Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@14:02:35 GMT

آمار بالای اقدام به خودکشی زنان در فارس

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۸۳۰۳

آمار بالای اقدام به خودکشی زنان در فارس

ایسنا/فارس مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به آمار بالای اقدام به خودکشی زنان در این استان، گفت: میزان دستگیری زنان در رابطه با قتل عمد و غیرعمد توسط زنان در استان نیز میانگین بالایی دارد که باید فکری به حال آن کرد.

سیده معصومه دستغیب شنبه ۳۰ آذر در نشست تخصصی بانوان در حوزه کارآفرینی تولید و اقتصاد فارس، با اشاره به تدوین سند وضعیت زنان این استان در سه بخش اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، گفت: این سند تدوین شده و نتایج حاصل از بررسی آن در جامعه جای بحث و تامل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به افزایش سن ازدواج دختران، افزایش تعداد زنان خودسرپرست، فرصت‌های شغلی در سطوح پایین و نبود توسعه کافی در روستاها در بخش سلامت و بهداشت در حوزه اجتماعی این سند اشاره و خاطرنشان کرد: در بخش سیاسی این سند به اعتماد به نفس پایین زنان به عنوان عاملی بازدارنده در مشارکت سیاسی توجه شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس ادامه داد: افزایش نرخ زنان بیکار دارای تحصیلات، رشد قارچ گونه دانشگاه‌ها، عدم مطابقت رشته تحصیلی با نوع اشتغال و افزایش نرخ مهاجرت به شهرها و مراکز استانها از جمله چالش‌های اقتصادی پیش روی بانوان فعال اقتصادی است که در این سند نیز به طور ویژه به آن پرداخته شده است.

دستغیب همچنین معتقد است که درگیری زنان با مسائل خانوادگی و عدم حمایت مسئولین با این قشر باعث شده که مشارکت مدنی بانوان در جامعه به حداقل برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی امور بانوان خودكشي زنان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۸۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) استوری اوسمار ویرا برای زنان پرسپولیسی

توهین پیرمرد هوادار سپاهان به بانوان حاضر در ورزشگاه آزادی در بازی با پرسپولیس بازتاب بسیاری در رسانه‌های ورزشی داشته و برخی از چهره‌های ورزشی کشور نیز واکنش تندی به این موضوع نشان داده‌اند.

بنابر روایت خبر ورزشی، باشگاه پرسپولیس نیز ساعاتی پیش بیانیه‌ای دراین خصوص صادر کرد و اکنون اوسمار ویرا سرمربی سرخ‌ها نیز با انتشار یک استوری به اتفاق جنجالی اشاره کرده است.

اوسمار با انتشار تصویری از بانوان پرسپولیسی حاضر در ورزشگاه آزادی در صفحه شخصی اینستاگرامش فقط یک کلمه را با سه هشتگ و زبان‌های ایرانی - انگلیسی و برزیلی نوشت: «# احترام».

دیگر خبرها

  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • رگبارهای بهاری از امروز دوباره آسمان فارس را در برمی‌گیرد
  • مخالفت شدید روزنامه وابسته به سپاه با ممنوعیت جدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها: این یعنی اعتراف به شکست فرهنگی/ مراقب پیامدهای بین‌المللی این اقدام باشید
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • پرسپولیس - نساجی بدون حضور زنان
  • هوای اصفهان گرم‌تر می‌شود/ تداوم وزش باد شدید
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • (عکس) استوری اوسمار ویرا برای زنان پرسپولیسی
  • امام جمعه اهواز: هر روز در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود/ درصد خودکشی در زنان آمریکایی 50 درصد افزایش داشته/ همه قوانینی که در غرب اجرا کردند، به ضرر زنان بوده/ پدران و مادران باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند