Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@00:19:16 GMT

قم مرجعی برای مسائل جدید دینی و بشری باشد

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۳۴۴۶

قم مرجعی برای مسائل جدید دینی و بشری باشد

استاندار قم، گفت: انتظار از قم این است که منبع و مرجعی برای پاسخگویی به مسایل جدید جهان اسلام، تشیع و بشریت باشد که در این زمینه توجه به تولید آثار پژوهشی متناسب با نیازهای روز ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،دکتر بهرام سرمست در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دفتر تبلیغات اسلامی گفت: قم نیازمند عزم جزم دانشگاه‌ها، دستگاه‌های دولتی، مراکز و حوزه‌های علمیه این استان برای پاسخگویی به نیازهای جدید و چالش‌های فکری روز است تا پژوهش‌های این نهادها به سمت تولید آثار مساله محور به منشور پاسخگویی به مسایل زمانه سوق پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمست، با اشاره به ظرفیت غنی علمی و پژوهشی مراکز دانشگاهی و حوزه‌های علمیه این استان اظهار داشت: کاربردی کردن پژوهش‌ها، ‌توجه به سلیقه مخاطبان مختلف و تقاضا محور کردن مطالعات علمی زمینه برای تحول در زمینه دستاوردهای علمی استان متناسب با نیازهای روز را می‌توان فراهم کرد.

وی آثار پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌های علمیه قم را با کیفیت دانست و گفت: از جمله ویژگی‌های برجسته تولیدات پژوهشی دفتر تبلیغات،‌ متناسب بودن این آثار با نیازهای جدید نسل جوان در زمینه‌های دینی و ذهبی است.

سرمست، ادامه داد: توجه به نیازهای جدید و پاسخگویی به مشکل‌های مبتلا به جامعه رویکرد مثبت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است که این موضوع باید الگویی برای سایر مراکز علمی و دانشگاهی استان باشد.

استاندار قم، اظهار داشت: توجه به تولید آثار پژوهشی سازگار با نیازهای جدید کشور، پاسخگویی به مسائل جدید، اتکا به بنیان‌های علمی و اخلاقی و همچنین اشراف به مباحث بین‌المللی از جمله الزام‌ها در تولید آثار پژوهشی است.

وی کاربردی کردن پژوهش‌های علمی را ضروری دانست و تاکید کرد: آثار دفتر تبلیغات اسلامی از نظر پژوهشی و نظری غنی و حجم تولید آثار علمی این دفتر بالاست ولی برای عرضه و استفاده از این دستاوردهای پژوهشی توجه به تعریف کاربردی در این پژوهش‌ها ضروری است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی جامعه جهان اسلام حوزه علمیه قم قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۳۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد

آفتاب‌‌نیوز :

سی و یکمین مراسم تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری صبح امروز با حضور محمد علی علی زلفی گل، برخی از معاونان این وزارتخانه و تعدادی از روسای دانشگاه‌ها در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

حسن زمانیان رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در این مراسم با تبریک روز معلم گفت: عملیات وعده صادق غزوه خیبر دیگر بود و پیروزی بزرگ دیگر برای رزمندگان اسلام. زوایای پیدا و پنهان این عملیات باید توسط اندیشکده‌ها تحلیل شود.

وی با اشاره به مراسم استاد نمونه کشوری گفت: به این مراسم از سه جنبه توجه شده است اول رشد فزاینده این اساتید طی سال‌های گذشته است. از ۱۰ استاد به ۶۰ الی ۷۰ استاد رسیده ایم و میزان تعداد گروه و جایزه‌ها هم افزایش یافته است. همچنین به اساتید نمونه کشوری که با همکاری اساتید این سازمان در محور‌های پژوهشی سازمان پروپوزال داشته باشد یک میلیارد تومان گرفت تعلق می‌گیرد.

رییس سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی افزود: ما آینده پژوهشی دنیا را تا سال ۲۰۵۰ بررسی کردیم مسائل پژوهشی که مطرح است شامل میکرو الکترونیک، کوانتوم، هوش مصنوعی، امنیت غذایی، سوخت پاک هیدروژن و موارد دیگر است که سازمان پژوهش‌ها روی آن‌ها کار می‌کند.

وی افزود: هر استاد نمونه کشوری که در این زمینه‌ها پروپوزال داشته و با همکاری اساتید سازمان روی آن کار کند و این طرح را پیش ببرد تا یک میلیارد تومان گرنت به آن اختصاص می‌یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • علی مطهری: در خانواده آیت‌الله مطهری با شکاف بین‌نسلی مواجه نیستیم، اما...
  • انتقادات و توصیه‌های علی مطهری به روحانیون
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • کنگره علمی پژواک با ارائه دستاورد‌های دانش آموزی در کاشان
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه «فقه و فقاهت» منتشر شد