Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:44:09 GMT

آتش سوزی در تأسیسات نفتی سوریه مهار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۷۱۲۵

آتش سوزی در تأسیسات نفتی سوریه مهار شد

 به گزارش روز شنبه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، "علی غانم" در جمع خبرنگاران تاکید کرد که این حملات خساراتی را در برخی از بخش های تولید به دنبال داشته و گروه های آتش نشانی وابسته به وزارت نفت در ساعات اولیه اقدام به اطفای حریق و گروه های فنی نیز سعی در ارزیابی خسارات و رفع مشکلات کرده اند.

وی با اشاره به این که این حملات برنامه ریزی شده، به طور همزمان و با یک روش انجام شده، ادامه داد: جنگ هنوز پایان نیافته و شکل آن تغییر می کند و امروز شاهد هدف قراردادن مستقیم یا غیرمستقیم تأسیسات نفتی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت نفت سوریه امروز (شنبه) اعلام کرد که پالایشگاه "حمص"، کارخانه گاز در جنوب منطقه مرکزی و ایستگاه گاز "الریان" هدف حملات تروریستی قرار گرفت.

با توجه به فرارسیدن فصل سرما به خصوص در مناطق مرکزی و شمالی سوریه و تحریم های همه جانبه امریکا علیه این کشور و جلوگیری از واردات سوخت و مواد نفتی به خاطر نیاز شدید مردم سوریه در سال گذشته شمار زیادی از سوری ها به خصوص آوارگان در مناطق شمالی به خاطر سرما و وضعیت نابسامان اردوگاه ها جان خود را از دست دادند.

اکثر میادین گازی و نفتی سوریه در سال های اخیر با ظهور گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۱ ابتدا به دست عناصر این گروهک افتاد و حدود دو سال است که با شکست داعش به تصرف کردهای سوری درآمده است.

گروه تروریستی داعش با استخراج  و انتقال نفت این میادین و فروش آن با قیمت ارزان به رژیم صهیونیستی از خاک ترکیه میلیاردها دلار درآمد داشت که همه را صرف کشتار مردم سوریه و عراق کرد.

گفته می شود که کردهای سوری که هم اکنون با تهاجم ارتش ترکیه مواجه هستند برای نگاه داشتن نیروهای آمریکایی در شمال سوریه که پشتوانه کردها می باشند، پیشنهاد حضور و تصرف چاه های نفتی این کشور را به آمریکا داده اند.

با شکست گروه تروریستی داعش در دو سال گذشته توسط جبهه مقاومت اسلامی و ارتش سوریه در این کشور، نیروهای کرد به دلیل حضور کم رنگ نیروهای سوریه در شمال و شمال شرق این کشور، کنترل بیشتر میادین نفتی سوریه را در اختیار گرفتند.

سوریه قبل از بحران این کشور در اسفند ماه سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۱) ۳۸۷ هزار بشکه در روز از این منطقه نفت تولید می‌کرد که ۱۴۰ هزار بشکه آن صادر می‌شد.

تحریم های امریکا موجب سهمیه بندی بنزین در سوریه و رایج شدن کارت سوخت و ایجاد صف های طولانی خودروها شده و از نظر کارشناسان سوریه حمله تروریست ها به مراکز نفتی و پالایشگاه های سوریه نیز در این راستا قابل ارزیابی است.

برچسب‌ها نفت و گاز سوریه عملیات تروریستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نفت و گاز سوریه عملیات تروریستی نفت و گاز سوریه عملیات تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۷۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه

دکتر سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری ‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه ‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه