Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده کل ارتش در دیدار با جمعی از اعضای هیئت فرزندان شهدای اسلام شامل فرزندان شهدای شاخص ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اتفاقات این روزها، قابل مقایسه با دوران هشت سال دفاع مقدس قابل نیست.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، جمعی از اعضای هیئت فرزندان شهدای اسلام شامل فرزندان شهدای شاخص ارتش جمهوری اسلامی ایران با امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار که در محل ستاد ارتش انجام شد فرزند شهید قلیچ‌خانی نماینده اعضای هیئت فرزندان شهدای اسلام، این هیئت را نمونه موفق گردهمایی فرزندان شهدا به ویژه فرزندان شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: هدف از شکل‌گیری این هیئت، ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت فارغ از هر تفکر حزبی، جناحی و گرایش سیاسی بوده و اعضای آن به واسطه برکت و شأن خون پدران شهیدشان برای زنده نگه داشتن یاد شهدا تلاش بسیاری کرده اند.

همچنین فرزند شهید صفا برگزاری یادواره ملی شهدای ارتش با استفاده از ظرفیت فرزندان شهدا را از دغدغه‌های هیئت فرزندان شهدای اسلام دانست.

فرزند شهید میرزایی نیز حضور فرمانده کل ارتش و سایر فرماندهان عالی رتبه آجا در هیئت فرزندان شهدای اسلام را امیدبخش و مایه استمرار حرکت این هیئت دانست و از آن به عنوان یک مطالبه معنوی یاد کرد.

لزوم تلاش ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تبیین و معرفی شهدای آجا در سطح رسانه‌های جمعی و استفاده از ظرفیت فرزندان شهدا برای حضور در یگان ها و سخنرانی در جمع کارکنان برای ارتقاء روحیه ایثار و شهادت از دیگر مطالبات و انتظارهای فرزندان شهدای ارتش از امیر سرلشکر موسوی بود.

فرمانده کل ارتش نیز در این دیدار، حضور در جمع خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران را توفیقی بزرگ دانست و گفت: این دیدارها موجب می‌شود تا مسئولان فارغ از تمامی مشغله‌های کاری و فکری یک بار دیگر اولویت‌های مهم برای‌شان یادآوری شود و آن توجه به یاد شهدا و تذکر این نکته است که تمام داشته‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون فداکاری شهدای والامقام، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های معظم آنان است.

موسوی افزود: اگر کسی می‌توانست برای نسل جدید ما به درستی تشریح کند که کشور ما چه گردنه‌های خطرناک و حوادث سهمگینی را پشت سر گذاشته و چه کسانی با چه شرایطی مملکت اسلامی‌مان را از گزند حوادث مصون داشته‌اند شاید امروز بسیاری از مشکلات‌مان حل می‌شد.

وی با بیان اینکه کشور ما حوادث سختی را گذرانده تا به وضعیت کنونی رسیده است گفت: حوادث و اتفاقاتی که این روزها رخ می دهد در مقایسه با دوران هشت سال دفاع مقدس قابل مقایسه نیست و وقتی آن دوران را در ذهن تداعی کنیم متوجه یاری خداوند و کار بزرگ شهدا می شویم و به این مطلب مهم دست می‌یابیم که چقدر بدهکار شهدا هستیم.

در این دیدار فرزندان شهدای شاخص ارتش از جمله شهیدان آبشناسان، کشوری، درویش، جاهدی، شیرودی، اسماعیلی، عسکری، تولایی، آهنگرانی، آذین، جلوسی، میرزایی، اردستانی، یاسینی، بابایی، صفا و همسر شهید حسینی حضور داشتند.

کد خبر 402143

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۳۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد

با تلاش گروه های تفحص شهدا پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه کشف و پس از احراز هویت، خبر شناسایی پیکر به خانواده شهدا اعلام شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ «سلیمان کامیابی» جانشین معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و سردار «جمال شاکرمی» فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، با حضور در منزل شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» از تازه تفحص‌شده دوران هشت سال دفاع مقدس، خبر شناسایی هویت‌ این شهید والامقام را به خانواده‌اش اعلام کردند.

شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» سال 1327 در روستای «چشمه پهن» بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد. وی با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان بسیجی از طرف سپاه ایلام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و هشتم مرداد سال 1362 در منطقه مهران، در عملیات «والفجر سه» بر اثر اصابت ترکش مستقیم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاویدالاثر استان ایلام پیوست، تا این‌که این‌روزها پس از 41 سال گمنامی، سرانجام پیکرش تفحص و هویت وی از طریق آزمایش دی.ان.ای شناسایی شد.

هویت 7 شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد

همچنین پیکر مطهر شهید «جهانگیر بیات» از شهدای جاویدالاثر دوران دفاع مقدس نیز پس از 42 سال کشف و شناسایی شد.

جهانگیر بیات، فرزند جهان‌شاه، به‌عنوان بسیجی از کرج به جبهه اعزام و در سال 1361 در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه بر اثر اصابت ترکش مستقیم به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاویدالاثر پیوست.

مسئولین استان البرز با حضور در منزل این شهید، خبر تفحص و شناسایی پیکر شهید بیات را به بازماندگانش اعلام کردند. برنامه‌های تشییع و خاکسپاری نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم