Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران آمریکایی اخیرا اعلام کرده‌اند چاقی به کره زمین آسیب می رساند و افراد دارای اضافه وزن سالانه ۷۰۰ میلیون تن دی اکسید کربن بیشتر تولید می‌کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، براساس یک مطالعه جدید، افراد چاق نسبت به افراد دارای وزن نرمال سالانه ۷۰۰ میلیون تن دی اکسید کربن بیشتری تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات "انجمن چاقی"(Obesity Society) نشان داده است که افراد چاق حدود ۱.۶ درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای ساخته شده توسط انسان را تشکیل می‌دهند. به گفته محققان این امر به دلیل ترکیبی از میزان متابولیک بالاتر و تأثیر محیط در تولید مواد غذایی و افزایش سوخت مورد نیاز برای حمل و نقل افراد چاق است.

طی این مطالعه پژوهشگران انجمن چاقی از داده‌های انتشار گازهای گلخانه‌ای، داده‌های جمعیتی و آمار شیوع چاقی استفاده کردند و دریافتند چاقی عامل انتشار ۲۰ درصد بیشتر از تولید گازهای گلخانه‌ای در مقایسه با افراد با وزن طبیعی است.

به گفته پژوهشگران افزایش وزن افراد روی کره زمین می‌تواند سبب افزایش انتشار دی اکسید کربن شود.

"فیدون مگکس"(Faidon Magkos) نویسنده این مطالعه و متخصص تغذیه دانشگاه کپنهاگ دانمارک گفت: ما طی این مطالعه دریافتیم علاوه بر اینکه چاقی عوارض متعددی از جمله بیماری دارد و گاها سبب مرگ زودرس افراد می‌شود، می‌تواند بر محیط زیست نیز تأثیر منفی بگذارد.

برای ارزیابی تأثیر چاقی بر محیط زیست محققان میزان انتشار اضافی گازهای گلخانه‌ای که شامل  دی اکسید کربن، متان و اکسید نیتروژن است و افزایش متابولیسم اکسیداتیو، افزایش تولید و مصرف مواد غذایی و افزایش مصرف سوخت برای انتقال افراد دارای وزن سنگین را محاسبه کردند.

در سطح جهانی، چاقی حاصل از فعالیت‌های متابولیکی به تنهایی منجر به انتشار گازهای گلخانه‌ای اضافی در حدود ۴۹ مگاتن در سال معادل دی اکسید کربن(CO۲eq) - واحد استاندارد برای اندازه گیری ردپای کربن – می‌شود. حمل و نقل افراد چاق نیز باعث انتشار زیاد دی اکسید کربن می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چاقی گاز گلخانه ای کره زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۳۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی نرخ چاقی در دانش‌آموزان/ جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان با مسابقات مادر دختری، پدر پسری

صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: فقر حرکتی دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین معضلات ما است.

وی با بیان این که سبک زندگی، رژیم غذایی، فعالیت و بازی دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان با شیوع بیماری کرونا تغییر کرده است؛ افزود: نرخ چاقی دانش‌آموزان ۱۰ درصد افزایش یافته و به ۳۳ درصد رسیده؛ به گونه‌ای که از هر ۳ دانش آموز یک دانش آموز با معضل چاقی و اضافه وزن مواجه است.

ستاری فرد با اشاره به این‌که آمار مذکور نگران کننده است؛ تصریح کرد: بخشی از مشکلات چاقی به مدرسه، بخشی به خانواده و بخشی به نظام اجتماعی، فرهنگی و سلامت کشور مربوط است.

او ادامه داد: فقر حرکتی دانش‌آموزان، چاقی و ضعف قوای جسمانی دانش‌آموزان مسئله‌ای ملی است که باید تمام ارگان‌ها، دستگاه‌ها و مردم برای رفع این مشکلات به وزارت آموزش و پرورش کمک کنند.

وی افزود: آینده کشور به دست دانش‌آموزان امروز است؛ در همین راستا نیازمند عزم و برنامه ملی هستیم که باید چیده و به آن عمل شود.

او ادامه داد: ما به سهم خود کیفیت بخشی درس تربیت بدنی  و فعالیت دانش‌آموزان در خارج از ساعات آموزشی اوقات فراغت و مسابقات جشنواره‌ها را دنبال می‌کنیم.

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که بازهای مجازی و رایانه‌ای رقیب تحرک و ورزش دانش آموزان شده است؛ تصریح کرد: ما برای جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان مسابقات ورزشی مادر دختری، پدر پسری برگزار کرده‌ایم.

به گفته ستاری فرد، اگر دانش‌آموز به لحاظ سلامت جسمی و روحی در موقعیت مناسب نباشد، یادگیری مناسبی نخواهد داشت؛ به همین دلیل دانش‌آموزان باید در ساحت‌های علمی و جسمی تقویت شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • نوشیدن آبمیوه طبیعی در کودکی می‌تواند از ابتلا به چاقی در بزرگسالی جلوگیری کند
  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • افزایش ۱۰ درصدی نرخ چاقی در دانش‌آموزان/ جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان با مسابقات مادر دختری، پدر پسری
  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران
  • جذب گازهای گلخانه ای در یک ماده متخلخل جدید