Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی شریعی گفت: آسبادهای روستای علی آباد طبس مسینا در شهرستان درمیان خراسان جنوبی به فهرست میراث ملی پیوست.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، علی شریعتی معاون میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: آسبادهای علی آباد شریف بر گرفته از نمونه های بر پا شده‌ی موجود در شهر تاریخی طبس مسینا است.

وی با توجه به اطلاعات تاریخی و وضعیت ساختمانی آنها نیز حاکی از آن است افزود: اولین این آسبادها حداقل در دوره های افشاریه تا قاجاریه ایجاد شده تا به رفع نیاز اولیه اهالی روستا کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریعتی یادآورشد: آسبادهای علی آباد که به تعداد 9 باب در شمال روستای علی آباد قرار گرفته اند از الگوی آسبادهای طبس مسینا تبعیت می کنند و این روستا با شهر تاریخی طبس مسینا تنها 6 کیلومتر فاصله دارد.وی ادامه داد: این آسبادها به صورت خطی در کنار هم قرار گرفته اند. اما محور عرضی آسبادها بر هم منطبق نیست و هر آسباد نسبت به آسباد سمت راست خود بین 1.5 تا 2 متر جلوتر می رود.

این بنا در استان خراسان جنوبی ، شهرستان درمیان ، بخش مرکزی، شهر طبس مسینا و روستای علی آباد  طبس مسینا قرارگرفته است آسبادهای علی آباد شریف در بخش شمالی این روستا قرار گرفته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی علی شریعتی معاون برنا آسبادهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۷۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، فاطمه زارعی امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت، اظهار کرد: پیرو هشدار سطح زرد روز گذشته و به دلیل نفوذ و تقویت فعالیت توده‌های ناپایدار جوی، برای روز پنجشنبه و جمعه هشدار سطح نارنجی صادر می‌شود.

کارشناس مسئول هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از عصر روز پنجشنبه شدت باد و گرد و خاک، رعد و برق شدید، وقوع رواناب، سیلابی شدن رودخانه های فصلی، صاعقه، بارش تگرگ و تشکیل مه در مناطق کوهستانی متصور است.

زارعی ادامه داد: ناپایداری جوی در شهرستان‌های طبس، بیرجند، خوسف، سربیشه، نهبندان، قائنات، زیرکوه، بشرویه، سرایان و فردوس پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: به همشهریان توصیه می‌شود از تردد و سفرهای غیرضروری، اتراق در مسیر رودخانه‌های فصلی و مناطق کوهپایه‌ای، کوهنوردی و چرای دام خودداری کنند و همچنین کشاورزان، گلخانه‌داران و دامداران جهت حفظ محصولات باغی و دام خود آمادگی لازم را داشته باشند.

کد خبر 749410

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • رکود طرح‌های زیرساختی‌های خراسان شمالی در چهار سال گذشته
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • برپایی نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) صالح آباد + تصاویر
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی