Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@08:09:31 GMT

درشب «یلدا» چه بخوریم؟

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۵۳۳۶

درشب «یلدا» چه بخوریم؟

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، امشب  شب آغاز فصل زمستان و به عنوان شب «یلدا» است و مردم ایران با دورهمی و محفل‌های خانوادگی این شب را می‌گذرانند و هرکس به تناسب توان مالی خود سعی می‌کند مواد غذایی مختلفی را مصرف کند.

علیرضا یارقلی، متخصص طب ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که «در شب یلدا چه مواد غذایی را مصرف کرده و چه موادی را مصرف نکنیم؟»، اظهار داشت: نکته اصلی که باید به آن توجه کنیم این است که امشب  شب در هم خوری مردم است؛ در نتیجه مردم باید از پشت سر هم خوری پرهیز کنند

وی ادامه داد : اگر می خواهیم چیزی بخوریم با توجه به اینکه شب طولانی است با فاصله مصرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این متخصص طب ایرانی افزود: خوردن انار و کدوی حلوایی جزو رسوم مردم است اما مصرف هندوانه جزو چیزهایی است که رسم نبوده و اگر کسی می‌خواهد این میوه را استفاده کند، در حد بسیار کم باید مصرف کند. 

یارقلی با تاکید بر اینکه نباید در مصرف آجیل‌ها  زیاده‌روی کنیم، خاطرنشان کرد: بهترین چیزی که امشب باید مصرف کنیم خوردن کدوی حلوایی با عسل و دارچین است. 

وی گفت: انار را با گلپر مصرف کنیم، ترجیحا از آجیل‌های  خام استفاده کنیم و از خوردن غذاهای چرب پرهیز کنیم و بیشتر به قسمت‌های دیگر این شب  توجه کنیم که ما به آن اعراض نفسانی می‌گوییم. 

این متخصص طب ایرانی اضافه کرد: با دوستان و اقوام گپ زده و مشکلات یکدیگر را برطرف کنیم؛ چرا که یکی از چیزهایی که در طب ایرانی به سلامتی انسان برمی‌گردد، دیدن دوستان و اقوام است و اینها حالمان  را خوب می‌کنم.

 یارقلی  با تاکید بر اینکه باید از خوردن غذاهای غلیظ پرهیزکنیم، تصریح کرد: غذاهای سبک مانند سالاد مصرف کرده و فاصله بین غذاها را نیز رعایت کنیم. 

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است

سهراب سهرابی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سیاست های ما در خصوص برنج توسعه سطح زیرکشت نیست، بلکه با افزایش عملکرد در واحد سطح بدنبال خوداتکایی هستیم.

او سطح زیرکشت برنج در سال گذشته را ۷۷۰ هزارهکتار اعلام کرد و افزود: برآوردها حاکی از آن است که امسال بدلیل شرایط مساعد بارش، سطح زیرکشت برنج همانند سال قبل باشد.

سهرابی ادامه داد: با توجه به آنکه عملیات کشت در شالیزارها به تازگی آغاز شده و همواره ادامه دارد، لذا از الان نمی توان برآوردی راجع به تولید داشت.

مجری طرح خودکفایی برنج سرانه مصرف برنج به ازای هرنفر را ۳۵ کیلو اعلام کرد و افزود: با احتساب جمعیت کشور و جمعیت اتباع و ذخایر استراتژیک ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است که سال گذشته ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن از این میزان در داخل تولید و مابقی کسری از طریق واردات تامین می شود.

او گفت: بنابر ابلاغ مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال مبنی بر مشارکت مردم که کشاورزان هستند، امکان افزایش ضریب خودکفایی با تامین بذور اصلاح شده، خرید ماشین آلات و دنباله بندها، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، تامین و کنترل بیولوژیک بیماری و توسعه ارقام پرمحصول وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • ۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها