Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از پروژه‌های بزرگ عمرانی و گردشگری تنها در جنوب شهر گرگان و عمدتا در محدوده ناهارخوران اجرا می‌شد. اگر هم قرار بود اتفاقی در شهر رخ دهد این بالای شهرنشینان بودند که منافع بیشتری نصیب‌شان می‌شد اما حالا رویکردها به سمت حاشیه شهر تغییر کرده است. ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، تا پیش از این پروژه‌های بزرگ عمرانی و گردشگری تنها در جنوب شهر گرگان و عمدتا در محدوده ناهارخوران اجرا می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر قرار بود روگذری هم ساخته شود این سهم بالای شهرنشینان بود. فراتر از آن حتی در زیباسازی مبلمان شهری هم این مردم پایین شهر بودند که کمترین نفع را از اقدامات شهرداری می‌بردند.  اما رویکرد جدید در شهرداری گرگان سبب شده تا این پروژه‌ها سر از خیابان‌ها و کوی‌های حاشیه‌نشین سردربیاورد.

این اتفاقات می‌تواند زندگی شهروندان ساکن این مناطق را که دسترسی و سهم‌شان از خدمات و امکانات تفریحی و رفاهی، فرهنگی و آموزشی و غیره چندان زیاد نیست؛ دستخوش تحولات و تغییرات زیادی کند. توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و غیره می‌تواند پیامدهای اجرای چنین طرح‌ها و پروژه‌هایی در این مناطق باشد.

نمونه اخیر در شهر گرگان که بزرگترین پروژه عمرانی تاریخ شهرداری با 50 میلیارد تومان بودجه نام گرفته شامل تقاطع غیرهمسطح سربازان گمنام امام زمان (عج)، بازگشایی 60 متری افسران و اصلاح هندسی میدان بسیج را شامل می‌شود. پروژه‌ای که اتفاقا در منطقه افسران، انجیراب و زنگیان که از مناطق کم برخوردار شهر محسوب می‌شوند، اجرا شده است و توانسته در نخستین گام، ارزش اراضی مردم این منطقه را تا چند برابر افزایش دهد.

فعالیت گروه جهادی فاطمه الزهرا(س) در حاشیه شهر اردبیل650 دانش‌آموز نخبه و برگزیده حاشیه شهر مشهد ‌تجلیل شدندنخستین اظهار نظر رسمی شهردار بجنورد؛ از وضعیت «حاشیه شهر» خجالت می‌کشم

از دیگر نمونه‌های پروژه‌های بزرگ گردشگری که با رویکرد جدید شهرداری در منطقه کم برخوردار الغدیر در حال اجراست می‌توان به بازار موزه بزرگ گرگان اشاره کرد که در نوع خود یکی از بزرگترین پروژه‌های گردشگری در شمال کشور و با سرمایه‌گذاری بیش از 300 میلیارد تومان است.

حمیدرضا آقاملایی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق کمتر برخوردار سبب رونق اقتصادی این مناطق می‌شود، اظهارداشت: شهرداری‌ها دیگر یک سازمان ارائه دهنده خدمات عمرانی صرف نیستند بلکه مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی هم برعهده دارند.

وی افزود: یکی از راه‌های ایجاد نشاط اجتماعی بین شهروندان، بهبود خدمات‌رسانی و البته ایجاد رونق اقتصادی در محدوده زندگی آنان است.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان بیان داشت: شهرداری گرگان با توجه به چنین رسالتی سعی کرده است در اجرای پروژه‌های عمرانی، گردشگری، رفاهی و البته برگزاری برنامه‌های فرهنگی، توجه ویژه‌ای به مردم مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر داشته باشد.

ظرفیت‌های گردشگری شهر احیا می‌شود

شهر گرگان به دلیل جغرافیا و آب و هوای خاص و البته وجود زمینه‌هایی مانند طبیعت زیبا و بافت تاریخی منحصربه فرد، ظرفیت‌های زیادی برای جذب گردشگر دارد. موضوعی که یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان به اشاره کرد و اظهارداشت: شهرداری و شورای شهر عزم جدی برای توسعه شهر گرگان دارند که یکی از برنامه‌های اولویت‌دار احیای ظرفیت‌های گردشگری است.

ابراهیم جرجانی با بیان اینکه همه شهروندان باید از منافع اجرای پروژه‌ها برخوردار شوند، گفت: مدیریت شهری گرگان باید به دنبال اجرای پروژه‌هایی باشد که مردم به آن نیاز دارند و رفاه و آسایش آنان را فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شهر گرگان ظرفیت‌های خوبی برای توسعه دارد که گردشگری یکی از مزیت‌های کم نظیر آن به شمار می‌رود.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: با ساخت و بهره برداری از تقاطع غیر همسطح سربازان گمنام امام زمان (عج) تهدیدات ترافیکی حتی برای سال های آینده نیز در ورودی غربی گرگان برطرف شد.

سیاست مدیریت شهری گرگان توجه به مناطق حاشیه شهر است

سعید رحیمی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان نیز بیان داشت: در این دوره یکی از سیاست‌های مدیریت شهری گرگان توجه به مناطق کم برخوردار و حاشیه‌نشین شهر است. برای همین تلاش کردیم توزیع منابع در همه نقاط به صورت عادلانه انجام شود.

وی با اشاره به افتتاح پروژه بزرگ عمرانی در این شهر بیان داشت: افتتاح پروژه افسران سبب رونق اقتصادی مناطق شمال شهر گرگان خواهد شد و از منافع آن سایر شهروندان برخوردار می‌شوند.

رحیمی ادامه داد: علاوه براین یکی از بزرگترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری در گرگان احداث مرکز تفریحی، گردشگری و تجاری در مکان قدیم چهارشنبه بازار گرگان موسوم به بازار موزه است که امیدواریم طی یک تا دوسال آینده احداث و به بهره‌برداری برسد.

به گفته وی اجرای این پروژه وضعیت اقتصادی مردمی که در حاشیه شهر گرگان سکونت دارند را بهبود می‌بخشد.

به رغم کم و کاستی‌هایی که همواره در توزیع منابع بودجه‌ای و اجرای پروژه‌های عمرانی و رفاهی در سطح شهرها دیده می‌شود، به نظر می‌رسد در این دوره از مدیریت شهری گرگان شاهد رونق مناطق حاشیه شهر خواهیم بود.

انتهای پیام/582/ ت

R41471/P1336/S6,70/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۵۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار محمد زهرایی ظهر پنجشنبه در نشست خبری هفته جهاد خدمت‌رسانی اظهار کرد: مسؤولان هنوز نپذیرفتند که باید کار را به مردم بسپاریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به جایگاه رسانه در تحقق شعار سال اشاره و خاطر نشان کرد: اگر جریان رسانه راه بیندازیم می‌توانیم در جنگ اقتصادی در برابر دشمن بایستیم و دشمن را مغلوب کنیم.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف در اقتصاد نقشی اساسی دارد، تصریح کرد: در جنگ تمام عیار با جبهه استکبار قرار داریم و در جنگ اقتصادی هر کسی به فراخور توان خود باید هزینه کند که بسیج سازندگی در این عرصه پیشگام است.

زهرایی گفت: در راستای تصویب طرح‌های محرومیت‌زدایی و عمرانی، ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی برنامه‌ریزی شد و امروز در آغاز هفته جهاد خدمت‌رسانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار کرد: خراسان‌رضوی ۹ تیم جهادی دارد و قدمت آن نیز بسیار بالاست و عصر امروز با حضور در شهرستان بردسکن، پروژه‌های آب‌رسانی و آسفالت «شهرآباد» و ۱۵ روستای اطراف را به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: یک‌هزار و ۱۰۲ پروژه حوزه مسکن، ۶۲ پروژه آسفالت و اصلاح معابر، ۸۵ پروژه آب‌رسانی، ۳۸ پروژه آب و کشاورزی و یک هزار و ۵۳۱ پروژه مرمت مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی به بهره‌برداری خواهد رسید.مجموعه‌های کمیته امداد، جهاد کشاورزی، استانداری، آب و فاضلاب و بنیاد مسکن ما را در این امر مهم یاری رسانده‌اند که از تمامی این دستگاه‌ها تقدیر می‌کنیم.

زهرایی بیان کرد: برای سال ۱۴۰۳ و از محل تبصره ۲ تسهیلات اشتغال‌زایی مجلس، مبلغ ۳.۲ همت برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6095155

دیگر خبرها

  • فیلم/فلسطینی‌ها از کجا پول می‌آورند؟
  • وقتی دابو کاپیتان پرسپولیس را بازی داد (عکس)
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • واکنش امید نورافکن به عکس جنجالی علیه پرسپولیس
  • بهبود دسترسی محلی مناطق ۲ و ۴ با احداث تقاطع غیرهمسطح پل نیک‌اندیش
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد