Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@03:20:47 GMT

26 هزار کودک بي‌سرپرست و بدسرپرست داريم

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۶۶۶۰

26 هزار کودک بي‌سرپرست و بدسرپرست داريم

خبرگزاری آریا-26 هزار کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست داریم که کمتر از نیمی از آنها در مراکز و 34 شیرخوارگاه نگهداری می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا، فاز جدید شیرخوارگاه شبیر  با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی، محسنی بندپی استاندار تهران، جمعی از خیرین کشور، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تهران و شهرداران مناطق 15، 12 و 6  افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیروز حناچی شهردار تهران در آیین افتتاح فاز جدید شیرخوارگاه شبیر با بیان اینکه آلودگی هوا، ترافیک، حاشیه‌نشینی و ...اجتناب‌ناپذیر و گریزناپذیر است، گفت:یکی از ریشه‌های این آسیب‌ها گسترش فقر است و هر چیزی که به توسعه فقر بینجامد مذموم خواهد بود؛ لذا برای حل این معضل راهی جز این نیست که همه تلاش کنیم تا قدری این آسیب‌ها را التیام بخشیم.
وی افزود: وقتی جمعیتی بالغ بر 13 میلیون نفر در محدوده کوچکی در مقیاسی بزرگ از کشور جمع می‌شوند مشکلات هم آنجا متمرکز می‌شود به عبارتی یکی از عارضه‌های کلانشهرها و شهرهای بزرگ این است که مشكلات‌شان به اندازه جمعیت و وسعت‌شان بزرگ می‌شود و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.
شهردار تهران با بیان اینکه آلودگی هوا، ترافیک، حاشیه‌نشینی و ... اجتناب‌ناپذیر و گریزناپذیر است، افزود: یکی از ریشه‌های این آسیب‌ها گسترش فقر است و هر چیزی که به توسعه فقر بینجامد مذموم خواهد بود؛ لذا برای حل این معضل راهی جز این نیست که همه تلاش کنیم تا قدری این آسیب‌ها را التیام بخشیم.
حناچی با استناد به قرآن کریم به آیه 3 سوره ماعون اشاره کرد و گفت:آیه فَذلِکَ الَّذِی یَدُعُّ الْیَتِیمَ وَ لا یَحُضُّ عَلی‌ طَعامِ الْمِسْکِینِ نقشه راه است و با توجه به این نکته بسیاری از مشکلات را حل خواهیم کرد.

خیرین از ادامه فعالیت موتورهای تولیدکننده فقر و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند
محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در آیین افتتاح فاز جدید شیرخوارگاه شبیر با بیان اینکه جامعه خیرین باید از ادامه فعالیت موتورهای تولیدکننده فقر و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرده و در این بخش نیز کار پرخیر و برکت انجام دهند، اظهار داشت:امیدواریم خیرین برای اجرای قانون حمایت از معلولان نیز کمک کنند.
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه برای بنده افتخار بزرگی است که در این مکان مقدس، یعنی مسجدی به نام شیرخوارگاه شبیر در جمع خیرین حضور دارم، گفت:خادمین دولت و خادمین بخش خصوصی گرد هم آمده و با هم پیوند خورده‌اند و حاصل زحمات‌شان را امروز می‌بینیم. باید قدر این یکپارچگی را بدانیم و از آن صیانت کنیم.
وی افزود:پرچم ما برای کار خیر سفید است و همه باید دست به دست بدهیم و از همدیگر برای کار خیر سبقت بگیریم.
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی  با بیان اینکه این کار باشکوه برکات بسیاری دارد، گفت: در همین مراسم یک خیر پذیرفت که یک شیرخوارگاه دیگر در کشور بسازد. این روز را باید ثبت کرد، کار خیر ادامه می‌یابد.
شریعتمداری با اشاره به حضور جوانان مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح گرید گفت : امروز راه نجات کشور بکارگیری نیروهای جوان است و باید این مسیر را ادامه دهیم. از سپردن مسئولیت به جوانان نترسید همان گونه که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز مقام معظم رهبری بر سپردن مسئولیت به جوانان تاکید فرموده‌اند.
وی با اشاره به اینکه یک کار بزرگ دیگر در جامعه خیران، توجه به ایتام است، عنوان کرد: 26 هزار کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست داریم که کمتر از نیمی از آنها در مراکز و 34 شیرخوارگاه نگهداری می‌شوند. شیرخوارگاه شبیر می‌تواند گامهایی را در تهران درباره نگهداری کودکان بر دارد. برای تشکیل جلسه با جامعه خیرین و سپردن کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تهران به شیرخوارگاه شبیر آماده‌ایم. البته تعداد خانواده‌های متقاضی نیز کم نیست و باید شرایط را برای رفتن کودکان به خانواده‌ها بر حسب شرایط فراهم کنیم.

«خیرین کیفیت‌بخشی خدمات را در بهزیستی به همراه آورده‌اند»
انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران در آیین افتتاح فاز جدید شیرخوارگاه شبیر با بیان اینکه در هر نظام اجتماعی به دلیل عدم برخورداری برخی از گروه‌ها از فرصت‌های برابر، افرادی نیازمند کمک هستند و باید به یاری آن بشتابیم،گفت:خیرین، این سرمایه‌های ارزشمند مردمی کیفیت‌بخشی خدمات را به همراه آورده‌اند.
وی ادامه داد: کودکی در نونهالی یتیم می‌شود و به عنوان کودک بی‌سرپرست شناخته می‌شود، فردی دچار آسیب اعتیاد می‌شود و جامعه را درگیر می‌کند، لذا برای برگشت‌پذیری این افراد به جامعه باید فرصت برابری ایجاد شود.
استاندار تهران با بیان اینکه اولین اقدام در بهزیستی نوین پیشگیری از بروز و شیوع آسیب‌ها و معلولیت‌هاست، افزود: در برنامه ششم توسعه غربالگری ژنتیک گنجانده شد؛ دومین اقدام جامعیت‌بخشیدن به خدمات توانمندسازانه و توانبخشی بود که CBR روستایی را تماماً پوشش دادیم و در حال حاضر اجرای CBR شهری در دست اقدام است و رویکرد سوم فراهم‌آوری بستر برای مشارکت‌های مردمی و ورود سازمان‌های مردم‌نهاد بود که اکنون پویایی خدمت این عزیزان را شاهد هستیم.
وی در پایان با بیان اینکه سازمان و نهادی وجود ندارد که 93 درصد از فعالیت‌های خود را واگذار کرده باشد، یادآور شد: این سرمایه‌های ارزشمند مردمی کیفیت‌بخشی خدمات را به همراه آورده‌اند؛ امیدواریم بتوانیم همگام با نظارت مستمر، شفافیت بر قانون و دانش‌مداری پویایی بیشتری برای بهزیستی فراهم آوریم.
این گزارش حاکیست، در حاشیه افتتاح فاز جدید شیرخوارگاه شبیر از خیرین ساخت این پروژه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهردار تهران، استاندار، رئیس سازمان بهزیستی کشور تجلیل شد و نیز استاندار تهران و رئیس انجمن مجمع خیرین از فعالیت های شهرداری منطقه15در راه اندازی این شیرخوارگاه قدردانی کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۶۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر تبلیغ کودک‌همسری

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به انتشار ویدیویی از یک دختربچه در فضای مجازی و معرفی او به عنوان یک تازه عروس گفت: انتشار این ویدیو موجی از واکنش منفی افکار عمومی و به خصوص کاربران فضای مجازی و فعالان حوزه حقوق کودک را درپی داشت. در همین راستا نیز پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داد و ابتدا تیم رصد و پایش این پلیس مبدا اصلی انتشار این ویدیو را مورد شناسایی قرار دادند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد که این ویدیو از سوی یک سالن زیبایی ضبط و منتشر شده است، گفت: در ادامه با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، مدیر سالن زیبایی که ویدیوی مذکور را تولید و منتشر کرده بود به پلیس فتا تهران بزرگ شد.

معظمی گودرزی با بیان اینکه در جریان تحقیقات انجام شده، مشخص شد که موضوع ازدواج این کودک سناریوی تبلیغاتی مدیر این آرایشگاه برای جذب مشتری و دنبال‌کننده در اینستاگرام بوده و به هیچ عنوان صحت ندارد، گفت: این زن پس از مواجهه با ماموران اعلام کرد که از عواقب کار خود بی اطلاع بوده و ضمن ابراز پشیمانی از عمل خود گفت که دختربچه نوجوان فرزند یکی از مشتریان آرایشگاهش بود و چون قصد داشته اقدام به ایجاد تبلیغ در فضای مجازی کند، این کودک را به عنوان یک عروس معرفی و آرایش کرده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه برای این خانم به دلیل سوءاستفاده از کودکان و ... پرونده‌ای تشکیل شد، گفت: صفحه اینستاگرامی مذکور نیز با دستور قضایی از دسترس خارج و متهم نیز به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا گردید .

وی ادامه داد: همچنین کارشناسان اداره مبارزه با جرائم علیه کودکان و بانوان پلیس فتا با والدین این کودک نیز ارتباط برقرار کرده و ضمن ارائه مشاوره‌های لازم به آنان تاکید کرد که صیانت از هویت و شخصیت فرزندنشان نیز برعهده آنان بوده و بی توجهی و هرگونه آسیب به آن موجب مجازات قانونی است.

معظمی گودرزی با هشدار به مردم و به خصوص کاربران فضای مجازی گفت: در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و همچنین کنوانسیون حقوق کودک که کشورما نیز به آن پیوسته صراحتا هرگونه سوءاستفاده از کودکان و وارد کردن آسیب جسمی و روحی به وی را جرم انگاری کرده است. در همین راستا نیز پلیس فتا در عمل به قانون با چنین مواردی برخورد خواهد کرد. کما اینکه در گذشته نیز با موردی که پدری فرزندش را به بیان کلمات و انجام رفتارهای بزرگسالانه و حتی شرب خمر تشویق کرده و تصاویرش را در فضای مجازی منتشر کرده بود، برخورد کرد و در پرونده‌ای دیگر نیز با والدین نوجوانی که برای جذب دنبال کننده فرزند خود را به رفتارهای غیراخلاقی و بی احترامی به مقام مادر تشویق کرده بودند، برخورد شد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: لذا به افرادی که قصد دارند تا برای انجام تبلیغات، افزایش دنبال کننده یا هر موضوع دیگری اقدام به ساخت ویدیو یا انتشار تصاویر نا متعارف و نامناسب از کودکان کنند، هشدار می‌دهم که پلیس فتا با آنان برخورد خواهد کرد و والدین نیز باید بدانند که چنین اقدامات و رفتارهایی گرچه ممکن است در کوتاه مدت منجر به افزایش دنبال کننده یا جلب شدن توجه به سوی فرزندنشان شود، اما در دراز مدت آثار مخرب فراوانی در روند شکل گیری شخصیت و شرایط روحی کودکان برجای خواهد گذاشت که جبران ناپذیر است.

کد خبر 848724 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم پلیس فتا كودك‌همسري آرایشگاه اینترنت - اینستاگرام حوادث ایران

دیگر خبرها

  • حجازی: امیدوارم نام استقلال همان استقلال بماند/ به خاطر پیشنهاد سرپرستی بی درنگ به تهران آمدم+ فیلم
  • آیا کودکستان‌های کشور رتبه بندی می‌شوند؟
  • بازداشت فرد متخلف در تبلیغ یک آرایشگاه زنانه
  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • تبلیغات عجیب در اینستاگرام برای آرایشگاه؛ مروج کودک‌همسری بازداشت شد! + تصویر
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر تبلیغ کودک‌همسری
  • بازداشت مروج کودک همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است