Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری اظهار داشت: سیستم نظام مقدس جمهوری اسلامی برای همه انسان‌های فهمیده چه مسلمان و چه غیر مسلمان، چه شیعه و چه سنی و باقی اقلیت‌های دیگری که در کشورمان هستند و حتی دیدگاه آنها که خارج از کشور اما آگاه هستند، ارزش قائل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر در برخی موارد، شاهد برخوردهای جداطلب و دیدهای دیگری هستیم به خاطر ضعف در خود ماست اما دو مشکل دیگر نیز وجود دارد که یکی مشکل داخلی است که از آن به سیاست تعبیر می‌کنیم و دیگری مشکل بیرونی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برخی مشکلات به خاطر مواضع سیاسی بسیاری از مسئولانی است که به جای اجرای متن قانون که عدالت است و اجرای آن خواه و ناخواه وجدان هر انسان آگاهی را چه مسلمان و چه غیر مسلمان اغنا می‌کند، متاسفانه بر اهداف انحرافی است و به جای عدالت، امتیازدهی را جایگزین می‌کنند.

وی تصریح کرد: اهداف دور از نظام و اسلام موجب می‌شود که بسیاری به اسم شیعه و سنی یا اقلیت‌های دیگر فرصت یابی کنند و مواضع دیگری بگیرند و به گونه ای دیگر برخورد کنند یا حرفی‌هایی خارج از قواره بزنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در پشت مرزها نیز دشمنانی هستند که همواره می‌خواهند به هر بهانه‌ای، از جمله در جنبه‌های دینی، مذهبی و قومیتی و حتی جنسیتی اختلاف و تفرقه ایجاد کنند.

وی افزود: در خراسان جنوبی برادران اهل سنت در کنار اهل تشیع، قرن‌ها به خوبی زندگی کرده‌اند و آنچه گفته می‌شود، آنها وقفیاتی در جهت عزاداری امام حسین (ع) در شهرستان درمیان داشته و دارند و در شب‌های محرم برای مجالس سوگواری ابا عبدالحسین، طبخ غذا می‌کنند.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: پس از انقلاب نیز برادران اهل سنت، این نظام را به خوبی همراهی کردند و علمای اهل سنت چه اوایل انقلاب و چه اکنون مواضع بسیار خوبی داشته و دارند.

وی گفت: شعرای بسیار خوبی از برادران اهل سنت در تاریخ وجود دارد که از جمله آن می‌توان به آقای رفیعی اشاره کرد که دیوان شعری از ایشان باقی مانده و هم از نظر ارزش شعری و هم از نظر محتوا جالب است و در آن کتاب ایشان از نبی اکرم (ص)، اهل بیت (ع) و ائمه اطهار و دو قطعه خاص در رابطه با حضرت مهدی (عج)، سروده‌های زیبایی را به یادگار گذاشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه از کید و مکر دشمنان اسلام نه فرزندان شیعه و نه فرزندان سنی مصونیت ندارند گفت: اگر دولت ما به عنوان یک دولت اسلامی به معنای عام برابر متن قانون اساسی و به دور از انگیزه‌های گروهی، حزبی، شعارها، روزنامه‌ها و غرب پرستی عمل کند، به آرمان‌های انقلاب نزدیک‌تر می‌شویم.

وی اضافه کرد: اگر متن قانون اساسی مورد توجه باشد و مسوولان چشمهای طمع که به دنبال امتیازگیری هستند را ببندند و با دید وسیع عدالت را پیاده کنند، افراد از عمق جان به این نظام ارادت پیدا می‌کنند و اسوه و نمونه این کار، وجود مقدس رهبر انقلاب و قبلا بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: آسیب‌ها به نفع هیچ کسی نیست جز به نفع آنها که پشت مرزها هستند.

وی افزود: از اینکه در امور اهل سنت، بعثه مقام معظم رهبری، مدبرانه و حکیمانه این مسائل را اداره می‌کند که وقتی بر می‌گردند با چه خاطرات خوشی بر می‌گردند، خیلی ارزش دارد.

برچسب‌ها وحدت اسلامی اتحاد شیعه و سنی خراسان جنوبی سید علیرضا عبادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وحدت اسلامی اتحاد شیعه و سنی خراسان جنوبی سید علیرضا عبادی وحدت اسلامی اتحاد شیعه و سنی خراسان جنوبی سید علیرضا عبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۴۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در این مدت ۷۰ تخت ویژه آی سی یو با تجهیزات کامل، ۲۲ دستگاه آزمایشگاهی پیشرفته، ۳۱ دستگاه شاخص تشخیصی از جمله سه دستگاه ام ار آی برای قاین، فردوس و طبس، ۵۶۴ تخت بیمارستانی، دستگاه سی تی اسکن آنژیو (برای مرکز فوق تخصص قلب بیرجند) و یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای بیماران سرطانی و قلب و عروق با کمک دولت تأمین شده است.

موسوی میرزایی افزود: در دولت سیزدهم همچنین ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی تکمیل شده و علاوه بر طرح‌های توسعه بیمارستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان، برای قاین، نهبندان، زیرکوه و طبس هم پروژه فعال است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۱ نفر دستیار تخصصی پزشک در هشت رشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به تحصیلند گفت: هم اکنون ۶۵ کد رشته در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال است و علاوه بر آن ۲۱۱ دانشجوی تحصیلات تکمیلی هم در رشته‌های مختلف از جمله مغز و اعصاب، جراحی اعصاب، بیماری‌های داخلی، قلب، رادیولوژی، جراحی عمومی و ... در حال تحصیلند تا به جمع جامعه‌ی پزشکی بپیوندند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۴۳ مرکز سلامت شهری، ۶۱ مرکز سلامت روستایی، ۷۱ پایگاه بهداشتی، ۳۲۶ خانه بهداشت، ۸۵ پایگاه اورژانس جاده‌ای و ۲ پایگاه امداد هوایی در خراسان جنوبی خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند.

وی گفت: افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی مهمترین هدفگذاری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است که هم اکنون حدود ۹ هزار پرسنل دانشگاه، برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

دیگر خبرها

  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • تعزیر قاچاقچی سوخت در بیرجند
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد