Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار قزوین گفت: سعی کردیم فرایندها را شناسایی کنیم و در این راستا به خاطر کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد شهروند هوشمند یا اینترنت اشیاء را پیشنهاد کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیاوش طاهرخانی در گفت‌وگو باصبح قزوین، با بیان اینکه مدیریت شهری در برنامه‌های مختلفی گنجانده می‌شود، اظهار کرد: مدیریت شهری واقعا باید مدیریت واحد یا یکپارچه در برنامه سوم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شهر قزوین در تمامی حوزه‌ها رصد شده است، افزود: تقریبا به ۹۰ درصد مسائل شهرداری قزوین اشراف دارم و آن چیزی که در مدیریت شهری قابل توجه است بودجه نویسی است.

طاهرخانی بیان کرد: اگر قرار است بودجه‌ای را بنویسیم باید اهداف را در آن رعایت کنیم به طوری که اصل جامعیت بودجه، وحدت رویه و انعطاف‌پذیری باید مورد توجه قرار گیرد؛ الزاماتی که در فرادست وجود دارد حوزه شهری را در صرف منایع و مصالح با اقتصاد مقاومتی مصادف کرده است.

شهردار قزوین گفت: سعی کردیم فرایندها را شناسایی کنیم و در این راستا به خاطر کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد شهروند هوشمند یا اینترنت اشیاء را پیشنهاد کردیم که هم در کاهش هزینه‌ها موثر است و هم در افزایش درآمدهای شهرداری گام‌های موثری خواهیم برداشت.

وی اضافه کرد: لایحه بودجه پایدار شهرداری‌ها اکنون در دستور کار مجلس قرار دارد و امیدواریم که به زودی تصویب شود تا شاهد ایجاد شرایط بهتری در فضای شهرداری‌ها باشیم.

مناسبت سازی را باید از دورن دستگاه داشته باشیم

این مقام مسئول با اشاره به بکارگیری نیروی کارآمد و متعهد در بدنه شهرداری تصریح کرد: در حوزه شهری از مسائل درون سازمان کمی غافل شدیم به این معنی که  نیروی انسانی بزرگترین سرمایه‌ یک دستگاه است که باید مورد توجه قرار دهیم.

طاهرخانی افزود: مناسبت سازی را باید از دورن دستگاه داشته باشیم که در دستور کار ما قرار دارد و باز طراحی نظام تقسیم کار را در حوزه‌های شهرداری خواهیم داشت.

شهردار قزوین ابراز کرد: در شهرداری باید فرایندمدار و مدیریت سیستمی را قائل شد و از عملکرد سیلقه‌ای اجتناب کرد لذا باید فرایندها در کوتاهترین زمان اتفاق بی‌افتد و خیلی از مناسبت‌ها براساس چارچوب اجرا شود.

وی با بیان اینکه در حوزه ترافیک و حمل و نقل برنامه‌های جدی را برای شهر قزوین باید در نظر گرفت، گفت: ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده و تاریخی در قزوین چالشی است که امیدواریم بتوانیم هزینه‌ها و تخفیف‌های مورد نظر برای شهرداری را از وزارت کشور جذب کنیم.

طاهرخانی در پایان بیان کرد: باید با برنامه‌ریزی دقیق و فرایندی بتوانیم گام‌های موثر و خوبی را در مدیریت شهری قزوین برداریم لذا باید با اندیشه و عقلانیت در کارها و مردم محور بودن و با دید کارشناسانه در مسائل شهری ورود کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۳۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....

تین نیوز فروغ فاریابی :

تصادفات جاده ای در کشور، سالانه جان هزاران نفر از هموطنانمان را می گیرد و بسیاری را برای همیشه با معلولیت درگیر می کند.

هزینه های تصادفات علاوه بر اندوه و سوگ سنگین در غم جان های عزیزی که برای همیشه از دست می روند، خسارت های مادی سنگینی بر خانواده ها، جامعه، سیستم امداد و درمان، سیستم توانبخشی، و ....تحمیل می کند.

مطالعات بسیاری برای محاسبه همه جانبه  هزینه تصادفات انجام گرفته. در یک مطالعه حتی رنج و اندوه و فشارهای روانی حاصله از تصادف را ، تقویم به پول کرده و به هزینه های کمّی و ملموس افزوده اند. 

برآورد هزینه ها، یکی از راه هایی است که ابعاد هولناک سوانح را آشکار و کمک می کند تصمیمات بازدارنده و پیشگیرانه بهتری اتخاذ شود.  

در شرایط اقتصادی سختِ متاثر از تحریم های ظالمانه، و تورم کمر شکن، عزم مدیران و سیاستگذاران کشور باید هر چه بیشتر به سمت عقلانیت و دوراندیشی و دلسوزی برای مصرف درست ریال به ریال منابع کشور میل کند و سازمان برنامه بایستی با خساست و سختگیری منطقی نسبت به توزیع منابع و تخصیص بودجه اقدام کند و دستاورد اعتبارات را بازخواست کند. 

با انتشار بودجه سال ۱۴۰۳ ، باز هم ردیف های بودجه ای خاصی ذهن را آزار می دهد. 

۶۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه نهادهای فرهنگی و دینی با عملکرد منفی یا نامعلوم!!!

در کنار آنها ۶۸ هزار و پانصد میلیارد تومان بودجه وزارت راه با این مقدار کاستی و نیاز و حوادث جاده ای و ریلی و زیرساخت های ناکافی و ....

پول هدر دادن نیست؟!

نهادهایی که چنین پولی را از جیب مردم جذب می کنند و شاید بیشتر از آن هم طلب می کنند آیا با توجه به عملکرد خود، در قبال مردم  احساس دین نمی کنند؟ 

حتی اگر سهم تقصیر  خطای انسانی در تصادفات بزرگ باشد، خود دلیل بی ثمری این نهادها در تربیت انسان های قانونمند و دیگرخواه و مسئول است. 

ای کاش برای یک سال بطور آزمایشی، همه این نهادهای تبلیغی و فرهنگی و مذهبی تعطیل شوند و بودجه آنها به بهبود ایمنی راه های کشور و نوسازی ناوگان عمومی درون شهری و برون شهری و بهبود سیستم های امداد و فوریت های پزشکی  اختصاص یابد.

اقلا آنها که می توانند خدمت ملموسی ارائه کنند ، در ارائه خدمات خود تقویت خواهند شد.

 

فروغ فاریابی وبلاگ‌نویس آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • منظور: ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است