Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: امروز بهترین فرصت است که آموزش‌و پرورش در حوزه‌های گوناگون و به صورت جدی‌تر از حوزه علمیه یاری بخواهد، اگر این دو نهاد دست به دست یکدیگر دهند اتفاق بزرگی رخ خواهد داد.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری، 30 آذرماه در سیزدهمین نشست آموزشی-ترویجی ستاد همکاری‌های علمیه و آموزش‌وپرورش که در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزارشد، اظهار کرد: وزن اصلی توجه و برنامه‌ریزی‌های حوزه علمیه باید به آموزش‌و پرورش معطوف باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان‌طور که در سیره اولیای الهی به نوجوانان و جوانان توجه خاصی می‌شده است، امروز نیز رهبر معظم انقلاب خطاب خود را جوانان قرار می‌دهند.

وی افزود: برای تربیت انسان‌ها باید آموزش‌و پرورش سرمایه‌گذاری کند. امروز بهترین فرصت است که آموزش‌و پرورش در حوزه‌های گوناگون و به صورت جدی‌تر از حوزه علمیه یاری بخواهد، اگر این دو نهاد دست به دست یکدیگر دهند اتفاق بزرگی رخ خواهد داد.

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه کشور خاطرنشان کرد: امروز در جمع کسانی هستیم که تجربه‌های خوبی داشته‌اندو آماده ارتباط با این ستاد هستند. در ۱۸ سال گذشته با تشخیص نیازی که برای عرصه تبلیغ دانش‌آموزی انجام شد، موسسه‌ای با عنوان آینده‌سازان تشکیل شدکه سرمایه‌ای برای همکاری‌های جدید محسوب می‌شود.

باید دانش‌آموزان و خانواده‌ها را با حوزه علمیه آشنا کرد

حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: در عرصه تبلیغ و تالیف دانش‌آموزی خلأ زیاد است. باید دانش‌آموزان و خانواده‌ها را با حوزه علمیه آشنا کرد. همچنین در بخش روایتگری، راهیان نور و همچنین بهتر کردن نحوه برگزاری نماز مدارس از ظرفیت حوزه علمیه استفاده شود. ظرفیت حوزه علمیه خواهران را بزرگ برشمارید، زیرا طلبه خواهران می‌توانند پاسخگوی  خوبی برای دانش‌آموزان دخترباشند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: نقش ائمه جمعه در میان جامعه روحانیت بی‌مانند است و ارتباط متقابل آنان با مردم و نهادهای مختلف اهمیت ویژه‌ای دارد.

 تربیت دینی دانش‌آموزان بر عهده حوزه علمیه است

در بخش دیگری از این مراسم، قاسم‌علی خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: مهم‌ترین رسالت در آموزش‌و پرورش اجرایی کردن سند بنیادین است که برای پیاده‌سازی آن راهکارهایی از جمله تعلیم و تربیت در چند ساحت است که یکی از آن‌ها تربیت دینی است.

وی افزود: در سند تحول بنیادین همکاری‌ها و فعالیت‌ها بر عهده حوزه علمیه گذاشته شده است که در نهایت شاهد ارتقای تربیت دینی دانش‌آموزان خواهیم بود.

علیرضا حاجیان زاده، مشاور عالی وزیر آموزش‌و پرورش اظهار کرد: این ستاد به موضوع مشترک تربیت دینی نسل نو با استفاده از همه ظرفیت‌ها می پردازد. برنامه جدید به مدت 5 سال طراحی شده است که شامل سه رویکرد شناسایی، جذب و تربیت مبلغان کارآمد،اعزام مبلغ و تربیت نیروی انسانی آموزش‌و پرورش در تعامل با دانشگاه فرهنگیان و حوزه علمیه است.

وی عنوان کرد: امروز حضور اندیشمندان و صاحب نظران دینی ضروری است.  برای به دست آوردن راهکارهای تربیتی و هم‌اندیشی و برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی به ارتباط با حوزه علمیه نیاز است.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند

ایسنا/ایلام مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام از شرکت ۱۵ هزار دانش آموز در مرحله‌ی اول آزمون سراسری در این استان خبر داد.

«علی درویشی» در بازدید از حوزه‌های آزمون سراسری در شهرستان های بدره و ملکشاهی اظهار کرد: حدود ۱۵ هزار نفر داوطلب برای پذیرش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در استان ایلام با هم به رقابت می پردازند که از این تعداد آموزش و پرورش استان متولی برگزاری آزمون برای ۵ هزار و ۹۹۰ داوطلب است.

وی گفت: نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان های خارجی  در روزهای پنجشنبه و جمعه  ۶ و ۷  اردیبهشت ماه  برگزار می‌گردد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام تصریح کرد: در شش شهرستان آبدانان، دهلران، چرداول، ملکشاهی، ایوان و بدره و در ۴۸ حوزه  امتحانی آموزش و پرورش مجری برگزاری این آزمون است.

درویشی گفت:  از ۵ هزار و ۹۹۰ نفری که آموزش و پرورش  میزبان آنان در مرحله ی اول آزمون است ۳ هزار و ۷۲۵ نفر دختر و ۲ هزار ۲۶۵ داوطلب پسر هستند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن