Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام مسئول در وزارت علوم در پیگیری درخواست دانشجویان برای تعطیلی دانشگاه‌ها در روزهای آلوده، گفت: مصوبه مورد استناد استانداری درباره شرایط حاد و اضطرار آب و هوایی، اجازه تعطیلی مراکز آموزشی اعم از آموزش مقدماتی و عالی را بنا به تشخیص به استاندار می‌دهد البته وزارت علوم عضو این کمیته نیست.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،‌ برخی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من خواستار «پیگیری تعطیلی دانشگاه‌ها در روزهای آلوده» شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کاربران معتقدند که متاسفانه یکی از رویه‌های نادرست موجود در ایام آلودگی هوا، تعطیلی مدارس و عدم تعطیلی دانشگاه ها است و درخواست دارند که خبرنگاران فارس این مطالبه را از مسؤولان پیگیری کنند.

* استانداری می‌تواند در شرایط حاد و اضطرار آب و هوایی، مراکز آموزشی اعم از آموزش مقدماتی و عالی را تعطیل کند

در پیگیری این سوژه، علیرضا عبداللهی نژاد مدیر روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گره علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،‌ اظهار داشت: استانداری مصوبه‌ای در این باره دارد که مصوبه موجود استاندار را مکلف می‌کند در شرایط حاد و اضطرار آب و هوایی، مراکز آموزشی اعم از آموزش مقدماتی و عالی را تعطیل کند. 

عبداللهی نژاد ادامه داد:‌ استانداری در شرایط اضطرار آلودگی هوا به این مصوبه استناد می‌کند و بنابراین می‌تواند طبق این مصوبه تعطیلی را به دانشگاه‌ها هم تسری دهد.

وی خاطر نشان کرد:‌ همچنان که در تعطیلی اخیر مؤسسات آموزش عالی به همین مصوبه استناد و دانشگاه‌ها تعطیل اعلام شد.

*پیگیری تعطیلی دانشگاه‌ها در روزهای آلودگی هوا از وزارت علوم

عبداللهی نژاد در پاسخ به خواسته دانشجویان برای تعطیلی دانشگاه‌ها در روزهای اضطرار آلودگی هوا و پیگیری و رایزنی وزارت علوم از طرف دانشجویان در این باره، گفت: وزارت علوم در کمیته اضطرار آلودگی هوا عضو نیست که نظری داشته باشد و رأساً هم نمی‌تواند در این زمینه اقدامی انجام دهد.

وی ادامه داد: همچنان که وقتی مدارس تعطیل می‌شود، وزارت آموزش و پرورش پیگیری نکرده است. وزارت علوم هم مانند وزارت آموزش و پرورش است و تفاوتی ندارد.

مدیر روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توضیح داد: به دلیل تعداد بسیار بیشتر دانش‌آموزان نسبت به دانشجویان و قرار داشتن قشر کودک و نوجوان در طبقه حساس جامعه از نظر سلامت، مدارس در صدر تعطیلی قرار می‌گیرند؛ علاوه بر این، بسیاری از دانش‌آموزان با وسیله نقلیه والدین به مدرسه رسانده می‌شوند. 

*اگر در هر بار آلودگی هوا دانشگاه را تعطیل کنیم با اختلال در آموزش مواجه می‌شویم

عبداللهی نژاد اظهارداشت: تعطیلی مراکز آموزش عالی شمشیری دولبه است؛ از یک‌سو آلودگی از نظر سلامت و حفظ جان مضر است و از سوی دیگر تداوم فرآیند آموزش هم مهم است.

این مقام مسؤول در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: استانداردهای کمی و کیفی باید در طول ترم تحصیلی رعایت شود؛ از حدود سه ماه قبل از آغاز ترم، همه چیز از جمله زمان ثبت‌نام،‌ انتخاب واحد، حذف واحد، پایان کلاس، تاریخ امتحان و پایان ترم مشخص است.

وی ادامه داد: وقتی در فصل پاییز و زمستان قرار می‌گیریم، اگر هر بار که آلودگی هوا رخ می‌دهد دانشگاه را تعطیل کنیم با اختلال در آموزش مواجه خواهیم شد و کار آموزش دشوار خواهد شد.

عبداللهی نژاد تصریح کرد: با این حال در مواردی که کمیته اضطرار آلودگی هوا زیر نظر استانداری تهران تشخیص داده که دانشگاه باید تعطیل باشد وزارت علوم تابع بوده است.

*پیشنهاد تعطیلی زمستان به جای تابستان

عبداللهی نژاد درباره پیشنهاد تعطیلی یک هفته تا یک ماه مراکز آموزشی در نیمه دوم سال و جبران تعطیلی با آغاز فعالیت از قبل از مهر ماه،‌ گفت: در این باره هنوز بحث جدی نشده که از وزارت علوم اظهارنظر خواسته باشند؛ اگر بحث جدی باشد وزارت علوم می‌تواند کمیته‌ای از معاون آموزشی، معاون پژوهشی، معاون اداری مالی و جمع منتخبی از رؤسای دانشگاه‌ها را تشکیل دهد و به صورت دقیق و کارشناسی اظهار نظر و تصمیم‌گیری کند.

این مقام مسؤول در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: البته باز هم وزارت علوم نمی‌تواند رأساً‌ اقدام کند و باید پیشنهاد را برای اجرایی شدن به دولت یا نهاد قانون‌گذاری ارجاع دهد.

وی تاکید کرد: نظر شخصی من این است که با تکرار وضعیت آب و هوایی در سال‌های گذشته و پیشآمد اضطرار آلودگی هوا در زمستان می‌توان به این پیشنهاد عمل کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت علوم آلودگی هوا فناوری آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۵۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر نقش ماماها در افزایش زایمان طبیعی و کاهش سزارین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی پیامی به مناسبت روز ماما صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

«روز جهانی ماما فرصت مناسبی برای یادآوری اهمیت و جایگاه مامایی در نظام سلامت و تجلیل و قدرانی از خدمات خالصانه و زحمات بی‌شائبه کسانی است که نخستین لحظه‌های شوق انگیز زیستن را نظاره‌گر هستند.

تلاش جامعه مامایی در راستای کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی، ارتقای بهداشت باروری، انجام مشاوره‌ها و آموزش‌های دوران بارداری، مراقبت‌های مادر و نوزاد و پایش رشد کودک و سلامت زنان جامعه و تأمین سلامت و کاهش میزان مرگ و میر مادران و نوزادان که یکی از شاخص‌های مهم توسعه به شمار می‌رود، ستودنی است.

اگرچه آموزش همگانی و ارتقای سلامت کار دشواری است اما ترویج زایمان طبیعی و توسعه بلوک‌های زایمان قطعاً فردایی بهتر را برای هر جامعه نوید می‌دهد.

در این راستا با عنایت به سیاست‌های جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، توجه به مامایی و توانمندسازی ماماها و تسهیل بهره‌گیری از خدمات آنان اعم از پوشش‌های بیمه‌ای و رفع مشکلات صنفی ضروری است.

جامعه مامایی با بهره‌گیری از دانش و تخصص، مهارت و تجربه به آموزش و فرهنگ‌سازی در جمعیت تحت پوشش خود می‌پردازند تا بستر مناسبی فراهم آورند برای این که جامعه‌ای سالم، پویا، پرنشاط با حضور مادران و کودکانی سالم داشته باشیم.

اینجانب ضمن تبریک این روز به تمامی ماماهای شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به ویژه اساتید، دانشجویان و ماماهای فعال در واحدهای بهداشتی و درمانی، از تلاش‌های این عزیزان در راستای سلامت مادران و کودکان قدردانی کرده و توفیق، سلامت و سربلندی یکایک آنان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

کد خبر 750835

دیگر خبرها

  • نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • نشریات دانشجویی روایتگر صادق جنبش‌های دانشگاه‌های غربی از وضعیت غزه باشند
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه در فارس برگزار شد
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه به دلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد