Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی- همایش «گسترش سواد آبی» به همت جهاددانشگاهی اردبیل و با همکاری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و اداره کل آموزش و پرورش استان در اردبیل برگزار شد.

به گزارش ایکنا از اردبیل، به همت جهاددانشگاهی اردبیل و با همکاری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و اداره کل آموزش و پرورش استان همایش «گسترش سواد آبی» در مرکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسف قاسمی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در این همایش گفت: با توجه به اینکه منابع آب کشور با کمبود مواجه است به همین خاطر باید الگوی مصرف به جامعه ارائه و از ورود آلودگی‌ها به این منبع ارزشمند جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه بخش صنعت نیز با مشکل کمبود منابع آبی می‌تواند به چالش کشیده شود، تصریح کرد: طرح ملی داناب، طرح خوبی در راستای فرهنگسازی در جامعه است و دانش‌آموزان در این طرح باید به اهمیت و نحوه صحیح مصرف آب پی ببرند و حافظ آن باشند.

قاسمی یادآور شد: درس انسان و محیط زیست سومین سال متوالی است که در پایه یازدهم مقطع متوسطه در دبیرستان‌ها تدریس می‌شود و در آن محور‌ها و بحث‌های مربوط به آب، خاک، هوا، انرژی، زباله، تنوع زیستی و گردشگری گنجانده شده و نقش انسان در گسترش تخریب و یا نجات محیط زیست در آن بیان شده است.

رحمت سلیمی، رئیس گروه طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز در این همایش با بیان اینکه طرح انسان و محیط زیست در راستای اجرای طرح دانش آموزی «داناب» اجرا می‌شود، افزود: آگاهسازی و ارائه الگوی درست برای مصرف بهینه آب راهکار هدفمند و مناسبی برای حفظ منابع محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل از بین ۳۱ استان در کشور، رتبه ۲۹ را در بارندگی دارد، ادامه داد: باید دیدگاه دانش‌آموزان به آب به عنوان آینده‌سازان کشور نگاهی سرمایه‌ای و علمی باشد.

سلیمی به شش حوضه آبریز در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در حال حاضر استان با چالش کم آبی مواجه است لذا باید مانع از دست رفتن منابع آبی شد.

رئیس گروه طرح احیا و تعادل‌بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از منابع آبی در استان در حوزه کشاورزی از دست می‌رود به همین خاطر شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به این بخش ورود یافته و با جلوگیری از تلفات آب‌های زیر زمینی و اصلاح الگوی کشت، حوزه کشاورزی را به سمت صنعتی شدن هدایت کرده است.

سلیمی با بیان اینکه یکی از عوامل محدود کننده توسعه فعالیت‌های اقتصادی کمبود آب است، اظهارکرد: اگر سطح سواد آبی در کشور افزایش یابد و فرهنگسازی لازم توسط کارشناسان و معلمان به دانش‌آموزان به درستی انتقال پیدا کند می‌توان این منبع ارزشمند را حفظ و صیانت کرد.

بهرنگ کوهی، سرپرست معاونت آموزشی جهاد‌دانشگاهی استان اردبیل نیز اظهار کرد: همایش «گسترش سواد آبی» به منظور ارتقاء مهارت‌های حرفه‌ای و تخصصی دبیران با محوریت کتاب انسان و محیط زیست با حضور بیش از یک صد و ۲۰ نفر از مدرسان از نواحی و مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش استان برگزار شد.

وی افزود: با توجه به دغدغه کم آبی در کشور باید به فرهنگ‌سازی مصرف آب و مدیریت و بهینه سازی مصرف بیشتر توجه شود.

کوهی بیان کرد: جهاددانشگاهی استان اردبیل به عنوان پیشران در این طرح همگام با شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و اداره کل آموزش و پرورش استان از سال گذشته به ارائه خدمات آموزشی و مشاوره در قالب طرح ملی دانش آموزی نجات آب یا داناب و انسان و محیط زیست در مدارس استان اقدام کرده است.

سرپرست معاونت معاونت آموزشی جهاد‌دانشگاهی استان اردبیل یادآور شد: جهاددانشگاهی از تمام توان و ظرفیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رسانه‌ای خود برای اجرای موفق این طرح استفاده می‌کند.

یادآوری می‌شود در حاشیه همایش «گسترش سواد آبی»، کارگاه‌های آموزشی تخصصی با محوریت کتاب انسان و محیط زیست برای 100 نفر از معلمان و کارشناسان آموزش و پرورش استان اردبیل برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قرآن بی آبی سواد آبی جهاددانشگاهی آموزش و پرورش الگوی مصرف فرهنگسازی همایش اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران (مرحله استانی) به منظور شرکت در نخستین دوره مسابقه ملی «سدید» را تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمدید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، مسابقه ملی «سدید» در 4 بخش کتاب، پایان‌نامه، مقاله و طرح‌های پژوهشی برای دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف در خرداد 1403 برگزار می‌شود.

برگزاری دوره "سفیر تراز جمهوری اسلامی" به همراه مسابقه شبیه سازی در دانشگاه امام صادق(ع)

در این مسابقه دانشجویان همه مقاطع تحصیلی می‌توانند معرفی کتاب، ارائه مقاله چاپ‌شده در مجلات معتبر و یا طرح‌های پژوهشی و اختراعات خود را طی مدت 3 دقیقه در حضور داوران ارائه کنند، دانشجویان مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری هم باید از پایان‌نامه و یا رساله دکتری خود طی همین مدت دفاع کنند.

براساس آئین‌نامه این مسابقه، طرح‌های ارائه‌شده باید در زمان دانشجویی یا حداکثر دو سال پس از دانش آموختگی به پایان رسیده باشد و دارای گواهی اتمام طرح و اعلام رضایت کارفرما برای ارائه در مسابقه باشد.

دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز عالی استان تهران تا پایان اردیبهشت 1403 مهلت دارند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران به نشانی BookRc.ir مراجعه کنند و یا مشخصات خود را به پیام‌رسان ایتا و تلگرام با شناسه @ FarhangiJUT ارسال کنند.

برگزیدگان این مرحله از مسابقات علاوه‌بر دریافت جوایز نقدی و لوح تقدیر معتبر به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.

جوایز نقدی در نظر گرفته‌شده برای برگزیدگان این مرحله از مسابقه ملی «سدید» شامل موارد ذیل است:

یک جایزه 20 میلیون ریالی برای یک نفر
دو جایزه 10 میلیون ریالی برای دو نفر
3 جایزه 5 میلیون ریالی برای سه نفر

سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی با همکاری و مشارکت دبیرخانه مسابقات جهاد دانشگاهی، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران و جهاد دانشگاهی، اداره‌کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران این مسابقه ملی را در استان تهران برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد