Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@23:14:02 GMT

پیش بازی فینال جام جهانی باشگاه‌ها ۲۰۱۹

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۵۵۹۱

پیش بازی فینال جام جهانی باشگاه‌ها ۲۰۱۹

امشب یک قهرمان جدید در جام‌جهانی باشگاه‌ها معرفی خواهد شد و لیورپول و فلامنگو در پی کسب این جام هستند.

به گزارش مشرق، تورنمنتی کوچک که با چند بازی یک قهرمان را به دنیا معرفی خواهد کرد. جام جهانی باشگاه‌ها ۲۰۱۹ که امسال برای نخستین مرتبه در قطر برگزار شد امشب به پایان راه خودش خواهد رسید. از ساعت ۲۱ لیورپول قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و فلامنگو قهرمان کوپا لیبرتادورس برای جام قهرمانی تلاش خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم‌های انگلیسی و برزیلی که سابقه قهرمانی را نداشته‌اند و هر کدام جام را بالای سر ببرد دهمین قهرمان مسابقات خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سرمربی جهان از نگاه آقای معمولی

لیورپول؛ جامی برای کریسمس پرماجرا
جام جهانی باشگاه‌های ۲۰۱۹ برای لیورپول به‌نوعی شروع شد که هواداران‌شان را ترس برداشت. ترکیبی که مثل همیشه نبود و دردسری که مونتری ایجاد کرد، اما فینال سناریوی متفاوتی برای شاگردان کلوپ نوشته خواهد شد. فان‌دایک برمی‌گردد، مانه، فیرمینو و آرنولد به ترکیب اصلی اضافه می‌شوند و لیورپول مثل همیشه خواهد شد. تصمیم کلوپ برای بازی با مونتری ریسکی بود، اما جواب داد. شاید سال‌ها باورش برای مردم سخت باشد که لیورپول در ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ۹ بازی به میدان رفت، یعنی تقریباً هر ۳ روز یک بازی.

حتی به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت با دو تیم متفاوت در دو تورنمنت بازی کرد. کلوپ اگر دسامبر را به سلامت بگذارد می‌تواند باز هم تیمش را به جاهای خوبی برساند و شاید قله‌های افتخاری که فتح می‌کنند از فصل قبل بیشتر هم باشد. امشب شانس دارند نخستین جام فصل که جام جدیدی در ویترین افتخارات باشگاه خواهد بود را بالای سر ببرند. با این حال نباید تصور کنند بازی آسانی پیش‌رو دارند. فلامنگو بی‌شک آماده‌ترین تیم برزیل است و به‌خصوص در حمله کار را برای دفاع لیورپول سخت خواهد کرد.

فلامینگو؛ رقص و شادی در خاورمیانه
قرمز و مشکی‌های برزیل چند ماهی می‌شود فقط خوشی و شادی داشته‌اند. قهرمانی در کوپا لیبرتادورس به شکلی که هیچ‌وقت فراموش نشود و سپس جامی که یک دهه در برزیل حسرتش را می‌کشیدند بالای سر بردند. در واقع سال ۲۰۱۹ سال پایان حسرت‌ها برای فلامنگو بود، حسرت ۳۸ ساله در لیبرتادورس و حسرت ۱۰ ساله در سری A. وقتی ژرژ مندس از پرتغال خارج شد کسی فکر نمی‌کرد او چنین مسیری را برود. خیلی زود از الهلال جدا شد، اما در فلامنگو قهرمان مردم و باشگاه است. هر اتفاقی امشب در دوحه رخ بدهد سال ۲۰۱۹ باز هم برای فلامنگو فراموش‌نشدنی خواهد بود، اما یک قهرمانی در خاورمیانه مثل خامه روی کیک پایان سال‌شان خواهد بود. فلامنگو با بازگشت برابر ریورپلاته در فینال کوپا لیبرتادورس نشان داد تا واپسین دقایق پا پس نخواهد کشید. سال‌هاست نماینده‌های آمریکای‌جنوبی می‌خواهند نشان دهند چیزی از اروپایی‌ها کم ندارند. فلامنگو هم مثل لیورپول در حدود ۲.۵ گل در هر بازی میانگین گل زده‌اش است و اگر احتیاط در این دیدار حکمفرما نشود می‌توانیم امیدوار باشیم یک نبرد زیبا و پرگل ببینیم.

آخرین جدال
لیورپول و فلامنگو فقط یک مرتبه در تاریخ به مصاف هم رفته‌اند. در فینال جام بین‌قاره‌ای سال ۱۹۸۱، تیم برزیلی موفق شد سرخ‌ها را با ۳ گل شکست دهد و قهرمان شود. در آن بازی که در توکیو برگزار می‌شد، نونس دو مرتبه و آدیلیو برای فلامنگو گلزنی کردند. ستاره آن دیدار زیکو کاپیتان و اسطوره فلامنگو بود.

آمار بازی
یک) چه لیورپول قهرمان شود و چه فلامنگو، شاهد بالا رفتن جام قهرمانی توسط بازیکنان تیمی جدید در جام جهانی باشگاه‌ها خواهیم بود.
یک) انگلیسی‌ها فقط یک مرتبه قهرمان جام جهانی باشگاه‌ها شده‌اند و آن قهرمان منچستریونایتد در سال ۲۰۰۸ بوده است.
۴) برزیلی‌ها بعد از اسپانیایی‌ها با ۴ قهرمانی پرافتخارترین هستند. البته فلامنگو از این قهرمانی‌ها سهمی نداشته و جام‌ها را کورینتیانس، سائوپائولو و اینترناسیونال برده‌اند.
۷) از آخرین قهرمانی یک تیم غیراروپایی ۷ سال می‌گذرد. کورنتیانس سال ۲۰۱۲ آخرین قهرمان غیراروپایی بود.
۵) ۵ سال متوالی است در جام جهانی باشگاه‌ها تیم‌های اسپانیایی قهرمان شده‌اند، ۴ جام به رئال رسیده و یک جام به بارسا.
یک) لیورپول در این فصل فقط یک باخت برابر ناپولی داشته و در لیگ برتر شکست نخورده. البته اگر آن بازی لیورپول با تیم جوانان‌شان برابر استون‌ویلا در جام اتحادیه را حساب کنیم باخت‌های‌شان به عدد ۲ می‌رسد.
۲۴) پیش از حضور در جام جهانی باشگاه‌ها، فلامنگو ۴ بر صفر از سانتوس باخت که این شکست سنگین پایانی بر ۲۴ بازی بدون شکست قهرمان این فصل سری A برزیل بود.
۲۵) در ۶ بازی نخست جام جهانی باشگاه‌ها ۲۵ گل به ثمر رسیده، یعنی به‌طور میانگین ۴.۱۶ گل در هر دیدار. بهترین میانگین گل تورنمنت متعلق به سال گذشته بود که ۴.۱۳ گل در هر بازی زده شد. این احتمال وجود دارد که رکورد سال پیش امسال شکسته شود.
۵) آخرین بازی جام جهانی باشگاه‌ها که گل نداشت سال ۲۰۱۴ برگزار شد. دیدار بین تیم‌های المغرب تطوان و اوکلندسیتی.

مصدومان و محرومان
فابینیو، ناتانیل کلاین، جوئل ماتیپ و دیان لوورن به جام جهانی باشگاه‌ها نرسیدند. ویرجیل فان‌دایک و جورجینیو واینالدوم ستاره‌های هلندی لیورپول هم مصدوم بودند که به احتمال زیاد به فینال خواهند رسید. فلامنگو هیچ مصدوم یا محرومی برای فینال ندارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول: آلیسون، آرنولد، گومز، فان‌دایک، رابرتسون، چمبرلین، هندرسون، میلنر، صلاح، مانه و فیرمینو
فلامینگو: آلوس، رافینیا، کایو، ماری، لوئیس، آرائو، گرسون، اورتون، دِآراسکائتا، هنریکه و گابریل

منبع: روزنامه خبر ورزشی

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق استراماچونی سهمیه بندی بنزین فوتبال فینال جام جهانی باشگاه ها لیورپول فلامینگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شمسایی در بازگشت کاروان تیم ملی فوتسال از تایلند اظهار داشت: خدا را صد هزار مرتبه شکر که توانستیم قهرمان شویم. ما دو سال قبل در مصاف با ژاپن بازی را واگذار کردیم و نایب قهرمان شدیم و اینکه چرا نتوانستم در آن سال جام قهرمانی را تقدیم مردم کنم بسیار ناراحت شدم و از مردم ایران بابت اینکه من را در این مدت تحمل کردند، بسیار تشکر می کنم.

او ادامه داد: از مسوولان فدراسیون و کمیته فوتسال که در این مدت کمک های زیادی به ما کردند، تشکر می کنم. سیزدهمین قهرمانی تیم ملی به نیت سیزدهم ماه رجب اتفاق بسیار خوبی بود و این قهرمانی هدیه ای از سمت من و بازیکنان فوتسال به مردم عزیز ایران بود.

او افزود: ما همه یک تیم بودیم و هر شخص وظیفه خودش را انجام می دهد و خدا را شکر در این مدت مسیر خوبی را طی کردیم.

شمسایی در رابطه با تمدید قرارداد خود با فدراسیون فوتبال و همچنین جام جهانی فوتسال گفت: پدیده های نوظهوری مانند فرانسه، هلند، تاجیکستان و افغانستان به این دوره از جام جهانی راه یافته اند و تیم های جدید را امسال در مسابقات شاهد خواهیم بود و باید برای همه مسابقات برنامه ریزی کرد.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران افزود: در رابطه با قرارداد با فدراسیون باید بگویم من پیش از جام ملت های آسیا هم می توانستم قرادادم را تمدید کنم اما دوست داشتم این اتفاق پس از کسب عنوان قهرمانی رقم می خورد. در همین حال باید با رییس فدراسیون و رییس کمیته فوتسال جلسه ای برگزار کنیم تا به جمع بندی نهایی دست یابیم. ما زمانی که بهترین شویم می توانیم دست به کارهای بزرگتری بزنیم.

او در پایان خاطر نشان کرد: همه تیم ها برای موفقیت در جام جهانی تلاش می کنند و کار راحتی نخواهیم داشت. ژاپنی که در دوره گذشته قهرمان آسیا شده بود در این دوره در مرحله گروهی حذف شد و این نشان می دهد که همه کشورها برای تقویت فوتسال خود برنامه ریزی کرده اند. در حال حاضر اکثر مربیان با کیفیت دنیا در فوتسال در آسیا حضور دارند.

کد خبر 6092373 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • احمدعباسی: بزرگ‌ترین رؤیایم بازی در فینال جام جهانی فوتسال است
  • فینال جام حذفی در کرمان برگزار می شود
  • آقاپور: می‌توانیم به فینال جام جهانی فوتسال برسیم
  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن
  • چه تیمی قهرمان لیگ برتر می شود؟
  • قهرمانی ایران در رقابت های جهانی والیبال دانش آموزی
  • یک جام و دو فینال/ ایران به دنبال فتح آسیا؛افغانستان در پی فصل نو
  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی
  • بولت، امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد
  • کلوپ: کی گفته ممکن نیست قهرمان شویم!