستگاه به ایستگاه این مسیر ریلی زیبا و بی نظیر را مورد بررسی قرار دهیم تا بدانید چه صحنه های رویایی را در این مسیر به چشمان خود هدیه می دهید. خرید بلیط قطار تهران به گرگان را انجام دهید و با ما در این مسیر همراه باشید.

لازم به ذکر است، هر چند پیشتر مسیرهای ریلی ایران را در مطلب “زیباترین مسیرهای ریلی ایران را بشناسید + عکس” بیان کرده بودیم. در این مطلب به طور اختصاصی به زیباترین مسیر ریلی و حمل و نقل ایران خواهیم پرداخت.

سفر بر روی ابر و دل جنگل

یکی از ایستگاه های بسیار زیبای مسیر تهران گرگان ایستگاه گدوک است. این ایستگاه به همراه مسیرش از کوه ها و درختان سر به فلک کشیده ای تشکیل شده و رودخانه و چشمه تکمیل کننده این مسیر زیبا هستند. از جلوی پنجره خود تکان نخورید و نهایت لذت را از مسیر ببرید. فقط با رزرو بلیط قطار و انتخاب این وسیله به عنوان وسیله نقلیه می توانید چنین فضای رویایی را تجربه کنید.

گذر از تاریخی ترین پل ارتباطی در ایران

از مسیر گدوک که رد می شوید به پلی بر خواهید خورد که ارزشی تاریخی به مسیر تهران گرگان داده است. این پل بر روی دره ای ساخته شده است که در منطقه سوادکوه قرار دارد. این پل به دست مهندسان اتریشی و آلمانی با ارتفاع 110 متر و دهانه ای 66 متری در زمان جنگ جهانی دوم ساخته شد. نکته جالب درباره پل ورسک ثبت نام آن در کتاب گینس است.نمای زیبای این پل در دره سوادکوه بسیار جالب به نظر می رسد. بسیاری از توریستها و گردشگران بخاطر قدمت و زیبایی این پل مسیر تهران گرگان را برای مسافرت انتخاب می نمایند.

قلعه ای بر بلندای جنگل

از پل ورسک با سابقه تاریخی اش که عبور می کنید، به جنگل هایی با درختانی زیبا خواهید رسید که قلعه ای به نام کنگلو بر فراز آن قرار دارد. این قلعه بسیار زیبا نحوه ایستادگی ایرانیان در گذشته را به مسافران بازتاب خواهد داد. به بسیاری از انسان ها نشان می دهد که یک سرباز و ایرانی برای دفاع از ایران چه مشقت و سختی های فراوانی را متحمل شده است.

به دل دریاچه شورمست بزنید

بعد از دیدن این قلعه چشم نواز خود را برای دیدن دریاچه شورمست آماده کنید. این دریاچه یکی از زیباترین دریاچه های البرز به شمار می رود. هر چه رو به جلو حرکت می کنید، وسعت جنگل و درختان بیشتر می شود. باز هم یک پل بسیار زیبا را در پیش رو خواهید دید که شما را به شعف وا می دارد، نام این پل بسیار زیبا سرتپه می باشد که ثبت ملی شده است.

 مسیر زیبای تهران به گرگان به همین جا ختم نمی شود. در ادامه مسیر به مزار یکی از لوکوموتیوران هایی بر خواهید خورد که در این مسیر بنا شده است. سر گذشت این لوکوموتیوران بسیار جالب است که چرا در بین راه دفن شده، برای اطلاعات بیشتر می توانید به مجله تیک بان مراجعه کنید.

نقش خطوط ریلی گرگان در سیل

 این مسیر علاوه بر زیبایی و قدمت در سیل چند وقت پیش استان های شمالی نقش بسزایی را ایفا کرده است. لازم به ذکر است، مسیر ریلی تهران گرگان در سیل مورد آسیب قرار داده شده بود.

سعید رسولی مدیر عامل شرکت راه آهن در این باره گفت: خط ریلی گرگان یکی از خطوطی بود که توانست کمک عمده ای را در کمک رسانی به سیل زدگان انجام دهد.

وی ادامه داد: خطوط ریلی گرگان در هنگام سیل آسیب دیده بود که در حال حاضر با کمک مهندسان ایرانی تمامی ایرادات آن بر طرف شده است و هیچ مشکلی بابت تردد در این مسیر وجود ندارد.

برای تهیه بلیط قطار تیک بان، بلیط قطار رجا و بلیط قطار فدک به مقاصد مختلف می توانید از طریق سایت https://tikban.com اقدام نمایید. سایت تیک بان یکی از سایت های معتبر بلیط قطار، بلیط هواپیما و بلیط اتوبوس است. برای دیدن برنامه قطار تهران گرگان نیز می توانید به سادگی هر چه تمام تر کلمه tikban.com را جستجو کنید و از طریق سایت تیک بان آن را مشاهده نمایید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قطار مسیر ریلی ایران مسافرت مسافران تهران گرگان جذاب پل ارتباطی تاریخ ارتفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۳۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیباترین شب فوتبالی اراک 

شاید پس از صعود به لیگ برتر این زیباترین شبی بود که فوتبالیست‌های آلومینیوم برای مردم این شهر رقم زدند.

در این رویارویی رویایی مرحله یک هشتم نهایی، آلومینیوم و پرسپولیس تماشاگران مشتاق فوتبال را بهت زده کردند. در ۹۰ دقیقه وقت معمول مسابقه دو تیم به تساوی در عدد ۲ رسیدند و آلومینیوم اراک پس از دو وقت ۱۵ دقیقه‌ای اضافه و ضربات پنالتی پیروز میدان شد.

دیگر خبرها

  • زیباترین تصاویر از خلیج فارس | ببینید
  • معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بهترین فصل بازدید از دریاچه سراب نیلوفر کرمانشاه
  • ویدیو/ دستاوردهای هوافضای کشور در ۱۴۰۲ را بشناسید
  • زیباترین شب فوتبالی اراک 
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان