Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@13:13:38 GMT

شب یلدا چه بخوریم؟

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۴۴۴۵

شب یلدا چه بخوریم؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، امشب  شب آغاز فصل زمستان و به عنوان شب «یلدا» است و مردم ایران با دورهمی و محفل‌های خانوادگی این شب را می‌گذرانند و هرکس به تناسب توان مالی خود سعی می‌کند مواد غذایی مختلفی را مصرف کند.

علیرضا یارقلی، متخصص طب ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که «در شب یلدا چه مواد غذایی را مصرف کرده و چه موادی را مصرف نکنیم؟»، اظهار داشت: نکته اصلی که باید به آن توجه کنیم این است که امشب  شب در هم خوری مردم است؛ در نتیجه مردم باید از پشت سر هم خوری پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد : اگر می‌خواهیم چیزی بخوریم با توجه به اینکه شب طولانی است با فاصله مصرف کنیم. 

آشنایی با آداب و رسوم شب یلدا در سمنان

این متخصص طب ایرانی افزود: خوردن انار و کدوی حلوایی جزو رسوم مردم است اما مصرف هندوانه جزو چیزهایی است که رسم نبوده و اگر کسی می‌خواهد این میوه را استفاده کند، در حد بسیار کم باید مصرف کند. 

یارقلی با تاکید بر اینکه نباید در مصرف آجیل‌ها  زیاده‌روی کنیم، خاطرنشان کرد: بهترین چیزی که امشب باید مصرف کنیم خوردن کدوی حلوایی با عسل و دارچین است. 

وی گفت: انار را با گلپر مصرف کنیم، ترجیحا از آجیل‌های  خام استفاده کنیم و از خوردن غذاهای چرب پرهیز کنیم و بیشتر به قسمت‌های دیگر این شب  توجه کنیم که ما به آن اعراض نفسانی می‌گوییم. 

این متخصص طب ایرانی اضافه کرد: با دوستان و اقوام گپ زده و مشکلات یکدیگر را برطرف کنیم؛ چرا که یکی از چیزهایی که در طب ایرانی به سلامتی انسان برمی‌گردد، دیدن دوستان و اقوام است و اینها حالمان  را خوب می‌کند.

 یارقلی  با تاکید بر اینکه باید از خوردن غذاهای غلیظ پرهیزکنیم، تصریح کرد: غذاهای سبک مانند سالاد مصرف کرده و فاصله بین غذاها را نیز رعایت کنیم. 

کد خبر 471744 برچسب‌ها شب یلدا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۴۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، ابوالحسن عالی بیان کرد: طرح‌های مقابله با تنش آبی در مناطق مختلف استان بوشهر در دست اجراست که سعی می‌شود تا قبل از آغاز فصل تابستان این طرح‌ها اجرایی و وارد مدار بهره‌برداری تولید شوند.

 وی افزود: در همین راستا برای بهبود وضعیت آب مردم در جنوب استان بوشهر طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: با هدف افزایش پایداری آب شرب مشترکان در نخل تقی، عملیات بهسازی و مهندسی دوباره ایستگاه تقویت فشار مرکزی شهر و تعمیرات اساسی الکترو پمپ‌های این ایستگاه در مخزن چهار هزار مترمکعبی نخل تقی اجرا شد.

وی اظهار کرد: به تناسب تمامی اقدامات صورت گرفته در راستای رفع کمبود آب مردم، هم‌استانی‌ها نیز باید نسبت‌به بازنگری در نحوه مصرف و صرفه‌جویی در آب اهتمام لازم را داشته باشند.

عالی گفت: در سال آبی جاری میزان بارش‌ها در استان بوشهر کاهشی ۵۰ درصدی داشته که با توجه به تامین بیشتر آب مصرفی مردم از خارج استان، هم‌استانی‌ها باید بیش‌از پیش نسبت‌به مصرف بهینه آب توجه کنند.

دیگر خبرها

  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • بادامکی: نباید دقایق 97 و 122 گل بخوریم!
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟