Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام نوشت: توسعه هوش مصنوعی برای همگان خوب است. ایران می‌تواند درآمد بسیاری در این حوزه داشته باشد.

وی در ادامه یادآور شد: دانشگاهیان و شرکت‌های ایرانی در مقایسه با خیلی از کشورها در حوزه هوش مصنوعی، واقعا خیلی جلوتر هستند و همه‌ با هم باید کاری کنیم که فرصت‌های برابر برای توسعه هوش مصنوعی برای همه‌ کشورها وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه آمریکا نمی‌تواند با قلدری جلوی امید و انگیزه جوانان را بگیرد، افزود: ما نیازمند مقررات گذاری در حوزه هوش مصنوعی هستیم؛ چرا که هیچ کس دوست ندارد آخر دنیا ربات‌ها بر انسان‌ها حکمرانی کنند و سناریوهای فیلم‌های «ماتریکس» و «ترمیناتور» اجرا شود.

در این راستا پیشنهاد همکاری علمی دانشگاه‌های ایران و مالزی در زمینه تحقیقات هوش مصنوعی از سوی وزیر ارتباطات کشورمان به وزیر صنعت مالزی ارائه شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان سفر به مالزی که با هدف شرکت در اجلاس کوالالامپور ۲۰۱۹ صورت گرفت، با دارل لایکینگ وزیر تجارت خارجی و صنعت مالزی دیدار کرد.

آذری جهرمی پیشنهاد همکاری علمی دانشگاه‌های دو کشور در زمینه تحقیقات هوش مصنوعی را به وزیر صنعت مالزی ارائه کرد که مورد استقبال طرف مالزیایی قرار گرفت و مقرر شد موضوع در دستور کار همکاری‌های دو کشور قرار گیرد.

در این دیدار طرفین به عنوان روسای کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور با مروری بر روند پیشرفت همکاری‌ها در قالب کمیسیون مشترک، توافق کردند کمیته‌های بانکی، گردشگری، قضایی و ارتباطات در زیرمجموعه کمیسیون مشترک تا اواسط ماه فوریه آینده (اواخر بهمن‌ماه) در کوالالامپور تشکیل و برای تسهیل و سرعت بخشیدن به روند همکاری‌های دو کشور راه‌حل‌های عملیاتی بیابند و نتایج آن تا قبل از سفر رسمی نخست‌وزیر مالزی به تهران در بهار سال آینده مشخص شود.

همچنین مقرر شد جلسه کمیته تجارت ترجیحی ایران و مالزی نیز در اسرع وقت تشکیل شود. طرفین با استقبال از گسترش روابط در همه زمینه‌ها بر سرعت بخشیدن به روند مذاکرات میان دستگاه‌های اجرایی دو کشور تأکید کردند.

انتهای پیام/

169 / 336 هوش مصنوعی ارتباطات فناوری مقررات گذاری دانشگاه کمیته بانکی محمدجواد آذری جهرمی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: هوش مصنوعی ارتباطات فناوری مقررات گذاری دانشگاه کمیته بانکی محمدجواد آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۹۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا اینانلو افزود: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت، ادامه داد: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در مورد خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم که به کشورهای آفریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره برداری برسانیم.

به گفته اینانلو، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان پذیر است.

کد خبر 6096767 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • ارزیابی گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • واگذاری ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی به سازمان تنظیم مقررات
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی