Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با هدف هویت دار کردن دام و اجرای برنامه‌های اصلاح نژادی، طرح پلاک کوبی دام در استان از ابتدای سال جاری آغاز و تاکنون بیش از ۱۹۱ هزار و ۵۰۰ رأس دام سبک و سنگین پلاک کوبی شده ‌اند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، داود قربان نژاد اظهار کرد: براساس مصوبه ابلاغی معاون اول رئیس‌جمهور تحت عنوان دستورالعمل خرید، فروش، حمل و نگهداری دام زنده در کشور، دامداران استان نسبت به پلاک کوبی وبیمه دام های خود اهتمام داشته و اقدام لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربان نژاد با بیان اینکه نزدیک به ۴ میلیون راس دام سبک و سنگین در استان وجود دارد ، افزود: این طرح شامل دامهای سبک (گوسفند و بز)و دامهای سنگین (گاو، گوساله وگاومیش)می‌شود که تا کنون شهرستانهای ارومیه ، سردشت ، بوکان ، سلماس و خوی بیشترین آمار پلاک کوبی دام در سطح استان را به خود اختصاص داده اند.

وی تاکید کرد: پس از اتمام مهلت پلاک کوبی هر گونه خرید، فروش وجابجایی دام زنده فاقد پلاک ممنوع است.

وی همچنین اضافه کرد: ۹۲۶ هزار راس دام نیز توسط اداره کل دامپزشکی استان به منظور حمل و نقل و کشتار پلاک کوبی و در سامانه شناسایی و ردیابی دام سازمان دامپزشکی ثبت شده است .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: بر اساس این ابلاغیه تمامی شرکت‌های حمل و نقل و مباشران حمل دام زنده موظفند پیش از حمل دام زنده اطلاعات ثبت شده در سند حمل مربوطه را با محموله مطابقت دهند ودر صورت عدم انطباق از نظر تعداد، نوع دام و مبدا و مقصد و سایر اطلاعات از صدور بارنامه حمل آن خودداری کنند.

وی از همه دامداران وپرورش دهندگان دام خواست جهت کسب اطلاعات بیشتر و تسریع در امر پلاک کوبی وبیمه دام خود به مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز مایه کوبی دام های شهرستان خود مراجعه کنند.

قربان نژاد گفت: بر اساس دستور العمل اجرایی هویت دار کردن دام کشور اطلاعات کامل دام و دامداران در سامانه هویت گذاری و اصلاح نژاد دام ثبت و برای دامهای سبک و سنگین یک بارکد ملی ۱۵رقمی صادر و نصب می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دام آذربایجان غربی پلاک کوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۷۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:ساعت ۱۹:۱۲ روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در جاده مهاباد - ارومیه با مراجعه حضوری مصدومی ۱۲ ساله که به علت افتادن از روی موتور سیکلت دچار قطع عضو انگشت کوچک پا شده بود، نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات سه راهی دارلک مهاباد بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادند.   وی افزود: بعد از انجام شستشو، کنترل خونریزی، فیکس کردن، قرار دادن کمپرس سرد برروی عضو قطع شده و سرم تراپی، مصدوم تحویل عوامل اورژانس شد.

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۴ اصفهان
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی