Web Analytics Made Easy - Statcounter

چک و چانه بهزیستی برای افزایش بودجه ۹۹، برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان بدون تغییر از پس‌فردا، شهرداری به دنبال مکان‌های جدید گورستان در شرق و غرب تهران، 2 خواسته پلیس از شهرداری تهران درباره معتادان دره فرحزاد و ... تیتر برخی از مهم‌ترین و پربازدیدترین عناوین خبری امروز در سرویس اجتماعی ایسنا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، ‌تیتر برخی از مهم‌ترین اخبار تحریریه اجتماعی ایسنا در ادامه می‌آید که با کلیک روی آن‌ها می‌توانید به متن کامل خبر دسترسی داشته باشید:

شهرداری به دنبال مکان‌های جدید گورستان در شرق و غرب تهران

پیروز حناچی، شهردار تهران با بیان اینکه بحث توسعه بهشت زهرا(س) در اینجا معنایی ندارد گفت: به دنبال مکان‌های جدید در شرق و غرب هستیم تا از تمرکز دوری کنیم. چرا که می‌بینید در پایان سال وقتی مردم به بهشت زهرا می‌روند به دلیل تمرکز حتی شریان‌های اصلی نیز قفل می‌شود.

وی همچنین از لزوم توسعه میادین میوه و تره بار در تهران خبر داد و گفت: تمام تلاشمان این است که با توسعه میادین میوه و تره بار قدری از آلام بکاهیم چرا که بعضا دیده شده است در مناطق مرکزی و شمالی تهران، حتی تا ۴۰ درصد تفاوت قیمت در مواد پروتئینی حبوبات و غیره دیده می‌شود.

خودروسازان به‌جای لابی، قانون هوای پاک را اجرا کنند

به دنبال افزایش آلودگی هوای تهران، دکتر عباس شاهسونی، رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن ارائه توصیه‌هایی به مردم و همچنین تاکید بر لزوم اجرای قانون هوای پاک بویژه از سوی خودروسازان، گفت: مهم‌ترین منابع آلاینده تهران کامیون‌ها و موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه شخصی هستند.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس به دنبال افزایش آلودگی هوای تهران نیز گفت: روز گذشته (جمعه) میانگین شاخص هوا در تهران ۱۳۰ بود که ناسالم برای گروه‌های حساس بود و حدود پنج و شش مورد از ایستگاه‌هایمان هم شاخص بالای ۱۵۰ را نشان می‌دادند.

چک و چانه بهزیستی برای افزایش بودجه ۹۹

محمد نفریه، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از پیشنهاد ۱۳۰۰ میلیاردی دولت برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در سال آینده خبر داد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد دولت برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در لایحه بودجه سال آینده، ۱۳۰۰ میلیارد تومان است که این رقم در سال گذشته ۱۱۰۰ میلیارد تومان بود، گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان هم برای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از حقوق معلولان پیشنهاد شده است. این ماده در ردیف‌های بودجه‌ای وزارت بهداشت پیش بینی شده، اما از سوی سازمان بهزیستی پیگیری شده است.

برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان بدون تغییر از پس‌فردا

مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد که کلیه امتحانات نهایی و هماهنگ استانی شهر تهران (بزرگسالان، داوطلبان آزاد، ارزشیابی جامع و آموز از راه دور ) پایه نهم، طبق برنامه ارسالی به قوت خود باقی است.

تاثیر پسماندسوزی بر تشدید آلودگی هوای تهران

سیامک دل‌زنده، معاون اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه پسماندسوزی می‌تواند هم در خاک و هم درهوا آلودگی ایجاد کند، گفت: پسماندسوزی آلودگی هوا را تشدید می‌کند.

وی افزود: هنگام آلودگی هوای تهران که بسیارهم خطرناک است و با پدیده «وارونگی هوا» مواجه هستیم، پسماندسوزی آلودگی هوا را تشدید می‌کند. در واقع یکی از علل اصلی آلودگی هوا می‌تواند پسماندسوزی در اراضی ملی، بلاصاحب نامحصور و کارگاه‌های کوچک باشد.

۲ خواسته پلیس از شهرداری تهران درباره معتادان دره فرحزاد

سرهنگ محمد بخشنده، رییس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از شهرداری تهران خواست تا روشنایی و دسترسی برای گشت زنی در دره فرحزاد را فراهم کند.

وی درباره حضور معتادان متجاهر در دره فرحزاد گفت: عملیات‌های مربوط به جمع‌آوری معتادان متجاهر در دره فرحزاد در حال حاضر به طور مستمر انجام می‌شود و فضای این دره دیگر مثل سابق نیست.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته نیز به شرح زیر است:

۵ ماده خوراکی مناسب برای تقویت سوخت و ساز بدن

ورود سامانه بارشی به کشور از چهارشنبه

شیمی‌درمانی استاندارد می‌شود + جزییات

وجود بیش از ۲۰۰ غلط و سهل‌انگاری نگارشی در کتاب فارسی اول دبستان

برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان بدون تغییر از پس‌فردا

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بسته اجتماعی ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۹ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های پاسداران با شاخص ۱۱۵، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۰۲، پیشوا با شاخص ۱۱۷، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۱۲، شریف منطقه دو با شاخص ۱۱۷، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۰۸، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۰۶، قرچک با شاخص ۱۳۵، ورامین با شاخص ۱۱۰، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۲، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۵۸، پارک رازی با شاخص ۵۶، پاکدشت با شاخص ۷۳، پردیس با شاخص ۸۰، پونک با شاخص ۵۷، تهران پارک شکوفه با شاخص ۸۰، چشمه با شاخص ۵۶، دانشگاه تهران با شاخص ۷۵، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۶۷، ژئوفیزیک با شاخص ۵۸، سرخه‌حصار با شاخص ۹۶، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های سلامت با شاخص ۸۸، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۷۵، شهرداری منطقه دو با شاخص ۷۸، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۶۹، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۸۷، لواسانات با شاخص ۶۹، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۸، منطقه ۱۵ با شاخص ۸۰، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۶ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۵ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های باغستان شهریار با شاخص ۴۶، دماوند با شاخص ۳۷، رباط‌کریم با شاخص ۴۶، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۳۳، علم و صنعت با شاخص ۴۱، قدس با شاخص ۴۱، ملارد با شاخص ۵۰، در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 748042

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ببینید | خبر بد هواشناسی برای این استان‌ها؛ ورود سامانه بارشی قوی در راه کشور
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • هوای استان صاف تا کمی ابری تا دوشنبه