Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@13:34:33 GMT

تولید توربین گازی کلاس F

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۵۵۰۰

متخصصان گروه صنعتی مپنا موفق به تولید توربین گازی کلاس F در شرکت توگا شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، با تلاش متخصصان کشورمان گروه صنعتی مپنا موفق شدند به حدود ۳۰ درصد از تکنولوژی تولید توربین گازی کلاس F در شرکت توگا دست پیدا کنند.

نخستین توربین گازی کلاس F گروه مپنا به ظرفیت سیصد و هفت مگاوات، صبح امروز از کارخانه شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا) به نیروگاه دوکوهه خوزستان ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت توربین (توگا) با بیان اینکه این توربین با همکاری شرکت زیمنس آلمان در شرکت توگا تولید شده است افزود: با بهره‌برداری از این نوع توربین، راندمان چهل درصد در سیکل ساده گازی و ۵۹ درصد در سیکل ترکیبی حاصل می‌شود، بهمنی با بیان اینکه استفاده از توربین گازی کلاس F، سبب مصرف سوخت کمتر و سازگاری زیست محیطی بیشتر در تولید برق حرارتی می‌شود، ورود دانش توربین‌های کلاس F به صنعت نیروگاهی ایران را نقطه عطف مهمی در اعتلای این صنعت خواند و افزود: طبق برنامه ششم توسعه، راندمان نیروگاه‌های حرارتی باید به چهل درصد برسد و در حال حاضر راندمان نیروگاه‌ها اندکی پایین‌تر از این است، اما قطعاً با احداث نیروگاه‌های کلاس F که قرار است در هشت نقطه کشور نصب شود راندمان نیروگاه‌ها افزایش می‌یابد.

بهمنی با بیان اینکه توربین کلاس F قرار است در نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه اندیمشک مورد بهره‌برداری قرار گیرد، افزود: این نیروگاه در قالب مجموعه قرارداد پنج هزار مگاوات نیروگاه‎های کلاس F، بین گروه مپنا و شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی در بهمن ماه سال جاری احداث می‌شود و شامل یک واحد توربین گازی ۳۰۷ مگاواتی، یک بویلر بازیافت حرارتی سه فشاره، یک واحد بخار به ظرفیت ۱۴۱ مگاوات و سیستم خنک‌کن هوایی است.

وی در ادامه بیان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ تکنولوژی ساخت این توربین به صورت کامل در شرکت توگا انجام خواهد شد.

توربین گازی کلاس F به شهر اندیمشک استان اهواز فرستاده شد تا در نیروگاه دو کوهه استان خوزستان که در دهه فجر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد استفاده شود.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تکنولوژی تولید توربین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۵۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود

احمد لطفی به اشاره نام‌گذاری امسال به‌عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" پرداخت و بیان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم فرصت مناسبی است که با مشارکت مردم در تولید و اقتصاد، جهش ایجاد کرد و هر جایی که مردم حضور داشته‌اند و از ظرفیت آنها استفاده شده است شاهد رشد و موفقیت بیشتر بوده‌ایم.

رئیس شورای اداری تنگستان افزود: همه دستگاه‌های اجرایی بر اساس منویات مقام معظم رهبری که بر اساس یک راهبرد دقیق و کلی نظام ترسیم شده است موظف هستند زمینه مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کنند.

وی تخصیص اعتبارات سال ۱۴۰۲ را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ۶۰ درصد اعتبارات تملک دارایی تنگستان معادل ۲۴۰ میلیارد تومان تخصیص یافت که در مقایسه با سال‌های گذشته مناسب است.

فرماندار تنگستان با اشاره به تخصیص اعتبارات ملی برای طرح‌های عمرانی در این شهرستان خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتبارات تملک دارایی تنگستان طرح مهم از جمله ساخت سد، اسکله و بندر، خط ریلی، بزرگراه و مسکن به‌عنوان طرح‌های پیشران منابع آن از اعتبارات ملی تأمین شد.

لطفی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی تنگستان باید توجه داشته باشند رسیدگی به درخواست‌های مردمی در چارچوب مقررات که در روز دیدار مردمی صورت می‌پذیرد بسیار مهم است که غالب آنها هم خیلی سنگین، پیچیده و مشکل نیست.

وی با تأکید بر این نکته که مدیران باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در هفته ۲ روز به‌صورت میدانی امور اجرایی خود را پیگیری کنند اضافه کرد: یکی از معضلات مهم شهرستان تنگستان در ابتدای دولت سیزدهم آمار بالای مدارس تخریبی بود که تا پایان سال گذشته تعداد ۱۰ مدرسه از یک تا ۹ کلاس که فرایند آن از سال‌های گذشته شروع شده بود و کمترین پیشرفت فیزیکی داشت با تخصیص کامل منابع مورد نیاز، تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

فرماندار تنگستان با اشاره به ساخت ۱۲۸ کلاس درس در این شهرستان تصریح کرد: در یک برنامه هدفمند با انعقاد تفاهم نامه مشترک بین فرمانداری شهرستان تنگستان و اداره‌کل نوسازی استان بوشهر تعداد ۱۲۸ کلاس درس با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در مدت ۲ سال ساخته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده