Web Analytics Made Easy - Statcounter

رتبه نخست رشته اذان در سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان با توجه به عواملی مانند تهاجم فرهنگی و فضای مجازی از وضعیت فرهنگی برخی از جوانان ابراز نگرانی می‌کند.

گروه استان‌های خبرگزاری آنا؛ محمد پورسینا دانشجوی رشته حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد در سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در رشته اذان موفق به کسب رتبه نخست شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورسینا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در دولت‌آباد درباره موفقیت خود در مسابقات قرآن و عترت اظهار می‌‌کند: «مشوق اولیه‌ام مادرم بود که از دوران کودکی مرا به کلاس‌های قرآن می‌برد، وقتی‌ که بزرگ‌تر شدم به‌مرور علاقه‌ام به تلاوت قرآن بیشتر شد و با جلسات قرآن آشنا شدم.»

وی درباره موفقیت و آرامش حقیقی می‌گوید: «به نظر من در کنار قرآن، موفقیت و آرامش حاصل می‌شود؛ چراکه این موفقیت به‌واسطه قرآن در زندگی من ایجاد شد و امیدوارم همواره به همین صورت پیش برود.»

این دانشجوی علاقه‌مند به علوم قرآنی می‌افزاید: «موفقیتی که دوست دارم به آن دست پیدا کنم، این است که بتوانم مؤثر باشم و علاوه بر این‌که افراد را به قرائت قرآن دعوت می‌کنم، باعث شوم با جنبه‌های روحانی زندگی آشنا شوند و بدانند که همه‌چیز دنیوی و مادی نیست.»

فساد گریبان‌گیر برخی جوانان شد

پورسینا بیان می‌کند: «با توجه به ارتباطات زیادی که با جوانان در فضای مجازی دارم، متأسفانه مشاهده می‌کنم که فساد و فحشا گریبان‌گیر برخی از جوانان شده و به‌گونه‌ای برخورد می‌کنند که گویا این دنیا جاودان است و خدایی وجود ندارد.»

وی اظهار می‌کند: «برخی عوامل مانند شرایط جامعه، تهاجم فرهنگی  و... دست‌به‌دست هم داده و باعث شده جوانان دلیل خلقتشان را گم‌کرده و فراموش کنند که هدفشان از خلقت چیست و این انگیزه‌ای است که بتوانم با ارتباط با این جوانان تأثیری هرچند ناچیز بر زندگی آنها داشته باشم.»

پورسینا  بیان می‌کند: «توصیه‌ام به علاقه‌مندان به تلاوت قرآن و گفتن اذان این است که اگر واقعاً علاقه و استعداد دارند به‌صورت حرفه‌ای وارد شوند و پرتلاش ادامه دهند تا هم خودشان لذت بیشتری ببرند و هم نتیجه‌ مطلوبی بگیرند و هیچ‌وقت دچار غرور و تکبر نشوند؛ چراکه آدم متکبر در هر زمینه‌ای که باشد در دل مخاطب جایی ندارد.»

وی نقش محیط و به‌ویژه دانشگاه در بروز استعدادها را یادآور شده و به آنا می‌گوید: «طبیعتاً محیط و دانشگاه تأثیر بسزایی بر فرد دارد، ازجمله شناسایی استعداد و پرورش آن و معرفی فرد به جامعه و در این امر باید فرصت خودنمایی را به افراد مستعد داد.»

انتهای پیام/4117/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: تلاوت قرآن دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۹۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی

ایسنا/مازندران رئیس آموزش و پرورش شهرستان بابل اظهار کرد:«ایلیا یزدانی» دانش‌آموز بابلی با کسب مدال طلای المپیاد ریاضی کشور نفر اول تیم ۶ نفره المپیاد کشوری شد که در رقابت المپیاد جهانی در انگلستان شرکت می‌کند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بابل در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه امروز از ۴۷۵ پذیرفته شده مرحله اول المپیاد علمی شهرستان بابل تجلیل شد، اظهار کرد: تمامی پذیرفته شدگان مازندران در مرحله اول المپیاد علمی ۱۰۵۱ نفر بودند که ۴۷۵ نفر رشته از شهرستان بابل بودند.

مهدی اسدی امیری سهم قبولی شهرستان بابل در مرحله اول المپیاد علمی استان را ۴۵ درصد برشمرد و افزود: ۱۰۰ درصد دبیرستان‌های شهرستان بابل در المپیاد شرکت داشتند که در مجموع ۷۹۶۵ نفر رشته  ثبت نام کرده بودند.

اسدی با اشاره به اینکه در راستای ایجاد هیجان آموزشی، دانش آموزان ۳۳ دبیرستان از ۴۸ دبیرستان ما توفیق قبولی در المپیاد داشتند، گفت: قبول شدگان از همه مدارس شهرستان از مدارس علوم ومعارف اسلامی، سمپاد، غیر دولتی، هیات امنایی، مدارس روستایی و شهری بودند که ۶۹ درصد مدارس ما در المپیاد مقام آوردند.

وی با بیان اینکه قبول شدگان در ۱۴ رشته مختلف بودند، یادآور شد: بیشتر قبول شدگان به ترتیب مربوط به رشته‌های ریاضی، جغرافیا، ادبی و شیمی بودند.

رئیس آموزش و پرورش بابل از کسب رتبه دوم در امتحان نهایی در سطح استان خبر داد و گفت: شرکت دانش آموزان در المپیاد علمی گام مثبت در افزایش میزان مطالعه و آمادگی برای آزمون نهایی و موفقیت در کنکور سراسری است.

وی با بیان اینکه هجمه‌های فرهنگی غرب موجب نشد تا دانش آموزان ما از علم آموزش عقب بمانند، تصریح کرد: دانش‌آموزان ایرانی هوشمندانه تمام ترفندهای دشمن را خنثی کرده و در المپیادهای علمی ملی و جهانی سرآمد هستند.

 اسدی بیان کرد: بابل این افتخار را داشت که ۱۱ سال متوالی با کسب رتبه نخست در حوزه المپیاد و کسب رتبه‌های کیفی کنکور شاخص کشور و استان باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) علاقه قاری قرآن به شجریان و علیرضا قربانی
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • موفقیت وشوکاران سپاهان در چین
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند