Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@12:02:06 GMT

سایت دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه فعال شده است

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۵۵۶۹

سایت دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه فعال شده است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد معصومی فر روز شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: بسیاری از موضوعاتی که راجع به آن جلسه داریم هنوز حل نشده و علیرغم تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار امروز رتبه ۱۲۸ هستیم که زیبنده کشور ما نیست.

وی بیان کرد: با ریشه یابی مشکلات لازم است از تجربه دیگر کشورها استفاده کنیم زیرا امروز تورم در همه کشورها حل شده فقط ۱۰ کشور تورم دو رقمی دارند که ما هم می‌توانیم در مسیر اصلاح امور گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معصومی فر یادآور شد: خیلی از مشکلات ما فقط تحریم نیست و در شرایط که اقتصاد ما نفتی است این پیامدها را داریم، نفت خوب است اما اتکا به آن در اقتصاد منطقی نیست.

اقتصاد نفتی محکوم به شکست است

سفیر ایران در سوئد تصریح کرد: وقتی در شروع کسب و کار رتبه خوبی داریم نشان می‌دهد دریافت مجوز برای عده‌ای رانت دارد در حالی که در کره جنوبی هیچ رانتی نیست و برای شروع همه آزادند وارد بازار تولید شوند اما وقتی کارها عملی شد حمایت دولت شامل افراد می‌شود ولی در کشور ما برعکس است.

وی یادآور شد: اقتصاد سوبسیدی، سیاست زده و نفتی پیامدش همین می‌شود که کشورمان با آن روبرو شده در حالی که باید اقتصاد بر مبنای نیروی انسانی شکل بگیرد.

معصومی فر گفت: در کشور ژاپن از سنین کودکی موضوع اقتصاد را یاد می‌دهند و همان مقطع ابتدایی به کودکان می‌گویند کشور چیزی ندارد و باید همه تلاش کنند تا به ثروت برسند اما در ایران در کتب درسی می‌گوئیم ایران همه چیز دارد و ذهن کودکان به تنبلی و راحت طلبی شکل می‌گیرد.

وی اظهار داشت: تعارض منافع بخش دولتی و خصوصی را هنوز حل نکرده ایم و کارمند دولتی می‌خواهد در زمان امضا حق خود را بگیرد اما باید بتوانیم جوری تشویق کنیم تا مانند زمانی که تیم ملی پیروز می‌شود همه احساس خوشحالی می‌کنند در حوزه اقتصاد و تجارت هم همه در مشارکت کار خود را سهیم بدانند که منتفع می‌شوند.

اصلاح رویکرد اقتصادی در وزارت خارجه

معصومی فر یادآور شد: در مورد سیاست‌های اقتصادی خوشبختانه در وزارت امور خارجه با ابلاغ مفاد اقتصاد مقاومتی و تکیه بر قانون توسعه ششم و بهبود فضای کسب و کار یک اصلاح اساسی در رویکردها صورت گرفته است.

وی بیان کرد: از دو سال قبل از روش دیپلماسی اقتصادی به صورت ساختاری استفاده می‌شود و برنامه‌هایی بر مبنای اقتصاد مقاومتی فعال شده و تسهیل گردشگری، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تجارت را جدی گرفته ایم و کارگروه ماده ۹ در وزارت خارجه فعال شده که برای تسهیل امور اقدام خواهد شد.

معصومی فر یادآور شد: وابستگان بازرگانی در سفارت خانه‌های کشور باید افزایش یابد و در این راستا بخش خصوصی هم می‌تواند دفتر تجاری در کشورهای هدف دایر کند.

فعال شدن سایت اقتصادی وزارت خارجه

مدیرکل راهبرد اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: سایت دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه فعال شده که در معرفی توانمندی اقتصادی و تجاری ایران و شناسایی بازارهای هدف می‌تواند مؤثر باشد.

وی بیان کرد: تمام فعالان اقتصادی می‌توانند از طریق این سامانه با سفارت خانه ارتباط برقرار کرده و سفارش کار دهند که فاز دوم سامانه نیز به زبان انگلیسی بزودی راه اندازی می‌شود که این کار گام بزرگی برای فعال شدن کارهای تجاری و همکاری اقتصادی و تجاری با کشورهاست.

معصومی فر افزود: سوئد از کشورهای پیشرو در فناوری و در اقتصاد و سیاست روش معتدلی دارد و بسیار قدرتمند است و با ایران نیز روابط خوبی دارد و در حوزه صنعت خودرو با ایران مناسبات دیرین دارد که البته در شرایط تحریم با موانعی روبرو شده که باید راهکاری برای حل آن پیدا کنیم.

وی گفت: سوئد در حوزه محیط زیست و صنعت سبز رتبه اول جهانی دارد و زباله از نروژ و فنلاند وارد می‌کند و در مخابرات، الکترونیک، صنایع معدنی و حمل و نقل و گلخانه توانمندی بالایی دارد که استان قزوین می‌تواند از آن استفاده کند.

معصومی فر یادآور شد: قزوین از استان‌های شاخص کشور در حوزه صنعت، کشاورزی، گردشگری است و نیروی ماهر خوبی دارد که از ظرفیت‌ها غفلت شده که شما می‌توانید در حوزه دانش و فناوری و صنعت و کشاورزی با کمک سوئد وضعیت خود را ارتقا بخشید.

وی برای بسترسازی و توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی بین سوئد و استان قزوین اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 4803499

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بوشهر ایلام تعطیلی مدارس گرگان شهرکرد قزوین خطبه های نماز جمعه انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند یاسوج بارش برف شیراز شب یلدا بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان اینکه ایران از واردات مرغ اجداد بی نیاز شد گفت: احیا سیزده فارمِ غیر فعال تولید مرغ مادر در راستای موارد سازی و افزایش تولید در حال انجام است - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در حالی که در گذشته بیش از 90 درصد مرغ اجداد جوجه‌یک‌روزه از کشور‌های دیگر تامین می‌شد سازمان اقتصادی کوثر که مجری نگهداری و تولید آرین در کشور است اعلام کرد که ایران با دانش متخصصان از واردات اجداد از کشور‌های غربی بی نیاز شد و در زمره هشت کشور دارنده این فناوری استراتژیک قرار گرفت.

فخاری رئیس این سازمان حتی اعلام کرده است که ظرفیت صادرات به کشور‌های دوست دیگر فراهم شده است. ضریب تبدیل در مرغ آرین از 2.2 به 1.7 کاهش یافته است که با توجه به ارزانی جوجه یک‌روزه آرین نسبت به جوجه نژاد راس و سلامت بیشتر این محصول پروتئینی رقابت نژاد ایرانی را با سویه‌های وارداتی وارد مرحله جدی‌تری کرده است.

مالزی خریدار مرغ آرین ایران شد

وی در تبیین اجمالی شیوه‌هایی که منجر به کاهش ضریب تبدیل در این نژاد شده است، بیان داشت: به‌گزینی ژنتیکی و تغییر روش‌های پرورش در بخش GGP، اجداد و مرغ مادر نقش مهمی در این تحول ایفا کرد.

در سال 1400 بیش از 90 درصد بازار جوجه‌یک‌روزه کشور متعلق به سویه راس، آربوراکرز و کاپ بوده که از طریق واردات مرغ اجداد از دو شرکت بزرگ اصلاح نژادی آویاژن و کاپ تامین شده است.

نژاد مرغ ایرانی آرین یا همان لاین ایرانی پس از سال‌ها دوباره احیاء شده است، فعالان دامپروری بهره وری نژاد مرغ آرین را پایین می‌دانند، اما منتخصصان کشور می‌گویند که کار اصلاح نژادی پایان نیافته و ادامه دارد.

 ناصر فخاری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به عنوان مجری مرغ لاین آرین در این ارتباط  اظهار داشت: واردات دستگاه جوجه‌کشی که نقش بزرگی در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ دارد تحریم شد و این دستگاه را دیگر به ایران نفروختند، این اتفاق باعث شد همکاران ما تصمیم بگیرند که این وابستگی را قطع کنند، لذا از دل تهدید و تحریم تلاش‌ها برای کسب خودکفایی شکل گرفت و با نوآوری و خلاقیت نه تنها دستگاه جوجه‌کشی مرغ بلکه دستگاه جوجه‌کشی بوقلمون را نیز تولید کردند و مایه خرسندی است که دستگاه ایرانی تولید شده راندمان تولید را بهبود بخشیده و در بخش خصوصی نیز مورد استقبال واقع شده است.

وی افزود: با تولید لاین مرغ آرین ضریب امنیت غذایی و استقلال اقتصادی کشور بالا رفته است و به جرأت می‌گوییم امروز تمام مرغ اجداد مورد نیاز کشور در سازمان اقتصادی کوثر تامین می‌شود و در تامین این کالای راهبردی که تولید گوشت مرغ به آن بستگی دارد دیگر نیازی به واردات از کشورهای دیگر نداریم.

فخاری ادامه داد: در راستای  به جریان انداختن اموال و دارایی‌های متروکه، راکد و یا بلااستفاده به نفع تولید، مولدسازی سیزده فارمِ غیر فعال تولید مرغ مادر، در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!/دیپلماسی را نادیده نگیریم/كريدور عراق-اردوغان- اروپا
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!