Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@00:03:18 GMT

رمز بقای تولید کشور استفاده از دانش های نوین است

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۹۶۶۹

رمز بقای تولید کشور استفاده از دانش های نوین است

شافعی با تاکید بر اینکه اگر به داشته ها و توان داخلی خودمان تکیه کنیم می توانیم آینده بهتری را برای اقتصاد و تولید کشور رقم بزنیم، گفت:رمز بقای تولید کشور استفاده از دانش های نوین است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «غلامحسین شافعی» امروز(۳۰ آذر) در بازدید میدانی از کارخانه چسب مشهد و در جمع خبرنگاران گفت:آنچه که تصور می کردم با آنچه مشاهده نمودم فاصله فراوانی داشت و واقعا فکر نمی کردم در مشهد یک واحد تولیدی در این سطح بالا و با این دامنه وسعت وجود داشته و در حال کار باشد و از همه مهمتر استفاده از دانش های نوین در این واحد متمرکز باشد چرا که رمز بقای تولید کشور استفاده از دانش های نوین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اتاق بازرگانی کشور ادامه داد: دامنه پشتیبانی این واحد تولیدی از کشور بالاتر است و اکثر پتروشیمی ها به اینجا وابسته هستند و تامین بخشی از مواد خود را از این کارخانه انجام می دهند و حتی در چنین شرایط سختی که در کشور داریم این واحد تولیدی به کشورهای دیگر هم صادرات دارد و واحدهایی که برای کشور ارز آوری دارند یک نقطه اثر بسیار مهمی برای اقتصاد کشور هستند.

 

وی با تاکید بر اینکه صمیمانه به مدیران و کارکنان این واحد تولیدی که در چنین سطح بالایی در مسیر توسعه قدم بر داشته اند تبریک می گویم، افزود:ما در هر صورت دچار مسائل تحریمی هستیم و این موضوع مشکلات فراوانی را برای ما رقم می زند اما باعث توقف ما نشده است.

 

شافعی با بیان اینکه با ابتکاراتی که ایرانی ها در بخش صنعت و تجارت دارند می توانند تحریم ها را مدیریت کنند، گفت:اگر به داشته ها و توان داخلی خودمان تکیه کنیم می توانیم آینده بهتری را برای اقتصاد و تولید کشور رقم بزنیم.

 

رئیس اتاق بازرگانی کشور اظهارداشت:ما در حوزه زیر ساخت های حمل و نقل در کشور و شاید خراسان هم کمی بیشتر مشکلات عمیقی داریم که متاسفانه پیش بینی های لازم را برای تامین زیرساخت ها مورد نیاز در مقطعی که کشور با درآمدهای رویایی نفت مواجه بود و ما می توانستیم موقعیت کشور را از نظر حمل و نقل و ترانزیت که یکی از بخش های مهم اقتصادی دنیا است مهیا کنیم، خوب عمل نکردیم.

 

وی با بیان اینکه در بخش ریلی هم با مشکلات زیرساختی مواجه هستیم و نگرانیم با برنامه هایی که در آینده وجود دارد مانند مسئله اوراسیا که ممکن است تامین کالا با حجم بیشتری انجام گیرد، زیرساخت های ما نتواند پاسخگو باشد و ما از منفعت پایداری به نام ترانزیت بهره مند نشویم.

 

شافعی ادامه داد: کشورهایی مانند ترکیه و عمان در توسعه زیر ساخت های حمل و نقل خود بسیار فعالیت می کنند و این جذابیت آنها را در رقابت با ما بالا خواهد برد بنابراین باید یک فکر اساسی در این حوزه نماییم.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شب یلدا انتخابات فعالیت های مسجدی کانون های مساجد طرح ملی فهما نماز جمعه استان همدان روزنامه استفاده از دانش های نوین رئیس اتاق بازرگانی کشور واحد تولیدی بازدید مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۹۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور

عطاالله هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر شرایط مساعد بارش در اردیبهشت انتظار می‌رود که حداقل میزان خرید تضمینی گندم ۱۲ میلیون تن باشد.

به گفته او، برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان تولید گندم به بالای ۱۴ میلیون تن برسد که براین اساس نیازی به واردات گندم حتی برای صنف و صنعت هم نخواهیم داشت.

هاشمی ادامه داد: تسریع در پرداخت مطالبات گندمکاران و اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم در قالب جایزه تحویل راهکار تحقق خودکفایی گندم و بی نیازی از واردات محسوب می‌شود، در غیر این صورت به سبب ورود دلالان و واسطه‌ها در امر خرید، گندم تولیدی به سمت جایگزینی خوراک دام و طیور یا قاچاق به آن سوی مرز‌ها هدر می‌رود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه پیگیری جایزه تحویل گندمکاران به جایی نرسیده است، افزود: علی رغم پیگیری‌های مکرر برای اصلاح نرخ، هنوز به جایی نرسیده ایم که به نظر می‌رسد عده‌ای برای بحث خودکفایی کارشکنی می‌کنند.

به گفته او، بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت گندم در بازار‌های جهانی و کشور‌های اطراف با احتساب دلار آزاد ۲۰ درصد بالاتر از تولید داخل است که متاسفانه واردکنندگان با کارشکنی در امر تولید بدنبال واردات هستند، درحالیکه کیفیت گندم خارجی و داخلی با یکدیگر قابل قیاس نیست چراکه آنها گندم‌های درجه یک را به ما نمی‌فروشند و گندم‌های درجه ۲ و ۳ بالاتر از قیمت تولید داخل به ما می‌دهند.

هاشمی گفت: بنابر سیاست برنامه هفتم مبنی بر خودکفایی گندم به عنوان مهم‌ترین محصول استراتژیک انتظار می‌رود که طبق قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل مطالبات گندمکاران واریز شود و هرچه سریع ترجایزه تحویل به منظور ایجاد ترغیب کشاورزان اعلام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شدند
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • حمایت دستگاه قضائی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار